سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس شورای اسلامی شهر بروات: بروات استحقاق شهرستان شدن را دارد

رئیس شورای اسلامی شهر بروات: بروات استحقاق شهرستان شدن را دارد





۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۱۷

رئیس شورای اسلامی شهر بروات:
بروات استحقاق شهرستان شدن را دارد

سکینه خدیش- حمید بنی اسدی رییس شورای اسلامی بروات، متولد سال 1332 است و از سال 86 تاکنون توانسته 2 بار بارأی مردم وارد شورای اسلامی شهر بروات شود. بنی اسدی معتقد است بروات استحقاق شهرستان شدن را دارد و نباید نزدیکی به بم در این امر دخیل باشد. با وی در خصوص اقدامات انجام‌شده این شورا به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:
* ابتدا از فعالیت‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید و یا تصمیم به انجام آن‌ها دارید بگویید؟
یکی از فعالیت‌های مهم ما در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در منطقه با همکاری، همیاری و تعامل مسئولین با مردم فهیم و صبور این خطه است. خرمای مضافتی تنها محصولی است که برداشت می‌شود و شهرت جهانی دارد و قوت لایموت مردم در این راستا محسوب می‌شود و می‌طلبد برای وسایل جنبی و فرآورده‌های این محصول از طریق بخش دولتی یا خصوصی اقداماتی انجام گیرد که خوشبختانه در این امر استاندار محترم آقای رزم حسینی تشکیل مثلث توسعه اقتصادی نموده است و از همه مهم‌تر گام مؤثری برای صادرات برداشته‌شده است که امیدواریم ادامه داشته باشد. این محصول استراتژیک هر چه بیشتر در جهان شناخته شود تا کشاورزان سخت‌کوش بیش‌ازپیش به درآمدزایی فکر نمایند اگر در جامعه‌ای اقتصاد رونق داشته باشد جلوی بعضی از معضلات و بزهکاری‌ها قطعاً گرفته خواهد شد. خدای‌ناکرده اگر اقتصاد یا معیشت مردم افول کند به دنبال آن بزه‌کاری و معضلات بیشتری ایجاد خواهد شد. خوشبختانه در سایه‌ی امنیت که در اقتصاد حرف اول را می‌زند این منطقه از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و در سایه‌ی این امنیت می‌توان اقتصاد را رونق بخشید. به امید آن روزی که جوانان ما همگی مرفه و دارای امنیت اقتصادی باشند.
* آیا شما به‌عنوان رئیس شورای شهر بروات راهکاری برای خروج از تک‌محصولی بودن دارید یا خیر؟
هیچ محصول دیگری غیر از محصول خرما وجود ندارد. با توجه به اینکه قبلاً پرتقال، ابریشم و حنا کاری ما معروف بوده است اما متأسفانه کسانی که در ایام قدیم این کارها را انجام می‌دادند مخصوصاً حنا کاران قدیمی ما فوت کرده‌اند و کسی دیگر سراغ این حرفه نرفته است. در مرکبات به خاطر بحران آب که با آن مواجه هستیم کشاورز به کاشت این محصول نمی‌پردازد و بیشترین ضرری که بروات متحمل می‌شود به خاطر تک‌محصولی بودن است و باید به سمت وسایل جنبی فرآورده‌های خرما و بسته‌بندی این محصول رو بیاوریم.
* در بحث تعامل بین مسئولین خصوصاً شهرداری بروات و نماینده شرق استان به چه صورت است؟
در سایه‌ی تعامل و تفاهم است که یک جامعه می‌تواند به اهداف عالی و مقدس خود برسد ولی اگر خدای‌ناکرده این تعامل و تفاهم به تقابل تبدیل شود فاتحه‌ی آن جامعه را باید خواند. خوشبختانه مسئولین بروات و در رأس آن‌ها امام‌جمعه محترم از تفاهم،همکاری و تعامل بی‌نظیری برخوردارند و این تفاهم و تعامل خود را در جامعه نشان داده است. با نماینده محترم، محبوب و مردمی شرق استان در تعامل و تفاهم کامل هستیم و رأی مردم بروات در این راستا براین اهمیت صحه می‌گذارد.
-* مهم‌ترین مزایا و معایب شهر بروات برای توسعه شهری چیست؟
مهم‌ترین مزایا پتانسیل و زیرساخت‌های مهمی است که در شهر قرار دارد و جمعیت شهری بروات از جمعیت شهری بعضی از شهرستان‌ها به‌مراتب بیشتراست ولی نزدیکی به شهر بم متأسفانه توسط بعضی افراد چماق شده است و بر سر مردم بروات کوبیده می‌شود درصورتی‌که اگر سفری به شمال ایران داشته باشیم می‌بینیم که شهرستان‌ها به یکدیگر پیوسته‌اند. حتی در بعضی جاها دو مغازه کنار هم قرار دارند ولی هرکدام متعلق به شهرستانی مجزا می‌باشند. اگر بخواهیم بدون بخل،کینه و غرض‌ورزی عمل نماییم و منصفانه قضاوت کنیم بخش بروات باوجود جمعیتی بیش از 54هزار نفر و داشتن ساختارهای مناسب استحقاق شهرستان شدن را دارد. همان‌طور که مولا علی{ع} می‌فرماید: حق کلمه‌ای وزین اما تلخ و سنگین است پس با صریح‌ترین لهجه حق را بیان کنید. در همین راستا پیامبر{ص} می‌فرماید: مبادا ترس از دیگران باعث شود حق را بیان نکنید. در اینجا خواهشمندم که منصفانه با این قضایا برخورد شود. بعضی از تنگ‌نظری‌ها و دخالت‌ها متأسفانه در بعضی از موارد در این امر دخیل هستند. بیاییم از تنگ‌نظری و دخالت به گفته مولایمان امام علی {ع} بپرهیزیم و حقیقت را همان‌طور که هست بیان کنیم.
* به نظر شما شهر بروات چگونه می‌تواند به‌عنوان یک الگوی فرهنگی معرفی شود؟
شهر بروات یک شهر فرهنگی و مذهبی است. مراسمات و هیئت‌های مذهبی که به‌صورت هفتگی یا با مناسبات خاص در این شهر برگزار می‌شود در سطح شهرستان بلکه استان بی‌نظیر بوده و مردم مؤمن، ولایی و مذهبی بروات همیشه در این امر پیشگام می‌باشند.
* درآمد حاصل از شورا را در چه اموری صرف می‌کنید و آیا تاکنون شورای شهر بروات به شهرداری اخطار داده است؟
این درآمدها بر طبق قوانین و ضوابط مربوط به شورا مصرف می‌شود و ارزش‌افزوده‌ای که به بم تعلق می‌گیرد به بروات هم اختصاص داده می‌شود. این ارزش‌افزوده بر طبق قوانین و اولویت‌های مربوطه خرج می‌شود .خوشبختانه شهردار بروات آقای عسکری بسیار فعال، مدیر و مدبر است و با دیدی باز و مطالعه‌ای صحیح به امر عمران و آبادی شهر می‌پردازد این خود فقط در سایه‌ی تعامل و همکاری بین شورا و شهرداری به وجود می‌آید. شورا بازوی توانای شهردار در این زمینه است.
* شورای بروات در برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و اطلاع‌رسانی به مردم چگونه عمل می‌کند؟
هرروز هفته به‌جز پنج‌شنبه‌ها یکی از اعضای شورا به‌منظور رسیدگی به مشکلات مردم و پاسخگویی در صحن شورا حضور به عمل می‌رساند و برای سهولت کار مردم اطلاعیه مربوط به حضور اعضا را در درب ورودی شورا نصب‌کرده‌ایم.
* با توجه به اینکه مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولین ذهنی در شهر بروات دایر است، شما به‌عنوان رئیس شورای شهر از این مرکز چه حمایت‌هایی انجام داده‌اید و در آینده چه برنامه‌هایی دارید؟
طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مردم شهر بروات به این مرکز به‌صورت خودجوش کمک می‌کنند و ابن افراد هم مانند ما حق حیات وزندگی دارد پس باید با تمام توان در جهت کمک به آن‌ها اقدام شود شورای شهر بروات هم از هر کمکی در حد توانش به این مرکز دریغ نخواهد کرد.
* با توجه به اینکه قنوات اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات ثبت جهانی شده‌اند چه‌کارها و اقداماتی برای جذب گردشگر به این مناطق در نظر گرفته‌شده است؟
شهر بروات ازنظر باغ شهر در سطح کشور بی‌نظیر است. بزرگ‌ترین افتخار برای بروات همین بس قنوات اکبرآباد و قاسم‌آباد که تاریخچه و پیشینه آن‌ها به قدمت ارگ قدیم می‌رسد خوشبختانه ثبت جهانی شده‌اند. اکنون به‌واسطه‌ی این دو قنات شهرستان بم {بروات} خوشبختانه در سطح جهانی معرفی‌شده‌اند این بزرگ‌ترین هدیه به شهرستان بم است و باید به‌خوبی از آن حفاظت نمود زیرا در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش بسزایی دارد باید از این موهبت الهی به نحو احسن پاسداری نماییم. اکنون به‌منزله‌ی این است که ما در کنکور قبول‌شده و باید با جدیت از این موفقیت پاسداری نماییم و گام‌های مؤثر و جدی از طرف مسئولین امر برداشته شود تا نقطه‌ی عطفی در تاریخ بروات محسوب گردد. این قنوات بیش از 1000 هکتار باغات بروات را آبیاری می‌کند و می‌توان گفت منشأ کل درآمد نیمی از شهروندان بروات است که اکثراً خرد مالک هستند. شهرداری و شورای بروات تمام سعی و کوشش خود را با همکاری مسئولین انجام خواهند داد به همین منظور طرح و نقشه‌ی آن توسط شهرداری به یکی از شرکت‌های معتبر با همکاری میراث فرهنگی در حال انجام است. لازم به ذکر است بدانیم که هر شهر از طریق موارد فرهنگی، گردشگری و راه‌های ارتباطی می‌تواند خود را به جهانیان معرفی نماید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *