سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۴

نیروی انتظامی با تئاترهای زیر زمینی برخورد کند
علی جنتی با بیان اینکه گروههای تئاتری زیرزمینی مجاز به فعالیت نیستند، تاکید کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد در مقابل آنها بایستد زیرا یکی از وظایف این نیرو ارشاد ارشادی است. به گزارش خبرگزاری مهر، علی جنتی در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه علت فعالیت برخی تئاترهای زیرزمینی چیست؟ گفت: شما خودتان می گویید زیرزمینی، یعنی مجاز به فعالیت نیستند و دستگاههای انتظامی باید با آن برخورد کنند. وی افزود: وظیفه نیروی انتظامی این است که مقابل این گروهها بیایستد چرا که وظیفه نیروی انتظامی، ارشادی نیز هست. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سخنان مدیر کل سابق دفتر موسیقی این وزارتخانه گفت: فعلا ما مدیر کل موسیقی نداریم و دفتر موسیقی وزارت ارشاد با سرپرست اداره می شود. من حرفهایی که مدیر کل سابق موسیقی زده است را قبول ندارم.

تألم امت اسلامی از حادثه مکه
رئیس جمهور کشورمان با صدور پیامی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدتهای درمانی به مجروحان حادثه مسجدالحرام را اعلام کرد. به گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست ‌جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی حادثه دلخراش در مکه مکرمه و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از حجاج در موسم حج ابراهیمی را موجب تألم خاطر امت اسلامی دانست و بر آمادگی کشورمان برای مساعدت‌های درمانی تأکید کرد. قسمتی از این پیام به این شرح است: جان باختن و جراحت تعدادی از حجاج بیت‌الله الحرام از جمله تعدادی از حجاج عزیز ایرانی در حادثه مکه مکرمه موجب تأسف و تألم اینجانب گردید. در این ایام که مصادف با موسم حج ابراهیمی است و انظار و قلوب مسلمانان بیش از پیش معطوف به سرزمین وحی است؛ بی‌شک این حادثه دلخراش موجب تألم خاطر امت اسلامی گردیده است. اینجانب ضمن همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیدگان، طلب مغفرت برای جان باختگان، آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدتهای درمانی، برای عموم حجاج از جمله حجاج عزیز کشورمان حج مقبول و سعی مشکور توأم با امنیت و صحت مسألت دارم.

یران آماده ایجاد جبهه مشترک ضد تروریسم در منطقه است
وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد جبهه مشترک برای مبارزه با افراط و تروریسم ، ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه بتوانند مسایل و مشکلات خود را با گفت وگو حل و فصل کنند. به گزارش ایرنا، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق که در رأس هیأتی در ایران به سر می برد ، بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و با وی درخصوص مسائل دوجانبه و تحولات جاری در عراق گفت و گو و تبادل نظر کرد. در این دیـدار وزیر امور خارجه کشورمان ، صلح در عراق و حضور و مشارکت مؤثر همه گروه های عراقی در ساختن آینده این کشور را بسیار با اهمیت خواند و افزود : عراق یکی از مؤثرترین کشورهای عربی و اسلامی است که باید هر چه سریعتر نقش خود را باز یابد. وی بـا ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات داخلی در عراق با درایت مسئولان این کشور، اظهار داشت : ما همواره در حوزه مسائـل داخلی ، منطقه ای و بین المللی بویژه مبارزه علیه خشونت و افراطی گری در کنار دولت و ملت عراق خواهیم ایستاد .

ادعای جناحی برخوردکردن کمیسیون برجام سبک و بی‌پایه است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این حر‌‌ف‌ها که کمیسیون برجام سیاسی و جناحی برخورد می‌کند، سبک و بی‌پایه است؛ هر چقدر حسن و قبح برجام آشکارتر شود، قدرت مانور دولت بیشتر خواهد شد. به گزارش مهر، احمد توکلی در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور در مسجد نور تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق هسته ای ایران و غرب و بررسی آن در کمیسیون ویژه مجلس اظهار داشت: همه صاحبنظران در زمینه توافق هسته ای باید اظهارنظر کنند؛ چرا که اتفاق بزرگی رخ داده است، آقای جلیلی (مذاکره کننده سابق هسته ای) هم یکی از صاحبنظران است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معتقدید کمیسیون برجام جناحی و سیاسی عمل می کند، گفت: اینها حرف‌های سبک و بی‌پایه ای است؛ هر قدر حسن و قبح برجام آشکارتر شود، قدرت مانور دولت بیشتر خواهد شد. توکلی افزود: اگر برجام در مجلس تصویب شود، قدرت چانه زنی با دشمن بیشتر خواهد شد و اگر هم تصویب نشود، تکلیف ملت روشن می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *