پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روسای سابق هلال احمر خواستار تعویق انتخابات مجامع این جمعیت شدند

روسای سابق هلال احمر خواستار تعویق انتخابات مجامع این جمعیت شدند





روسای سابق هلال احمر خواستار تعویق انتخابات مجامع این جمعیت شدند

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۵

روسای جمعیت هلال احمر در زمان دولت‌های خاتمی و روحانی و تعدادی از مدیران ادوار این جمعیت، خواستار تاخیر در برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر و تعیین سرنوشت این جمعیت پس از استقرار کامل دولت جدید شدند. انتخابات مجامع هلال احمر می‌تواند در ابقای رئیس فعلی، پیرحسین کولیوند یا تعیین رئیس جدید نقش اصلی را بازی کند.

به گزارش پیام ما، احمدعلی نوربالا که همزمان با دولت اول و دوم سید محمدخاتمی ریاست جمعیت هلال احمر را به عهده داشت به مدیران فعلی هلال احمر توصیه کرد: «از آنجا که جمعیت، معین خدمات انسان دوستانه دولت است و باید هماهنگی و هم‌صنفی داشته باشد، بهتر است برگزاری انتخابات مجامع عقب بیفتد.»

 

انتخابات مجامع هلال احمر که مدیران فعلی هلال احمر زمان برگزاری آن را  ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ اعلام کرده‌اند، در نهایت منجر به انتخاب ۷ نماینده «شورای عالی» می‌شود و این شورا وظیفه انتخاب رئیس جمعیت و معرفی آن به رئیس‌جمهور را به عهده دارد.

 

در این زمینه کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در دوران همه‌گیری کرونا نیز مصلحت را در تعویق انتخابات دید و گفت: «چند هفته تعویق در برگزاری انتخابات به صلاح جمعیت است.»

 

محمد حسن قوسیان مقدم که همزمان با دولت‌های خاتمی و روحانی دو بار مسئولیت دبیر کل هلال احمر را به عهده داشته، معتقد است، شتابزدگی در برپایی انتخابات مجامع با توجه به تغییر و تحولات سیاسی و مدیریتی کنونی در کشور، شایسته نیست.

 

قوسیان گفت: «احکام اعضای فعلی مجامع و شورای عالی تا برگزاری انتخابات و مشخص شدن اعضای جدید معتبر است، پس لزومی به برگزاری سریع انتخابات نیست. در سنوات قبلی هم مواردی بوده که این انتخابات چند ماه به تعویق افتاد.»

 

همچنین روح‌الله استاک از مدیران هلال احمر در دوره همه گیری کرونا گفت: «این انتخابات هر چهار سال سرنوشت جمعیت هلال احمر را در سراسر کشور تعیین می‌کند. اکنون که دولت و دستگاه‌های نظارتی درگیر تغییر و تحول مدیریتی در کشور هستند به صلاح جمعیت هلال احمر است که چند هفته دیگر این انتخابات را به تعویق اندازد.»

 

استاک با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ مشارکت، خصوصا در انجمن‌ها و جمعیت‌های مردم نهاد گفت: «همه ما وظیفه داریم اهمیت مشارکت مردم در همه سطوح به‌عنوان مولفه اصلی در نظام مردم سالار دینی را برای مردم و خصوصا جوانان تشریح کنیم. براین اساس پیشنهاد می‌کنم انتخابات مجامع به مهرماه موکول شود و تلاش دست اندرکاران فعلی هلال احمر این باشد که با اطلاع‌رسانی مناسب زمینه مشارکت حداکثری داوطلبان را فراهم کنند.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر