پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آیین افتتاحیه نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته برگزار شد/ رویش باورها در دل کویر

آیین افتتاحیه نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته برگزار شد/ رویش باورها در دل کویر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳

آیین افتتاحیه نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته برگزار شد/ رویش باورها در دل کویر

آیین افتتاحیه نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته با نام رویش باورها در دل کویر با حضور ذکااسدی و فتوت معاونان استاندار، سلطان زاده رئیس صنعت و معدن و تجارت کرمان، تقی زاده مدیر گل گهر، امیری رئیس بانک سپه، حجت الاسلام محمود آبادی رئیس اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از مسئولان استان در محل نمایشگاه های جنوب شرق در کرمان برگزار شد.
استان به سمت صنعتی شدن
پیش می رود
مدیر نمایشگاه رویش باورها در دل کویر اولین سخنران این آیین بود. دعاگویی گفت: از حدود 40 روز قبل برحسب دستور مدیرعامل شرکت صنعتی گل گهر کار برنامه ریزی این نمایشگاه شروع شد. وی افزود: قبل از هرچیز شاهد همکاری یک تیم همفکر و همراه که معتقدند باید در جهت خوداتکایی و استقلال قدم بردارند این کار را شروع کردیم. زحمات زیادی در طی این 40 روز کشیده شد و امروز حاصل زحمت این دوستان را می بینید. وی با اشاره به سیاست های استاندار کرمان مبنی بر حرکت استان به سمت صنعتی شدن گفت: استان کرمان به سمت صنعتی شدن بیشتر پیش رود و امیدواریم این موج آغاز شود و با توجه به تاکیدات استاندار، این نمایشگاه در جهت سیاست های ایشان هست و به سمت صنعتی شدن پیش رویم. عباس دعاگویی اظهار داشت: امیدواریم این قضیه گسترده شود و همه مسئولان استان حمایت کنند. امیدواریم روزی برسد تمام ماشین آلات صنعتی کارخانه های کرمان در کرمان تولید شود. مدیر نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته در پایان گفت: امیدوارم همه در جهت هدف نهایی این نمایشگاه که استمرار بکارگیری صنعتگران استان است تلاش کنیم.
صنایع مس از 20 سال پیش
بومی سازی را آغاز کرد
مدیر مجتمع مس منطقه کرمان سخنران بعدی این آیین بود. نظری سخنانش را با تشکر از مسئولان برگزاری این نمایشگاه شروع کرد و گفت: با توجه به تشکیل مس کرمان، قطعا بومی سازی شدت بیشتری خواهد گرفت.
پارت دوم توسعه شرکت مس تا سال 98 باید صورت بگیرد و جهش مس دو برابر می شود و در این جهش باید صنعتگران هم شرکت کنند. وی با اشاره بر بکارگیری الگوی توسعه ساخت داخل افزود: شرکت صنایع مس ایران از 20 سال پیش بومی سازی را رسما آغاز کرد. ما حدود 4 هزار قطعه را بومی سازی کرذدیم که از این تعداد حدود 2 هزار قطعه در استان کرمان تولید شد و تمام مستندات بومی سازی ما آماده است. وی ابراز داشت: در سال 93 حدود 18 میلیارد تومان فقط قطعاتی که از داخل استان ساخته شده بدست آمد. قطعاتی را که سازندگان ساختند و پرمصرف هستند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده و نتیجه تلاش شرکت مس است.
مدیر مجتمع مس منطقه کرمان با بیان اینکه ما صنعتگران یکی از اضلاع مثلث توسعه هستیم خاطرنشان کرد: حاضریم رونق اقتصادی را در کرمان توسعه دهیم. نظری اظهار داشت: با 45 سازنده در کرمان بنا به قطعاتی را که نیاز داشتیم طی چندسال گذشته همکاری کردیم و سعی داریم قطعاتی را که می توان در کرمان ساخت افزایش دهیم.
وی ادامه داد: فقط زمان، کیفیت و هزینه ای که برای صنعتگران مهم است و باید مدنظر سازندگان قرار گیرد. مدیر مجتمع مس منطقه کرمان در پایان گفت: آمادگی داریم تجربه 20 ساله در بومی سازی مان را در اختیار صنعتگران قرار دهیم.
در ادامه این آیین کلیپی از توانمندی های صنعتگران استان کرمان پخش شد.
سیرجان به منطقه ویژه فولاد
تبدیل می شود
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سخنران بعدی این آیین بود. تقی زاده با بیان اینکه بدنبال دستور جناب استاندار مبنی بر بومی سازی قطعات از همکاران خواهش کردیم این نمایشگاه را پیگیری کنند گفت: این نمایشگاه با هدف بومی سازی قطعات برگزار می شود.
وی افزود: همانطور که رهبر معظم هم تاکید می فرمایند بر اقتصاد مقاومتی، این راهی که دوستان آغاز کردند دقیقا ذیل اقتصاد مقاومتی است و ما وظیفه خود می دانیم خدمت گزار و مجری این سیاست باشیم.
مدیرعامل شرکت گل گهر با اشاره به اینکه بدنبال تولید 5 میلیون تن فولاد هستیم اذعان کرد: بالغ بر 2 هزار قطعه در این نمایشگاه وجود دارد. ما پروژه های زیادی داریم و بازار قطعه ای که توسط گل گهر در 5 سال آینده ایجاد می شود حدود هزار میلیارد قطعه خواهد بود و نیاز ما به قطعه هر سال افزایش پیدا می کند. این شروع را دوستان باید جدی بگیرند و کارگاه ها را برای این حرکت بزرگ تجهیز کنند. تقی زاده تصریح کرد: طبق سیاست های مقامات استان و خواسته قلبی ما، آنچه را که در استان ساخته می شود را نباید در خارج از استان سفارش دهیم. وی خاطرنشان کرد: ما حاضریم مواد اولیه قطعاتی را که در ایران ساخته نمی شود تامین کنیم و ساخت را سازندگان انجام دهند. اگر نتیجه داد قطعه تولید شده را می خریم و اگر نتیجه نداد بخشی از ضرر و زیان را متقبل می شویم.
تقی زاده در ادامه خبری خوش به حاضران در آیین افتتاحیه نمایشگاه بومی سازی قطعات و ماشین آلات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت های وابسته داد و گفت: بدنبال پیگیری های استاندار محترم منطقه سیرجان در حال تبدیل شدن به منطقه ویژه فولاد است و پس از این ما به طور قطع تیمی را برای نوعی مشارکت با قطعه سازان مامور می کنیم. مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با بیان اینکه ذیل اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم اظهار داشت: دست همه صنعتگران را برای همکاری با مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر می فشاریم.
وی گفت: ما در سال به 200 تا 300 میلیارد تومان قطعه نیاز داریم. تقی زاده در پایان با اشاره به اینکه قرار است شرکت حمل و نقل ریلی در کرمان ایجاد شود گفت: فرهنگ صنعتی شدن در استان با ساخت در استان ایجاد می شود و احداث کارخانه تنها بخشی از صنعتی شدن استان است.
توسعه شرکت های صنعتی و معدنی استان را در راستای توسعه استان کرمان می بینیم
معاون سیاسی استاندار کرمان آخرین سخنران این آیین بود. حمید ذکااسدی که به نیابت از علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در این نمایشگاه حضور یافته بود ضمن رساندن سلام استاندار به مسئولان برگزاری نمایشگاه گفت: وقتی جنگ شروع شد، تجهیزات پیشرفته که وارد جنگ شد، همه مسئولان نگران بودند که قطعات این ها را چه کنیم. اما مثل همیشه پیر جماران گفتند ما می توانیم و ما توانستیم پیچیده ترین قطعات نظامی را بسازیم. مهندسان ما توانستند از پس پیچیده ترین سیستم ها بربیایند. مهندسان ما توانستند پیچیده ترین هواپیمای جاسوسی را بنشانند. این ها تجربیات ما هست. وی افزود: از ستون های اساسی اقتصاد مقاومتی بحث تکیه به تولید داخل است و بومی سازی هم در همین بخش است. رهبر انقلاب تاکید داشتند هیچ طرحی در کشور پایه ریزی نشود مگر اینکه اصول اقتصاد مقاومتی در آن رعایت شود.
معاون سیاسی استاندار کرمان اظهار داشت: استاندار محترم در استان تاکیدشان بر این بود که نمی شود ما در این استان معدن داشته باشیم، از این معدن استفاده هایی برای کل کشور باشد ولی مردم آن منطقه مشکل اقتصادی داشته باشند و فرزندانشان مشکل بیکاری داشته باشند.
اگر دود مس در هوای استان می چرخد باید پولش هم در بانک های استان بچرخد نه در دیگر استان ها. ذکااسدی با اشاره به انتقال حساب های گل گهر به کرمان گفت: نمایشگاه هم پیش درآمدی است بر اینکه قطعاتی را که می توان در استان ساخت، به خارج از استان سفارش ندهیم. وی خاطرنشان کرد: در سرمایه گذاری صنعتگران باید با سازندگان قطعه مشارکت داشته باشند. ما توسعه شرکت های صنعتی و معدنی استان را در راستای توسعه استان کرمان می بینیم.
معاون سیاسی استان ابراز داشت: اگر قرار باشد شرکتی معدنی در کرمان باشد و پولش در تهران و دیگر استان ها خرج شود همان تعطیل باشد بهتر است. ذکااسدی در پایان خطاب به صنعتگران گفت: خواهش می کنم شرکت های معدنی با سازندگان قطعه همکاری داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *