پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰

احداث 10 بازار تره بار جدید در پایتخت
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از احداث 10 بازار جدید تره بار در سال 94 خبر داد و گفت: نوسازی 10 بازار نیز برای این سال در دستور کار قرار دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین ، احمد صفوی با اشاره به احداث 14 بازار جدید در سال 93 افزود: عمده این میادین جدید تجهیز و بهره برداری شدند، همچنین 10 بازار قدیمی تا انتهای سال 93 نوسازی شد. وی درباره اجرای طرح تفکیک از مبداء در میادین میوه و تره بار شهر تهران نیز گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار به عنوان یکی از مجموعه‌های شهرداری تهران تفاهم نامه ای را با سازمان مدیریت پسماند به امضاء رساند که طی آن طرح تفکیک از مبداء پیگیری می شود. بر همین اساس مخازن لازم در میادین قرار داده شده و این موضوع درحال حاضر به طور کامل در میادین شهر تهران اجرایی شده است. صفوی با اشاره به وجود 190 بازار تره بار در سطح شهر تهران ادامه داد: علاوه بر اجرای عملیاتی طرح تفکیک از مبداء در 190 میدان تره بار در بحث اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ترویج موضوع تفکیک از مبداء نیز گام های موثری را برداشته ایم. احمد صفوی افزود : هدف اصلی سازمان مدیریت میادین در احداث بازارهای جدید ارتقای کیفیت خدمات رسانی و آرامش در خرید شهروندان است. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به این مطلب گفت : این رویکرد تحولی شگرف در رضایتمندی شهروندان ایجاد می کند و باید این تحول در تمامی بازارهای سازمان بوجود آید وی با تاکید بر تکریم بیش از پیش شهروندان و احترام به خواسته های آنان افزود باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم تا با استفاده از تجهیزات مناسب طراحی و نصب شده در بازارها مانند صندوق فروشگاهی پالت های طراحی شده جدید برای عرضه میوه با کیفیت و سبد خرید آسایش شهروندان را محیا نماییم و خریدی آسان همراه با اطمینان و امنیت برای مراجعین فرآهم شود. مدیرعامل سازمان مدیریت میادین گفت :با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و اصلاح سبک زندگی بر اساس آموزه های دینی از تمامی کارکنان این سازمان خواست تا صرفه جویی در حامل های انرژی خصوصا آب و برق را در اولویت های کاری خود قرار دهند.مهندس صفوی ادامه داد : نظارت مستمر بر تناسب قیمت و کیفیت و تنوع محصولات و نیز نظافت و بهداشت فردی کارگران و آراستگی محیط میادین و بازارها و از همه مهمتر استمرار خدمات رسانی مطلوب به شهروندان از اولویت های کارکنان است.گفتنی است تعداد 11 بازار با سازه های نوین وبا رویکرد فروشگاهی احداث شده است.

نصب و راه اندازی تابلو خازن
در 14 بازار
نصب و راه اندازی تابلو خازن در 14 بازار رضویه- براتلو – خاورشهر – باستانی پور – شهرک نفت – لویزان – بهاره – خلیج فارس- شهرک آزادی – اشراق – خزانه – منیریه – زرگنده- اختیاریه انجام شد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین ،برای بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف برق، تابلو خازن در بازارهای رضویه -براتلو – خاورشهر – باستانی پور- شهرک نفت – لویزان – بهاره – خلیج فارس – شهرک آزادی – اشراق- خزانه – منیریه – زرگنده – اختیاریه با هزینه تقریبی هفتصد میلیون ریال نصب و راه اندازی گردید که حدودا 30 درصد در هزینه برق مصرفی صرفه جویی می شود و طی یک دوره یکساله بازگشت سرمایه از محل کاهش هزینه های برق صورت میپذیرد. گفتنی است با نصب تابلوخازن برای این 14 بازار هم اکنون تمامی میادین و بازارهای ثابت سازمان دارای این سیستم میباشند و تابلو خازن های قدیمی نیز که در سایر بازارها موجود میباشند توسط حوزه تعمیر و نگهداری در حال بازسازی می باشد.

نصب سیستم اعلام حریق
در پنج میدان
سیستم اعلام حریق در پنج میدان نصب گردید. سیستم اعلام حریق در پنج میدان پیروزی، سهروردی،صادقیه،غیبی و هروی نصب شد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین ، برای ایمنی و استاندارد سازی هر چه بیشتر میادین و بازارها، نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق میادین پانزده گانه در دستورکار قرار گرفته ، که نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق در میادین پیروزی – سهروردی – صادقیه – غیبی و هروی با هزینه تقریبی 6/2 میلیارد ریال به اتمام رسیده است. گفتنی است نصب این سیستم جهت سایر میادین پانزده گانه نیز در برنامه سال جاری مدیریت تعمیر و نگهداری قرار دارد.

افزایش تعداد غرف عرضه محصولات ارگانیک در میادین تهران به 19 غرفه
تعداد غرف عرضه محصولات ارگانیک در میادین تهران به 19 غرفه افزایش یافت. مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بارشهرداری تهران از افزایش تعداد غرف عرضه محصولات ارگانیک خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد غرفه هایی که محصولات ارگانیک را به شهروندان ارائه می کنند، به 19 غرفه افزایش یافته است. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین ، احمد صفوی با اشاره به اینکه تعداد این غرفه ها تا پایان سال گذشته 12 غرفه بوده است، تصریح کرد: محدودیتی برای افزایش تعداد غرفه های ارگانیک در میادین میوه و تره بار نداریم و توسعه عرضه این دست از محصولات در اولویت سازمان قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه غرف عرضه محصولات ارگانیک تسهیلاتی توامان با تخفیف های ویژه برای غرفه داران در نظر گرفته می شود، افزود: محصولات ارگانیک دچار محدودیت تولید هستند، اما هر تولیدکننده ای که گواهی های لازم در زمینه فرآورده ها یا محصولات ارگانیک داشته باشد را با ارائه تسهیلات و محل های مناسب و به صرفه، حمایت می کنیم. صفوی درباره سرانه مصرف میوه از سوی شهروندان نیز گفت: 210 کیلوگرم سرانه مصرف میوه کشور است که این سرانه مصرف در سایر کشورها حدود 80 کیلوگرم است که نشان می دهد بازار تولید و عرضه محصولات دارای چه میزان تنوع است. مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از آنجایی که شهروندان از محصولات متنوع تولیدی در غذای مصرفی شان به قدر زیادی مصرف می کنند، سرانه مصرف ایران در میوه جات و سبزیجات بالاست، هرچند که میزان دور ریز شهروندان نیز سبب این افزایش می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر