پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹

روحانی به نیویورک می رود
آسوشیتدپرس نوشت: روسای جمهور چین، روسیه، ایران و آمریکا قرار است در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سخنرانی کنند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ندرت در این نشست حضور پیدا می کند و همچنین نخستین حضور شی جینپینگ رئیس جمهور چین در نشست مجمع عمومی خواهد بود. به گزارش «انتخاب»، سازمان ملل متحد روز دوشنبه نخستین پیش نویس فهرست سخنرانان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را منتشر کرد. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز قرار است چند روز پیش از سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، پوتین ، شی جینپینگ و حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند. دو سال قبل گفتگوی تلفنی تاریخی اوباما و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، گمانه زنی هایی را در مورد نزدیک شدن این دو کشور به وجود آورد و منجر به موافقتنامه هسته ای موقت و پس از ان موافقتنامه هسته ای تاریخی این ماه بین ایران و شش قدرت جهان شد.

فرانسویان همیشه مجذوب ایران بوده‌اند
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه سفر به ایران در یادداشتی نوشت: امروز شرایط برای بهبود و ارتقای سطح تبادلات دو کشور مهیا شده است. به گزارش ایرنا فابیوس در این یادداشت که امروز -سه شنبه- با عنوان اقدام مشترک برای یک جهان امن تردر روزنامه ایران به چاپ رسید، نوشت: پس از چند سال مذاکره دشوار اما سازنده بزودی به دعوت همتایم محمد جواد ظریف به تهران می روم و از این سفر خوشحال هستم. وی افزود: فرانسویان همیشه مجذوب ایران و بویژه میراث این فرهنگ کهن و سهم این کشور در تاریخ علم و اندیشه بوده اند. دانشجویان ایرانی نیز برای ما شگفتی آفرین اند؛ آنها چهره ایران در دانشگاه های فرانسه اند و خوش می درخشند. امروز شرایط برای بهبود و ارتقای سطح تبادلات دو کشور مهیا شده است. توافق هسته ای مهم 14 ژوئیه یک چرخش است. برای آنکه این چرخش موفق باشد ضروری است هر یک از طرف ها تعهداتی را که پذیرفته طبق تقویم مورد توافق اجرا کند. فقط به این شرط است که تلاش هایی که همه طرفین به کار بسته اند اعتماد را ممکن خواهند کرد.

شرایط برای فعالیت اقتصادی فراهم شده است
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، محسن جلالپور رئیس اتاق ایران عنوان کرد: امروز شرایط برای فعالیت اقتصادی فراهم شده و شاهد به وجود آمدن فضای تعاملی بین ایران و سایر کشورها هستیم. بدین ترتیب آنچه امروز برای بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است، ایجاد زمینه های لازم برای فعالیت اقتصادی، رفع مشکلات ناشی از دیوان سالاری و تحریم های داخلی است. وی ادامه داد: بخش خصوصی در پی آن است که با بهبود وضعیت و ایجاد شرایط مساعد بتواند حداکثر بهره برداری را از فضای به وجود آمده ببرد. برای این منظور باید ابزار لازم در بدنه دولت و حاکمیت ایجاد شود. جلال پور با تأکید بر اینکه زمان برای جبران گذشته و قرار گرفتن در مسیر توسعه اقتصادی کوتاه است، تصریح کرد: اگر در ماه های ابتدایی پس از توافقات هسته ای، کار خود را شروع کنیم و برای رشد و توسعه اقتصادی کشور برنامه ارائه دهیم، می توانیم مدعی شویم که کار جدی انجام داده ایم وگرنه فرصت‌های به وجود آمده خیلی زود از دست می‌روند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *