پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نمایش یک فیلم ایرانی در جشنواره «چشم زن» کانادا

نمایش یک فیلم ایرانی در جشنواره «چشم زن» کانادا





نمایش یک فیلم ایرانی در جشنواره «چشم زن» کانادا

۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱

فیلم کوتاه «تاری» به کارگردانی صحرا اسداللهی و تهیه‌کنندگی حسن بیوک‌خان در اولین اکران جهانی خود به جشنواره «چشم زن» راه پیدا کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، «چشم زن»، جشنواره‌ای رقابتی برای فیلمسازان زن است که از سال ۲۰۰۱ در وودبریج تورنتو شروع به فعالیت کرده است. در «تاری» صحرا اسداللهی، رزمریم کاظمی، حامد مصباحی، دلوین محمدی، سمیه ثابت‌نیا، پریسا عسگری و وحید نعمت‌الله بازی کرده‌اند.

 

داستان این فیلم کوتاه درباره مرضیه است که برای آسودگی خاطر شوهرش در لحظات پیش از مرگ، کودکی قرضی را به جای فرزند از دست رفته‌شان به همسرش نشان می‌دهد تا او را از عذاب وجدان از دست‌دادن فرزندشان رهایی بخشد.

 

پخش بین‌الملل فیلم کوتاه «تاری» بر عهده کمپانی سینه‌راما به مدیریت نشاط باقری است.

 

«تاری» ۲۸ تیر (هجده جولای) در سینما پارادایس به نمایش درمی‌آید. این جشنواره مورد تایید جوایز سینمایی کانادا است.

 

عوامل «تاری» عبارتند از کارگردان: صحرا اسداللهی، تهیه‌کننده: حسن بیوک‌خان، مجری طرح و سرمایه‌گذار: شبنم شکروی، نویسنده: رضا فخار، مدیر فیلم‌برداری: وحید ابراهیمی، مشاور کارگردان و طراح لباس: عاطفه صالحی، صدابردار و طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت، تدوین: جعفر مطلب‌پور، دستیار اول و برنامه ریز: سعید بیات، مدیر تولید: محسن جهان پناه، طراح گریم: نوشین خلج، عکاسان: محمد صادق زرجویان، امیرعلی سیدجلالی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، منشی صحنه: صفورا برسان طراح پوستر: محمدصادق زرجویان، طراح صحنه: وحید نعمت‌الله، پخش بین‌الملل: نشاط باقری.

 

اسداللهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است و «تاری» دومین تجربه او در کارگردانی پس از «اسپاسم» است. «اسپاسم» که پیشتر در جشنواره‌های ونکوور کانادا، سوییت آمریکا، زنان سئول کره جنوبی، رباط مراکش و موزیک و فیلم‌های مستقل جهان در آمریکا و زنان بیروت روی پرده رفت، جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره زنان بیروت را برای صحرا اسداللهی به ارمغان آورد. اسدالهی مستندهای «تست دوربین»، «گلونی» و «عباس داریوش» را هم کارگردانی کرده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر