پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تنها 25 درصد مربیان لیگ یک تغییر نکردند تغییرات معکوس

تنها 25 درصد مربیان لیگ یک تغییر نکردند تغییرات معکوس





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۵۸

تنها 25 درصد مربیان لیگ یک تغییر نکردند
تغییرات معکوس
تیم های صنعت نفت، شهرداری اردبیل، پاس همدان، پارسه تهران، فولاد یزد و خونه به خونه تغییر بیش از یک بار بوده و و حتی به سه بار هم رسیده است.
65 درصد تغییر در کادر فنی تیم های دسته اولی یک رکورد قابل ثبت در گینس است و این نشان می دهد آستانه تحمل مدیران عامل باشگاه های ما بسیار پائین آمده است و در برخی از موارد هم نسبت به جذب مربی مطالعه و پژوهش لازم صورت نگرفته است. حال می خواهیم به این نکته بپردازیم که تغییرات در کادر فنی تیم های دسته اولی مثبت بوده است یا منفی؟
1-مس کرمان (منفی)
مس کرمان تا رده هفتم جدول سقوط کرده است و این نشان می دهد اخراج وینگو هیچ دستاوردی برای مس کرمان نداشت. اگر قرار به عدم صعود است بهتر بود وینگو می ماند تا امروز کرمانی های افسوس نمی خوردند که ای کاش او را نگه می داشتند.
2- نساجی(منفی)
در صورتی حضور کورش موسوی در نساجی به جای آلوس پرتغالی مثبت ارزیابی می شود که تیم هم اکنون مدعی صعود باشد در حالی که این تیم داعیه صعود ندارد و در هفته های پایانی تنها می تواند وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشد.
3-صنعت نفت(مثبت)
صنعت نفت به واسطه نتایج خوبی که در هفته های اخیر گرفته تا رده چهارم جدول بالا آمده و در صورت ادامه این روند با کوچکترین لغزش تیم فجر سپاسی، مدعی صعود خواهد شد. صنعت نفت در هفته های اخیر در خانه تیم های بزرگ پیروز شده است.
4-گل گهر(مثبت)
گل گهر هفته هاست از تیم های قعر جدولی فاصله گرفته و شانس خوبی برای ماندن در جع تیم های دسته اولی دارد. هر چند این تیم اگر در برخی از بازی ها قدر گل های زده را می دانست الان می توانست یکی از تیم های نیمه بالای جدول باشد.
5-شهرداری اردبیل (منفی)
شهرداری اردبیل از جمله تیم هایی است که بیش از یک بار کادر فنی خود را تغییر داده است. این تیم نزدیک ترین تیم به منطقه خطر است. هر چند که باید گفت رفتن محمد احمد زاده از این تیم با میل باشگاه نبوده است. او به خاطر ملوان از اردبیل رفت.
6- پاس (منفی)
پاس هم اکنون یکی از پنج تیم انتهای جدول است و اگر در سه هفته باقی مانده انتحاری بازی نکند و نه امتیاز ممکن را نگیرد به لیگ دو سقوط خواهد کرد. هر چند این تیم در هفته های پایانی حضور رضا طلایی منش خوب نتیجه گرفته بود و مشخص بود که رفتن او فنی نیست.
7-آلومینیوم هرمزگان (منفی)
آلومینیوم هرمزگان اولین تیمی است که به لیگ 2 سقوط کرده. البته این تیم پیش از اینکه چوب مربی اش را بخورد چون بی توجهی مدیریت به تیم و هم چنین مشکلات مالی را خورده است. در چنین شرایطی از دست بهترین مربی هم کاری بر نمی آید.
8-پارسه تهران (مثبت)
پارسه تهران از معدود تیم هایی است که این فصل سه بار دست به تغییر در کادر فنی خود زده است. پیشرفت تیم بعد از جابجایی مربی محسوس نبوده و به شرطی می توان این تغییرات را مثبت ارزیابی کرد که تیم در نهایت در جدول بازی ها باقی بماند.
9-آلومینیوم اراک (منفی)
آلومینیومی ها به این خاطر دست به تغییر در کادر فنی خود زدند که مدعی صعود شوند اما هم اکنون بختی برای صعود به لیگ برتر ندارند. در حضور غلامرضا دلگرم تیم هفتم جدول بود اما هم اکنون تیم یازدهم جدول بشمار می رود.
10- فولاد یزد(منفی)
اگر چه عملکرد مجید باقری نیا در هفته های اخیر قابل دفاع بوده اما فولاد یزد با سقوط به لیگ 2 فاصله ای ندارد و این ها نشان می دهد که مشکل تیم بیشتر مالی بود و نه فنی. هر چند باقری نیا هم خیلی دیر به ترکیب تیم اضافه شد.
11- خونه به خونه (منفی)
زمانی که اکبر میثاقیان خونه به خونه را ترک کرد این تیم – تیم دول جدول بود اما هم اکنون در رده پنجم جدول قرار دارد و از زمان رفتن اکبر میثاقیان تا اکنون پیروز نشده است. این تیم غرق تفکرات مختلف است و مدام شرایطش تغییر می کند.
12-ماشین سازی(مثبت)
ماشین سازی هم اکنون تیم دوم جدول است و بخت بسیار زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد. این در حالی است که تیم در روزهای حضور نادر دست نشان اینطور مدعی صعود به لیگ برتر نبود و بیشتر از اینکه ببرد مساوی می کرد!
13- شهر باران (منفی)
شهر باران تیم نوزدهم جدول است. یکی مانده به آخر. وقتی از دست مجید جهانپور کاری ساخته نیست و او دستان خود را به علامت تسلیم بالا می برد خیلی نباید از افشین ناظمی انتظار داشت. نباید سقوط احتمالی این تیم را به حساب افشین نظامی نوشت.
ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر تغییرات منفی بوده تا مثبت! وقتی تیمی روی جذب مربی مطالعه و پژوهش کافی ندارد طبیعتا روی برکناری مربی هم بر اساس میل و اهداف شخصی عمل می کند. فوتبال لیگ یک به سمت و سویی می رود که حاشیه امنیت مربی از بین رفته و شاید با ادامه این روند خیلی از مربیان خوب و نامی دیگر راضی به حضور در تیم های دسته اولی نشوند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *