پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حمایت امام جمعه جیرفت از برگزاری یادواره شهدا با سخنرانی احمدی نژاد

حمایت امام جمعه جیرفت از برگزاری یادواره شهدا با سخنرانی احمدی نژاد





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵

حمایت امام جمعه جیرفت از برگزاری یادواره شهدا با سخنرانی احمدی نژاد
امروز قرار است محمود احمدی نژاد در مصلای شهرستان جیرفت سخنرانی کند. سخنرانی که در قالب یادواره شهدا انجام خواهد شد. حضور احمدی نژاد در جیرفت باعث بروز واکنش های مختلفی در بین مسئولان کرمانی شده است.
احمدی نژاد پرحاشیه
از همان روزی که اعلام شد احمدی نژاد به جیرفت می آید، حاشیه های زیادی در فضای مجازی ایجاد شد. ماجرا از روزی شروع شد که برخی سایت های محلی خبر دادند احمدی نژاد به جیرفت می آید. ابتدا سایت شهدای ایران در این ارتباط نوشت: «جلسات هماهنگی این سفر با حضور تعدادی از پیشکسوتان،جوانان ، طیف های گسترده ای از مردم ، فرمانداران و روسای ادارات دولت های نهم و دهم در شهرستان جیرفت برگزار گردیده است». سایت محلی دقیانوس ما هم از قول یک منبع آگاه نوشت که مقدمات و تمهیدات برگزاری این دیدار با رئیس دولت سابق کشورمان انجام شده است و این سفر که با دعوت تعداد زیادی از خانواده شهدا و بسیجیان جنوب استان کرمان صورت می گیرد رویکردی فرهنگی ، مذهبی دارد و به هیچ وجه جنبه سیاسی نداشته و نخواهد داشت .این منبع آگاه همچنین مدعی شد دکتر احمدی نژاد به دلیل ارادت ویژه ای که به مردم جنوب کرمان داشته اند برنامه یاد شده را تقبل نموده و به احتمال زیاد این سفر قریب الوقوع در اردیبهشت ماه سال جاری و در قالب برگزاری یادواره شهدا صورت می پذیرد که محل برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
بی اطلاعی فرماندار جیرفت
از سفر رییس جمهور سابق
پس از انتشار این خبر، فرماندار جیرفت به «پیام ما» گفت: ما فقط در فضای مجازی خبر سفر ایشان را شنیدیم اما با توجه به اینکه مستنداتی وجود ندارد، نمی توان به این خبر فعلا اعتنا کرد. احمد امینی روش در واکنش به اینکه گفته شده احمدی نژاد برای حضور در مراسم یادواره شهدا به جیرفت خواهد آمد، اظهار داشت: تاکنون درخواستی به ما داده نشده است و فقط در فضای مجازی این خبر را شنیدیم. وی افزود: حتی دست اندرکاران یادواره شهدا هم تا این لحظه نه در ارتباط با یادواره و نه در رابطه با سفر ایشان اشاره ای نکرده اند. چرا که اگر قرار باشد یادواره شهدا برگزار شود، جلسه مقدماتی برگزار خواهد شد. فرماندار جیرفت تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم یادواره شهدا، عمومی است و مردم حضور پیدا می کنند، درخواست های لازم باید داده شود و روند قانونی طی و موارد قانونی رعایت شود. امینی روش در پاسخ به این سوال که اگر سفر احمدی نژاد به جیرفت انجام شود، نگران حاشیه ها نیستید، اظهار داشت: اگر ایشان سفر کند، اتفاقی نخواهد افتاد. همه ما باید تلاش کنیم به همه تفکرها احترام بگذاریم و مطمئن باشید مردم هم به همین اصل معتقدند.
اعلام زمان سفر از سوی مشاور
رسانه ای احمدی نژاد
یک هفته بعد اما داوری، مشاور رسانه ای احمدی نژاد، روز سفر را هم اعلام کرد. داوری گفت که احمدی نژاد 12 اردیبهشت ماه به جیرفت خواهد آمد. از روزهای پیش هم در فضای مجازی به طور گسترده زمان و مکان سخنرانی احمدی نژاد اعلام شد تا این سفر رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. با این حال مسئولان شهرستان جیرفت هنوز از این اتفاق اظهار بی اطلاعی می کردند.
فرماندار جیرفت: بنیاد شهید هم نمی داند چه کسی از احمدی نژاد دعوت کرده است
جمعه گذشته و در حالی که تنها دو روز به برگزاری این مراسم باقی مانده بود، فرماندار جیرفت در این رابطه به «پیام ما» گفت: تا این لحظه هیچ کس درخواستی برای برگزاری این مراسم به ما نداده و مجوزی هم صادر نشده است. احمد امینی روش افزود: ما خبر نداریم که ایشان به دعوت چه کسی به جیرفت می آید و فقط در فضای مجازی خوانده ایم که به دعوت تعدادی از خانواده شهدا خواهد آمد. وی در پاسخ به این سوال که میزبان یادواره شهدا چی کسی است، اظهار داشت: ما حتی با بنیاد شهید و آموزش و پرورش که پیش از این یادواره شهدا برگزار می کردند هم صحبت کرده ایم و آن ها هم به ما گفتند که خبر نداریم چه کسی از احمدی نژاد دعوت کرده است.
امام جمعه جیرفت: یادواره شهدا نیازی به مجوز از فرمانداری ندارد
در حالی که فرماندار جیرفت دو بار در گفت و گو با «پیام ما» از عدم درخواست مجوز برای برگزاری یادواره شهدا با حضور احمدی نژاد خبر داده بود، امام جمعه جیرفت در خطبه های نمازجمعه جیرفت از برگزاری این مراسم با حضور احمدی نژاد حمایت کرد. آن طور که فارس نوشته حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: یادواره شهدای سادات نیاز به مجوز از فرمانداری ندارد، زیرا مانند دیگر یادواره‎های شهدا برگزار می‎شود و هیچ تفاوتی با آن‎ها ندارد و برخی حساسیت نشان ندهند.
اگر امنیت مراسم تامین نشود
با مسئولان برخورد می شود
وی بیان داشت: هیچ تبعات و حساسیتی در این یادواره شهدا که 12 اردیبهشت ماه با حضور رئیس‌جمهور سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‎شود، وجود ندارد و مردم مانند دیگر یادواره‎های شهدا در آن شرکت می‎کنند. کرمی‎پور تصریح کرد: مسئولان در این یادواره شهدا دو وظیفه دارند در گام اول باید در آن شرکت کنند، زیرا طبق اذعان مردم اصولاً در اینگونه مراسم‎ها شرکت نمی‎کنند یا حضور کم‎رنگی دارند. وی افزود: وظیفه دوم مسئولان شهرستان نظم و تأمین امنیت یادواره شهدا است و در این زمینه شورای تأمین شهرستان مسئولیت دارد و اگر مسئولان پایشان را یک سانتی‌متر عقب بکشند، با آنها برخورد می‌شود.
چوب لای چرخ برگزاری یادواره‎ها نگذارید
کرمی‎پور عنوان کرد: باید یاد شهدا را گرامی بداریم نه اینکه چوب لای چرخ برگزاری یادواره‎های شهدا بگذاریم. امام جمعه جیرفت ادامه داد: مسئولان خود کار فرهنگی انجام نمی‎دهند و معلوم نیست که بودجه‎های فرهنگی در چه زمینه‎هایی هزینه می‎شود، پس نباید در برگزاری این‌گونه مراسم‎ها سخت‌گیری کنند. وی گفت: من هیچ دخالتی در برگزاری این مراسم نداشتم و تمام کارها را دلسوزان انقلاب انجام داده‎اند.
گفتنی است امام جمعه جیرفت علاوه بر حمایت از برگزاری یادواره شهدا، اشاره ای هم به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 کرد.
کرمی‎پور در بخش دیگر با اشاره به سخنان مشاور وزیر امور خارجه اضافه کرد: ایشان اعلام کرده‎اند که اگر ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات پیروز شود، دیگر مذاکرات را ادامه نمی‎دهیم و این حرف به معنای ناکامی در مذاکرات و شکست کامل برجام است. وی اظهار داشت: مسئولان با این وضعیت برجام باید از مردم عذرخواهی کنند نه اینکه تقصیرها را گردن دیگران بیندازند.
کرمی‎پور خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 مسئولان ما نباید به رابطه با آمریکا افتخار و تبلیغ کنند، زیرا تمام این مذاکرات تنها روی کاغذ تحقق یافته است. ما در عمل چیزی از نتیجه مذاکرات ندیدم و این مسئله را مسئولان کشورمان نیز اذعان کرده‎اند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *