پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رقابت سلاطین مقایسه مرسدس E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 استایل و طراحی

رقابت سلاطین مقایسه مرسدس E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 استایل و طراحی





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱:۳۷

رقابت سلاطین
مقایسه مرسدس E کلاس و ب‌ام‌و سری 5
استایل و طراحی
E کلاس جدید به‌منزله‌ی پلی است بین S کلاس لوکس و C کلاس جمع‌وجور و استایل این خودرو نیز منعکس‌کننده‌ی همین موضوع است. چراغ‌های چهارگانه‌ی جلو که در مدل‌های پیشین E کلاس به نمادی مشهور تبدیل شده بودند، حالا توسط چراغ‌های یکپارچه‌ی زیبا جایگزین شده‌اند. همچنین جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر نیز در این مدل به چشم می‌خورد. درمجموع، نمای ظاهری این خودرو صاف و صیقلی بوده اما نمی‌توان آن را آشنا و مشهور نامید.
سری 5 فعلی یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های در حال تولید ب‌ام‌و است، بنابراین تعجبی ندارد که نمای ظاهری آن را اندکی سالخورده بنامیم. رینگ‌های بزرگ‌تر و پکیج انتخابی M کمک شایانی به نمای ظاهری می‌کنند اما برای بسیاری از افراد سری 5 می‌تواند به‌طور ساده یک سری 3 باشد. اگرچه که مرسدس ضرورتاً گام‌های بزرگی را در راستای استایل طراحی داخلی برنداشته، اما این غول خودروسازی داخل کابین E کلاس را بسیار بهبود بخشیده است و حالا این ظاهر داخلی در میان بهترین‌های طراحی و تکنولوژی قرار می‌گیرد. سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND که به‌روز شده اینک صفحه‌نمایش بزرگی را دارد و می‌تواند اطلاعات زیادی را نمایش دهد.
ب‌ام‌و از زمان عرضه‌ی سری 5 به‌روزرسانی زیادی را انجام نداده است و بنابراین نمای داخلی نیز همانند ظاهر خودرو سالخورده به نظر می‌رسد. نمای داخلی سری 5 به‌اندازه‌ی E کلاس خاص محسوب نمی‌شود و حتی سیستم عالی iDrive برای متوقف کردن خریداران از خرید رقیب این خودرو کافی نیست. در بحث فضای داخلی و جادار بودن، هر دو خودرو تقریباً برابرند-مرسدس با فضای صندوق 540 لیتری،20 لیتر بیش از سری 5 گنجایش دارد- و هر دو خودرو برای تعطیلات آخر هفته با خانواده کاملاً پاسخگو هستند. فاصله‌ی بین محورهای E کلاس بیشتر از سری 5 است و به همین دلیل فضای سرنشینان نسبتاً بیشتری را ارائه می‌دهد. زمانی که گونه‌ی استیشن روانه‌ی بازار شود، محتمل است که در بخش گنجایش و ظرفیت از سری 5 تورینگ پیشی بگیرد.
پیشرانه‌ها
مدل پایه‌ی E 220 d از پیشرانه‌ی کاملاً جدید 2 لیتری دیزل برخوردار است که 194 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و می‌تواند شتاب صفرتا 100 کیلومتر بر ساعت 7.3 ثانیه‌ای را ثبت کند. مدل E 350 d هم پیشرانه‌ای 3 لیتری و دیزل با 245 اسب بخار قدرت دارد که سریع‌تر بوده و شتاب صفرتا 100 کیلومتر را تنها در 5.9 ثانیه ثبت می‌کند. هر دو پیشرانه با گیربکسی 9 سرعته و اتوماتیک جفت می‌شوند و تجربه‌ی رانندگی بی‌زحمت و سریع را پیشنهاد می‌کنند. مدل‌های 520i،528i،535i و 550i از پیشرانه‌های بنزینی برخوردارند که طیف قدرت آن‌ها از 184 اسب بخار شروع‌شده و به 449 اسب بخار ختم می‌شود. اما پیشرانه‌های دیزل نیز از فروش خوبی برخوردارند و همگی کم‌مصرف و پاک هستند. مدل‌های 2 لیتری 518d،520d و 525d به ترتیب دارای خروجی 150،190 و 218 اسب بخاری هستند. پیشرانه‌های 3 لیتری دیزل سری 5 نیز دربردارنده‌ی مدل 530d 258 اسب بخاری و 535d 313 اسب بخاری است. این مدل آخری در 5.3 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همه‌ی پیشرانه‌های 2 لیتری دیزل می‌توانند با گیربکس دستی همراه شوند اما گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک آپشنال انتخاب بهتری است
تجربه‌ی رانندگی
E کلاس تمرکز خود را بر راحتی و نرمی گذاشته است. پیشرانه‌های دیزل جدید بسیار ساکت هستند و برای رانندگی در اتوبان‌ها انتخابی مناسب به شمار می‌آیند. سیستم تعلیق بادی انتخابی یک سواری نرم را ایجاد می‌کند اما حتی با سیستم تعلیق استاندارد نیز سواری بدون مشکلی خواهید داشت. این سخن بدین معنی است که E کلاس به سفتی سری 5 نیست و خیلی موردعلاقه‌ی رانندگان حرفه‌ای نخواهد بود. ب‌ام‌و با تمرکز بیشتر بر بحث پرفورمنس و هندلینگ، راننده را بیشتر درگیر می‌کند. فرمان تیز سری 5 باعث توانایی این خودرو در عبور از پیچ‌ها می‌شود اما ما سفارش دامپرهای تطبیق شونده را توصیه می‌کنیم که ترکیب بهتری از سواری و هندلینگ را ارائه می‌دهد. درمجموع سواری سری 5 نیز راحت است اما به‌پای تجربه‌ی نرم E کلاس نمی‌رسد.
ارزش در برابر پول پرداختی
مرسدس بنز برای مدل پایه‌ی E 220 d SE بهایی برابر با 50573 دلار طلب می‌کند اما حتی تریم سطح پایین این خودرو نیز از سیستم ناوبری ماهواره‌ای، دوربین عقب و سیستم پارک خودکار برخوردار است. تریم اسپورت AMG تجهیزات بیشتری را ارائه می‌کند. برای تصاحب مدل E 350 d باید 12787 دلار بیشتر نسبت به مدل پایه بپردازید اما در عوض تجهیزات بیشتری ازجمله صفحه‌نمایش بزرگ‌تر دریافت می‌کنید. قیمت پایه‌ی سری 5 کمتر بوده و برابر است با 44200 دلار. البته مدل پایه‌ی 518d نسبت به E 220 d قدرت کمتری دارد و فاقد گیربکس اتوماتیک استاندارد است. برای سفارش گیربکس اتوماتیک باید 1600 دلار بپردازید و اگر خواهان پیشرانه‌ی قدرتمندتری هستید باید 2100 دلار دیگر از حساب بانکی‌تان کسر نمایید. در کل مصرف سوخت خودروها نیز خوب بوده و اقتصادی‌ترین مدل E کلاس مصرف سوخت فوق‌العاده‌ی 3.2 لیتری دارد. پیشرانه‌های دیزل سری 5 اندکی تشنه‌تر هستند و اگر شما مدل‌های بنزینی را انتخاب کنید، باید زمان‌های بیشتری را به پمپ‌بنزین مراجعه نمایید.
قضاوت نهایی
هر دو خودرو ترکیبی از استعداد ذاتی را به نمایش می‌گذارند و انتخاب مناسبی به شمار می‌روند. ممکن است که انتخاب شما بسته به برندی باشد که ترجیح می‌دهید. درحالی‌که سری 5 سواری اسپورت تر و مردانه‌تری را ارائه کرده و مصرف سوخت بیشتری دارد، بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند که لوکس بودن و راحتی بیشتری را در E کلاس جدید بیابند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

کیفیت سفر کم شد

نگاهی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره گردشگری داخلی

کیفیت سفر کم شد

جنجال روز تعطیل

فعالان اقتصادی و شهروندان در یک کارزار به تعطیلی پنجشنبه‌ها به‌جای شنبه‌ها اعتراض کردند

جنجال روز تعطیل

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

اتاق بازرگانی شاخص مدیران خرید (شامخ) اسفند ۱۴۰۲ را اعلام کرد

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

تبلیغ کالاهای انرژی‌بر ممنوع

جزئیات مصوبهٔ شورای‌عالی انرژی تشریح شد

تبلیغ کالاهای انرژی‌بر ممنوع

ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی

مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد

ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی

«بیکاری» پذیرش دانشگاه‌ها را کم کرد

وزارت علوم ظرفیت پذیرش ۱۳۰۰ کدرشته محل در سراسر کشور را صفر کرد

«بیکاری» پذیرش دانشگاه‌ها را کم کرد

حل ناترازی‌ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳

حل ناترازی‌ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳

تشدید ناترازی بنزین در نوروز

دولت برآورد دقیقی از میزان مصرف سوخت برای سفرهای پیش رو ندارد

تشدید ناترازی بنزین در نوروز

خطر مرگ ۳۵ میلیون کودک زیر پنج‌سال

تا سال ۲۰۳۰ دلایلی از جمله تغییر اقلیم، احتمال مرگ کودکان فقیرترین خانواده‌ها را دوبرابر می کند

خطر مرگ ۳۵ میلیون کودک زیر پنج‌سال

تجویز سبد معیشت « کم‌کالری» برای کارگران

جلسات دستمزد کارگران باز هم به دقیقهٔ ۹۰ کشید

تجویز سبد معیشت « کم‌کالری» برای کارگران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *