پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱:۲۶

فرماندار جیرفت: بنیاد شهید هم نمی داند چه کسی از احمدی نژاد دعوت کرده است
پیام ما- فردا قرار است محمود احمدی نژاد در مصلای شهرستان جیرفت سخنرانی کند. فرماندار جیرفت عصر روز گذشته در این رابطه به ما گفت: تا این لحظه هیچ کس درخواستی برای برگزاری این مراسم به ما نداده و مجوزی هم صادر نشده است. احمد امینی روش افزود: ما خبر نداریم که ایشان به دعوت چه کسی به جیرفت می آید و فقط در فضای مجازی خوانده ایم که به دعوت تعدادی از خانواده شهدا خواهد آمد. وی در پاسخ به این سوال که میزبان یادواره شهدا چی کسی است، اظهار داشت: ما حتی با بنیاد شهید و آموزش و پرورش که پیش از این یادواره شهدا برگزار می کردند هم صحبت کرده ایم و آن ها هم به ما گفتند که خبر نداریم چه کسی از احمدی نژاد دعوت کرده است.
علی جنتی: قبل از توافق هسته ای در آستانه جنگ بودیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش برجام و نگاه افراد مختلف به آن گفت: آنچه ما احساس می‌کنیم‌این است که گروهی درصددند تا با زمینه سازی بگویند که با موضوع برجام هیچ اتفاقی برای کشور به وجود نیامده و ثمره ای هم نداشته است. به گزارش انتخاب، علی جنتی افزود: این گروه نگاه نمی‌کنند که قبل از برجام کشور در چه موقعیتی قرار داشت به گونه‌ای که در آستانه جنگ بودیم. وی ادامه داد: همان زمان فرانسوا اولاند رییس جمهوری کشور فرانسه مدعی شده بود که تمامی مقدمات برای حمله مشترک آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای منطقه به مراکز حساس و حیاتی ایران فراهم شده بود. جنتی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این گروه آن است که می خواهند برجام را که افتخار بزرگ کشور به شمار می رود را به عنوان یک کار ضد‌ارزشی تلقی کنند.
سخنگوی وزارت کشور: حدادعادل سندی مبنی بر دخالت در انتخابات ارائه نکرده است
سخنگوی وزارت کشور گفت: مستندات آقای حدادعادل یا باید به بنده یا آقای وزیر یا به آقای مقیمی ارائه شود که به هیچ یک از ما ارائه نشده است. به گزارش انتخاب امیری در مورد اظهارات اخیر حداد عادل در خصوص شائبه دخالت دولت در انتخابات افزود: جواب این مسئله بسیار روشن است. شورای نگهبان بر کلیه مراحل انتخابات نظارت دارد، این یک قانون است که همه آن را پذیرفته‌اند.
وظیفه شورای نگهبان هم بررسی صحت برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه است. وقتی شورای نگهبان جهت انتخابات را در مرحله اول در کل حوزه‌های انتخابیه جز دو حوزه تایید کرد باید این را بر تمام استناد‌ها و شکایت‌ها مفروض بگیریم. یعنی به تمامی گزارش‌ها رسیدگی شده است اگر شورای نگهبان دخالت مسئولان را در امر انتخابات مستند و محکم می‌رسید تعارف نداشت و صحت انتخابات را در آن حوزه‌ها تایید نمی‌کرد. امیری یاد آور شد: در دوره‌های گذشته که من هم عضو شورای نگهبان بودم مواردی بود و گزارش‌هایی می‌آمد. شورای نگهبان آن را بررسی می‌کرد که این گزارش‌ها وارد است یا خیر در صورت وارد بودن انتخابات را ابطال می‌کرد، بنابراین ضمن احترام زیاد برای حدادعادل می‌گویم اگر مستند و اسنادی وجود دارد. اگر این مستندات مربوط به مرحله اول بوده قاعدتاً باید آن را به شورای نگهبان داده باشند.
سعید جلیلی: اگر توافق خوب بود که رهبر انقلاب، مجلس و شورای امنیت ملی 28 شرط برای اجرای آن اضافه نمی کردند
سعید جلیلی، مذاکره کننده سابق هسته ای از برجام به شدت انتقاد کرد. به گزارش انتخاب، سعید جلیلی که این روزها مدام در سفر دیده می شود، اخیرا با حضور در شهر بیرجند مجددا اظهاراتی را علیه توافق هسته ای به زبان آورد. مذاکره کننده سابق هسته ای گفت: این سند برجام، سندی نیست که به خودی خود قابل اعتماد باشد، این سند با شروط پذیرفته شده است.
وی افزود: اگر برجام توافق خوبی بود، رهبر انقلاب، مجلس و شورای امنیت ملی 28 شرط برای اجرای آن اضافه نمی کردند. جلیلی اضافه کرد: برجام بدون این شروط واویلاست. مذاکره کننده سابق هسته ای گفت: ما در مذاکرات پیشنهاد پخش زنده گفتگوها را دادیم. وی افزود: وقتی بسته پیشنهادی خود را در مسکو و بغداد ارائه دادیم، آن را روی اینترنت نیز بگذاریم تا بگوییم پیشنهاداتمان مشخص است.
احمد توکلی: به قدر کفایت دلیل شرعی و قانونی برای ردصلاحیت احمدی نژاد وجود دارد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت که دلایل شرعی و قانونی کافی برای ردصلاحیت احمدی نژاد وجود دارد. به گزارش انتخاب، احمد توکلی با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود نوشت: «آمدن یا نیامدن» احمدی‌نژاد مساله اصلاح طلبان است نه اصولگراها. به قدر کفایت دلیل شرعی و قانونی برای ردصلاحیت رییس جمهور سابق وجود دارد.
آیت الله علم‌الهدی: دیدید دو سال مذاکره و برجام نتیجه نداد
تسنیم نوشت: آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دو سال همه دستگاه‌ها همت خودشان را صرف مذاکرات کردند اما بعد از مذاکرات دشمنی آمریکا بیشتر شده است. برجام نتیجه نداد و ثابت شد این سیاست حلال مشکلات ما نیست، اینکه فکر کنیم با تنش‌زدایی بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم قابل حل نیست، استکبارستیزی اصلی است که امام(ره) در انقلاب قرار داده است.
آیت الله احمد خاتمی: چرا کسی در مورد برجام معتدل حرف نمی زند؟
به گزارش تسنیم امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همه می‌دانیم از اول پیروزی انقلاب هیچ موضوعی به اندازه برجام همراه با تندروی از سوی دو طرف نشده است، تصریح کرد: یک نفر می‌آید و می‌گوید در طول 100 سال گذشته این موفقیت بی‌سابقه است، دیگری می‌گوید مخالفین برجام از اسرائیلی‌ها بدتر هستند و شخص دیگری می‌گوید مخالفین برجام مانند افراطی‌های آمریکا هستند، از این طرف می‌گویند خیانت شده، کشور رفت و از کلمه باخت مطلق استفاده می‌کنند. من تعجب می‌کنم، ما به کجا می‌رویم؟ وی افزود: اعتدال همه جا خوب است اما چرا در این مورد کسی سراغ اعتدال نمی‌آید و معتدل حرف نمی‌زند؟
حجت‌الاسلام یونسی: خاک بر سر فردی که غیر از «خلیج فارس» نامی به زبان می‌آورد
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: خاک بر سر فردی که غیر از خلیج‌فارس نامی به زبان می‌آورد. به گزارش تسنیم یونسی بابیان اینکه نام مجعول خلیج عربی که در هیچ یک از اسناد عربی وجود ندارد گفت: همه اسناد و جغرافیدانان با نام خلیج فارس این منطقه را ثبت کردند ولی گاهی می‌بینیم که کودکانی در ایران تحت تاثیر آنها شعار آنها را تکرار می‌کنند. یونسی افزود: خاک بر سر کسی که خود را ایرانی بداند و حرفی غیر از خلیج فارس بزند. وی ادامه داد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) برای شاه ایران نامه نوشت شاه ایران را به عنوان شاه فارس نام برد چرا برخی از شنیدن این نام سخت‌شان می‌شود و مشکل برایشان ایجاد می‌شود.
آخرین وضعیت جسمی رئیس دفتر رهبری از زبان خودش
فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه از روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه به حالت اورژانسی به بیمارستان بهمن انتقال پیدا کردم، گفت: بیماری بنده عارضه قلبی نبوده و برای عارضه دیگری به بیمارستان به حالت اورژانسی منتقل شدم که در همان روز و در ساعت 2 بعدازظهر عمل جراحی بر روی بنده انجام شد. وی ادامه داد: الحمدلله وضعیت جسمی بنده رو به بهبود است و پس از چند روز استراحت از بیمارستان مرخص می‌شوم. رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: پزشکان مختلفی در روند درمان بنده شرکت و حضور داشتند. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: برخی مقامات کشوری از جمله رئیس‌جمهور با حضور در بیمارستان از بنده عیادت کردند.
حج وارد محدوده قرمز زمان‌بندی شد
10 روز از زمانی که وزارت حج عربستان وعده داده بود به پیشنهادهای دولت ایران درباره حج پاسخی شفاف بدهد، گذشته، اما هنوز هیچ پاسخی از جانب سعودی‌ها به ایران مخابره نشده است. رئیس سازمان حج و زیارت گفته است: با وجود چنین کارشکنی در دولت عربستان، ایران وارد محدوده قرمز زمان بندی حج شده است. به گزارش ایسنا، سعید اوحدی درباره محدوده قرمز اینطور توضیح داد: مذاکرات ایران و عربستان چهار ماه با تاخیر مواجه شده است. درحالت خوشبینانه اگر دولت سعودی هفته آینده از هیات ایرانی دعوت کند تا مذاکرات حج 95 را به سرانجام برساند، دستکم یک ماه زمان برای انعقاد قراردادهای مسکن، حمل و نقل و سایر خدمات نیاز داریم، بعد از آن باید گروه‌های قیمتی را تعیین کنیم و کمیته‌های مربوطه به عربستان اعزام شوند تا ساز و کار حج برای زائران ایرانی تکمیل شود. وی گفت: این تاخیرها و ناهماهنگی بین وزارت حج عربستان و سایر دستگاه‌های این کشور، ما را به محدوده قرمز زمان بندی عملیات اجرایی حج وارد کرده است. رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اگر ناهماهنگی وزارت حج عربستان با سایر دستگاه‌های این کشور حل نشود، نشانه آن است که اراده‌ای در دولت سعودی برای پذیرش زائران ایرانی وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *