سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲

تولید خمیرمرغ مجاز شد
درحالی که سال گذشته تولید خمیرمرغ و مصرف آن در فرآورده‌های گوشتی ممنوع و باعث اختلاف‌ نظراتی بین دستگاه‌های نظارتی شد، رییس سازمان دامپزشکی از عدم ممنوعیت تولید خمیرمرغ تحت نظارت این سازمان خبر داد و مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار هم اعلام کرد که کشتار مرغ‌های تخم‌گذار با بخشنامه جدید دامپزشکی آغاز شده است. خمیرمرغ یکی از افشاگری‌های وزیر بهداشت در سال گذشته بود که مصرف آن در فرآورده‌های گوشتی غیرمجاز اعلام شد. حالا اما مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از نظر سازمان دامپزشکی کشور تولید آن دسته از خمیرهای مرغی که در داخل کارگاه‌های تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی و در اماکنی با عنوان تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی حرارت‌ دیده صورت گیرد، هیچ منعی ندارد. او افزود: سازمان دامپزشکی مسئول نظارت بر تولید این محصول بوده و مسئولیت مصرف آن با مردم و دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت است.

گرفتار موش ها و سالک هستیم
نه سگ‌ها
ماجرای سگ کشی در استان فارس موجب اعتراض گسترده شدن اعتراضات حامیان حیوانات و سازمان حفاظت از محیط زیست شد. ماجرا از فیلمی شروع شد که در شبکه های اجتماعی دست به دست گشت. آنچه صدای اعتراض یکپارچه حامیان و دوستداران حیوانات را بلند کرد روش کشتن این حیوانات و به دست آوردن عایدی ناچیز از لاشه های این حیوانات ولگرد بود. سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه همایش ملی سلامت در جمع خبرنگاران در مورد سگ های ولگرد و مساله بهداشت آنها گفت: مساله سگ ها جزو وظایف شهرداری ها، سازمان دامپزشکی و سازمان محیط زیست است و مشکل ما فعلا شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور است. ما فعلا گرفتار موش ها هستیم اجازه دهید بلایی سر موش ها بیاوریم تا حاشیه و مشکل جدیدی را ایجاد نکنند و گربه ها و سگ‌ها را به سازمان های دیگر بسپاریم.

درمان آسم در 5 سال آینده
دانشمندان دانشگاه‌های کاردیف و کینگز کالج لندن در دستاوردی که می‌تواند زندگی میلیون‌ها مبتلا به آسم را در جهان تغییر دهد، توانسته‌اند سلول‌های عامل باریک شدن راه‌های هوایی را در زمان تحریک با محرک‌هایی مانند آلاینده‌ها شناسایی کنند. به طور قطع در حال حاضر داروهایی برای غیرفعالسازی این سلول‌ها وجود دارد که به calcilyticsها مشهور بوده و برای درمان بیماران مبتلا به پوکی استخوان مورد استفاده است. دانشمندان امیدوارند در آینده، مبتلایان به آسم از این دارو برای جلوگیری از حمله استفاده کرده و دیگر از اسپری تنفسی استفاده نکنند.اگر دانشمندان بتوانند ایمن بودن calcilyticsها را در زمان اعمال مستقیم آنها به ریه اثبات کنند، ظرف پنج سال آینده می‌توان از این دارو برای درمان بیماران و حتی جلوگیری از بروز آن استفاده کرد. آسم یک بیماری ناتوان‌کننده بلندمدت است که باعث سرفه، خس‌خس سینه، تنگی قفسه سینه و تنگی نفس می‌شود.

نیمی از مردم ایران دیابتی می‌شوند
بنیانگذار دیالیز در اصفهان گفت: بیش از نیمی از مردم ایران تا ۲۰ سال دیگر به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند. مهدی اذانی گفت: بین ۴۰ تا ۴۵ درصد دیالیزی‌ها مبتلا به دیابت هستند و ۲۰ تا ۳۰ درصد بر اثر فشارخون به دیالیز احتیاج پیدا کردند. وی افزود: دو بیماری خاموش عامل اصلی دیالیز هستند. اذانی تصریح کرد: بیماری های کلیه روز به روز در حال افزایش است، کمبود ویتامین B۶ و ازدیاد دو ویتامین A و C سبب سنگ کلیه در بدن فرد می شود و نیاز به دیالیز پیدا می‌کنند. وی گفت: گرد و غبارها مانع جدی جذب ویتامین D در فرد می‌شوند، اگر در گذشته افراد به راحتی می توانستند با نشستن نیم ساعت در مقابل آفتاب ویتامین D جذب کنند اما این امر امروز با وجود گرد و غبارها امکانپذیر نیست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *