پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۴۹

زمین لرزه سیرچ خسارت نداشت
زمین لرزه ای با شدت 4.3 ریشتر راس ساعت چهار و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه سیرچ را تکان داد. بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۰.۱۷۸ درجه و طول جغرافیایی ۵۷.۵۵۶ درجه رخ داد. عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است و البته در شهر کرمان نیز احساس شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زمین لرزه سیرچ هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است. محسن صالحی اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه ستاد بحران تشکیل و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند. وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته از سوی تیم ها هیچ گونه خسارت جانی و مالی در منطقه زلزله زده نداشته ایم. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از آماده باش نیروهای امدادی خبر داد و افزود: خوشبختانه با رعایت اصول استانداردسازی و نظارت دقیق بر این مساله شاهد کاهش محسوس تلفات ناشی از زمین لرزه در استان کرمان هستیم. وی گفت: افرادی که در خانه های فرسوده با درصد ایمنی کم سکنی گزیده اند هرچه سریعتر برای نوسازی و بهسازی منازل خود اقدام کنند. استان کرمان دارای ۱۸ گسل فعال شناخته شده است و یکی از لرزه خیزترین نقاط کشور به شمار می آید.

انجام عملیات 10 ساعته امدادگران کوهستان برای نجات یک جوان کرمانی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: عملیات امدادگران کوهستان هلال احمر کرمان برای نجات جوان 23 ساله در ارتفاعات ده‌بالا با موفقیت انجام شد. علی گنج‌کریمی اظهار داشت: تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر کرمان مرد 23 ساله‌ای را طی عملیات 10 ساعته نجات دادند که از دیواره‌ای 22 متری از ارتفاعات ده‌بالا سقوط کرده بود. وی بیان داشت: تیم امداد کوهستان هلال احمر کرمان به‌دنبال اعلام خبر مفقود شدن مرد 23 ساله‌ای در ارتفاعات ده‌بالا به محل اعزام شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: امدادگران کوهستان هلال احمر کرمان با انجام عملیات 10 ساعته موفق شدند این فرد را نجات دهند که از دیواره‌ای به ارتفاع 22 متر سقوط کرده بود. گنج‌کریمی عنوان کرد: این جوان پس از نجات توسط امدادگران کوهستان جمعیت هلال احمر استان کرمان به مرکز درمانی منتقل شد.

هفته‌نامه رسایی توقیف شد
جلسه دوشنبه 27بهمن1393 هیأت نظارت بر مطبوعات با حضور تمام اعضا به حوزه نظارتی اختصاص یافت. در این جلسه گزارش‌های دبیرخانه هیأت درباره مطالب 12 رسانه اعم از نشریه، خبرگزار‌ی‌ و سایت‌ خبری بررسی و ضمن تذکر به دو رسانه درباره نشریه 9 دی به شرح زیر تصمیم‌گیری شد. این هفته نامه در مطلبی نوشته است: «… اما علاوه بر نقش‌آفرینی علی‌اکبر ولایتی برای ریاست جمهوری بدل آقای رفسنجانی، وی در ماجرای قطعنامه 598 هم در راستای سیاست آقای رفسنجانی و به سازش کشاندن امام و رزمندگان و تحمیل جام زهر به ایشان فعال بود»…
در مطلبی دیگر نیز نوشته است: «هر قدم ظریف، صد کیلوگرم ذخیره اورانیوم را نابود کرد» همچنین در مطلبی دیگر نوشته است: «زمانی که وزرایی با ثروت‌های چند صد میلیارد تومانی در دولت روحانی مشغول به کار شدند و فردی چون بیژن زنگنه که پرونده‌های مفاسد رسواکننده کرسنت و استات اویل به دوره وزارت او در دولت خاتمی بر می‌گردد، دوباره به سطح وزارت رسید، می‌شد حدس زد که بار دیگر دوره رونق مفاسد اقتصادی رسیده است…» مطلب اول شائبه اهانت به امام راحل (ره) دارد. همچنین مطلب دوم، مغایر سیاست‌های هسته‌ای نظام در حوزه هسته‌ای و مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات تشخیص داده شد. مطلب سوم نیز مصداق بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و سیاه‌نمایی شناخته شد و مقرر گردید به دلیل انتشار این مطالب و مطالب مشابه و همچنین بی‌توجهی به شش تذکر هیأت در یکسال گذشته، این نشریه، توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شود. یادآور می‌شود مطابق تبصره 2 ماده 6 قانون مطبوعات، اصرار بر تخلف به لغو پروانه منجر می‌شود.جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات با حضور همه اعضا برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *