پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بیش از ۶ هزار نفر در تهران قربانی آلودگی هوا

بیش از ۶ هزار نفر در تهران قربانی آلودگی هوا





بیش از ۶ هزار نفر در تهران قربانی آلودگی هوا

۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: بیش از 27 هزار نفر از در کشور و 6 هزار و 398 نفر در پایتخت در طول یک سال گذشته به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر امروز اظهار کرد: از سال 90، آبفا 28 درصد از آبهای زیرزمینی استفاده می‌کرد اما در سال 1401 و این میزان به بیش از 50 درصد افزایش یافته است و با این شرایط ظرفیت آب تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست.

او گفت: مجموعه‌های دولتی باید بیشتر از مردم توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند البته شهروندان نیز باید به این مسئله توجه کنند تا از بحران ناشی از کمبود بارندگی خارج شویم.

پیرهادی با تاکید بر اینکه باید به سمت کاشت گونه‌های کم آب حرکت کنیم افزود: متاسفانه استفاده بیش از حد از منابع آب زیرزمینی منجر به افزایش فرونشست‌ها شده است.

پیرهادی در ادامه با اشاره به اینکه برخی‌ها به من خرده می‌گیرند که چرا تذکرات مکرری را در حوزه آلودگی هوا مطرح می‌کنم و باید در این زمینه سکوت کنم، گفت: بیش از 27 هزار نفر از در کشور و 6 هزار و 398 نفر در پایتخت در طول یک سال گذشته به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند و اگر به همین شکل پیش برویم تعداد جانباختگان به دلیل آلودگی هوا از شهدای هشت سال دفاع مقدس پیشی خواهد گرفت.

او در پایان با اشاره به موضوع استانداردسازی سوخت افزود: با توجه به نامه اخیر وزارت نفت استانداردسازی سوخت به سال 1407 موکول شده و این مسئله می‌تواند تبعات زیادی را به همراه داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *