پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ساکنان کانون گرد و غبار خراسان رضوی ایستگاه سنجش کیفیت هوا ندارند

ساکنان کانون گرد و غبار خراسان رضوی ایستگاه سنجش کیفیت هوا ندارند





ساکنان کانون گرد و غبار خراسان رضوی ایستگاه سنجش کیفیت هوا ندارند

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸

فرماندار صالح آباد گفت: این شهرستان مرزی به همراه سرخس در کانون گرد و خاک و عوامل آلاینده خراسان رضوی قرار دارد اما مردم آن از داشتن ایستگاه سنجش کیفیت هوا و تجهیزات ثبت عوامل آلاینده بی نصیب مانده‌اند.

به گزرس پیام ما به نقل از ایرنا محمد علیمردانی افزود: در نبود ایستگاه سنجش کیفیت هوا، شرایط آلایندگی هوای صالح آباد را با شهرستانهای تربت جام و سرخس مقایسه کرده و تصمیم می گیریم البته تربت جام در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب صالح آباد قرار دارد و شرایط آب و هوایی مشابهی با ما ندارد.

او ادامه داد: سرخس مشابه ترین شهر از لحاط آب و هوایی به ماست اما باز هم به واسطه فاصله ۱۱۰ کیلومتری با سرخس تفاوتهایی در پدیده های گرد و خاک و کیفیت هوا بین این ۲ شهر مشاهده می شود مثلا گاهی شرایط آب و هوایی آنجا مطلوب است اما در صالح آباد با مشکل گرد و خاک رو به رو هستیم.

فرماندار صالح آباد گفت: این شهرستان اصلا اداره ای برای حفاظت محیط زیست ندارد و هواشناسی شهرستان نیز به یک ایستگاه سنجش شاخص های آب وهوایی، زیر نظر تربت جام، خلاصه شده که به صورت از راه دور و مکانیزه، اطلاعات آب و هوایی را روزانه به مشهد مخابره می کند.

علیمردانی افزود: اصولا نیروی متخصص در ایستگاه هواشناسی صالح آباد فعالیت ندارد و ایستگاه یاد شده به دستگاه سنجش آلایندگی هوا نیز مجهز نیست.

او اضافه کرد: با توجه به وقوع گرد و خاک و توفان های متعدد در شهرستان صالح آباد جالب است بدانید این شهرستان، پلیس راه مستقل نیز ندارد و جاده صالح آباد – سرخس زیر نظر پلیس راه سرخس و جاده صالح آباد به تربت جام نیز زیر نظر پلیس راه شهرستان تربت جام قرار دارد.

فرماندار صالح آباد گفت: هم اکنون زمین لازم برای مرکز فنی حرفه ای و مرکز پلاک گذاری پلیس راهور شهرستان تامین شده است از این رو امید است مسوولان، صالح آباد را به آموزشگاه فنی حرفه ای، مرکز تعویض پلاک و پلیس راه تجهیز کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *