پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توقف کار برخی پمپ بنزین‌ها در پی حمله سایبری

توقف کار برخی پمپ بنزین‌ها در پی حمله سایبری





توقف کار برخی پمپ بنزین‌ها در پی حمله سایبری

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲

در حالی کار برخی پمپ بنزین ها در تهران و برخی شهرهای دیگر متوقف شده که گفته می‌شود حمله سایبری به نرم افزار مرتبط با توزیع سوخت دلیل این اختلال است.

به گزارش پیام ما از صبح امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه برخی جایگاه‌های سوخت در برخی نقاط کشور برای عرضه بنزین و گازوئیل با اختلال مواجه شده‌‌اند‌. اختلال ایجاد شده در اغلب شهرهای کشور مشاهده شده است‌.

برای رفع این اختلال با توجه به اینکه احتمال حمله سایبری وجود دارد در وزارت نفت اقداماتی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود بابت تسریع سوخت‌گیری عرضه سوخت در قالب سوخت دوم انجام شود.

به گفته سالاری معاون وزیر نفت ۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند. تدریجا به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم. با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم. سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم به نقل از رسانه های اسرائیلی نوشت گروه هکری اسرائیلی به سیستم نرم افزاری پمپ بنزین ایران حمله کرده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست هم نوشت گروه هکری “گنجشک درنده” مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته است.

الجزیره به نقل از رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد؛ یک گروه هکر اسرائیلی از حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی در ایران خبر داد.

حمله سایبری به جایگاه‌های پمپ‌بنزین  در ۴ آبان ۱۴۰۰ نیز سبب بروز اختلالات جدی در روند سوخت‌گیری در سراسر کشور شد.

برخی جایگاه‌های سوخت به صورت دستی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند با این وجود وزارت نفت از مردم خواست فعلا به جایگاه‌های سوخت مراجعه نکنند.

صدا وسیما با تایید حمله سایبری به جایگاه‌های پمپ‌بنزین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مسئولیت خرابکاری در جایگاه های سوخت را بر عهده گرفته است. اختلال تا پایان امروز برطرف می‌شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: سهمیه سوخت در کارت‌ها محفوظ است

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع عموم هموطنان شریف ایران می‌رساند نظر به بروز اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی در حال رفع مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر همه جایگاه‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌گیری عادی خواهد شد.

سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از رفع مشکل قابل استفاده خواهد بود.

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت آورده است: در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

رئیسی: ضمن بررسی علت وقوع حادثه، نسبت به رفع فوری اختلال اقدام کنید

رئیس جمهور به جواد اوجی وزیر نفت دستور داد ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌ها، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند. رئیس جمهور همچنین وزیر نفت را موظف کرد نسبت به «اطلاع رسانی مناسب و به موقع» به مردم اقدام نماید.

 ۹۰درصد جایگاه‌ها تا ساعات آینده به مدار برمی‌گردند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: اختلال پیش آمده در جایگاه های سوخت از ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه صبح امروز رخ داد؛ این اختلال در سراسر کشور پیش آمده و از همان ساعات اولیه تیم عملیاتی تشکیل شد و جلسه گذاشتیم.

در حال آماده‌سازی جایگاه‌هایی هستیم که با اختلال مواجه شدند و در ساعات آینده بیش از ۹۰ درصد جایگاه‌های کشور در سرویس عملیاتی قرار خواهند گرفت.

خبر در حال تکمیل است…

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر