پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تمام پارک‌های جنگلی تهران با کم‌آبی مواجه هستند

رئیس شورای شهر تهران:

تمام پارک‌های جنگلی تهران با کم‌آبی مواجه هستند





تمام پارک‌های جنگلی تهران با کم‌آبی مواجه هستند

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که در صورت تداوم اختلالات موجود در روند آبیاری درختان بوستان‌های جنگلی حاشیه پایتخت، سرنوشت خطرناکی در انتظار این درختان خواهد بود، گفت: در ماه‌های اخیر، شهرداری برای تامین آب مورد نیاز بوستان چیتگر ناچار بوده است که آب را از تانکرهای موجود در سطح شهر خریداری کند و درختان این بوستان را با استفاده از این کامیون‌ها آبیاری کند.
مهدی چمران به ایلنا گفت: در حال حاضر تمام پارک‌های جنگلی اطراف تهران دچار مشکل کم‌آبی هستند و شرکت آب و فاضلاب استان موظف است به هر طریق ممکن آب مورد نیاز برای آبیاری درختان این بوستان‌ها را تامین کند و طبق قانون، شهرداری وظیفه‌ای برای تامین این آب ندارد. علت اصلی تشدید روند خشک شدن درختان بوستان‌های جنگلی در سال‌های اخیر نیز عدم آبیاری به‌موقع و کافی این درختان بوده است و اگر اختلالات موجود در این زمینه ادامه پیدا کند، سرنوشت خطرناکی در انتظار این درختان خواهد بود.
او درباره علت خشک شدن بسیاری از درختان پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار، لویزان و چیتگر که در حاشیه پایتخت قرار گرفته‌اند، توضیح داد: با وجود این که از سال‌ها قبل، معضلاتی در زمینه نگهداری از درختان بوستان‌های جنگلی اطراف تهران و آبیاری آنها وجود داشت، ولی در تابستان امسال، مشکل کمبود آب مورد نیاز برای آبیاری این درختان به اوج رسید و روند آبرسانی به پارک‌های جنگلی اطراف تهران که وظیفه شرکت آب و فاضلاب استان است، در ماه‌های گرم سال جاری بارها با اخلال مواجه شد.
چمران افزود: شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید که کم‌آبی ناشی از تداوم خشکسالی و افزایش مصرف آب در سال‌های اخیر در سطح استان باعث شده است که آب کافی برای آبرسانی به پارک‌های جنگلی اطراف پایتخت وجود نداشته باشد.
او با بیان این که در حال حاضر اختیار برداشت از بسیاری از چاه‌های موجود در بوستان‌های جنگلی حاشیه تهران برای کمک به تامین آب شرب پایتخت به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار شده، عنوان کرد: این واگذاری باعث شده است که دیگر امکان برداشت از این چاه‌ها برای آبیاری درختان پارک‌های جنگلی وجود نداشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما نمی‌خواهیم شرکت آب و فاضلاب استان یا هیچ نهاد دیگری را به قصور در تامین آب مورد نیاز برای آبیاری درختان پارک‌های جنگلی حاشیه تهران متهم کنیم، ولی مسئولان حوزه آب تهران می‌گویند آبی ندارند که برای این بوستان‌ها اختصاص دهند و با توجه به این که تامین آب شرب اولویت دارد، مجبور شده‌اند که حتی چاه‌های آب موجود در پارک‌های جنگلی را که قاعدتا باید برای آبیاری درختان استفاده شود، به تامین آب شرب اختصاص دهند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *