پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حمله گسترده و خونین«طوفان الاقصی»

حماس صهیونست‌ها را غافلگیر کرد

حمله گسترده و خونین«طوفان الاقصی»

سحرگاه دیروز خبر حمله غافلگیرکننده شبه‌نظامیان حماس علیه اسرائیل روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت





حمله گسترده و خونین«طوفان الاقصی»

۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶

|پیام ما| سحرگاه دیروز خبر حمله غافلگیرکننده شبه‌نظامیان حماس علیه اسرائیل روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و بعد از حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، آژیرهای خطر صبح دیروز و در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر و وبگاه «فلسطین الیوم» گزارش داد، گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.
در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی آغاز حملات هوایی خود علیه پایگاه‌های جنبش حماس در نوار غزه را اعلام کرد. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار دارند، از شهرک‌نشینان خواست به دستورات ارتش و نیروهای امنیتی عمل کنند.
به گزارش جماران، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با عملیات گسترده نیروهای مقاومت در اراضی اشغالی گفت مردم فلسطین در برابر اسرائیلی‌ها حق دفاع از خود دارند. سایر کشورها نیز به این حملات واکنش نشان دادند و عربستان سعودی در همان ساعات اولیه خواستار خویشتن‌داری طرفین درگیر و توقف فوری اقدامات تنش‌زا شد.
«دمیتری مدو‌دف»، نایب رئیس شورای امنیت روسیه نیز نوشت: «درگیری بین حماس و اسرائیل در پنجاهمین سالگرد جنگ یوم کیپور به عنوان یک تحول، قابل پیش‌بینی بود. این همان چیزی است که واشنگتن و متحدانش باید به آن مشغول باشند. مناقشه بین اسرائیل و فلسطین چندین دهه است که ادامه دارد و آمریکا بازیگر اصلی آن است…»
خبرگزاری «فارس» نوشته است که وزارت خارجه عمان در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» با انتشار بیانیه‌ای، ضمن دعوت طرف‌های درگیر به خویشتن‌داری، خواستار دخالت فوری جامعه بین‌المللی برای توقف تنش‌ها شد. سخنگوی دولت عراق هم ضمن اعلام حمایت این کشور از حقوق ملت فلسطین، تأکید کرد که عملیات طوفان الاقصی، پاسخی به سالها جنایت رژیم صهیونیستی است.
عصر دیروز سخنگوی دولت ایران انجام عملیات «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی را پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی به اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی دانست. به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «اسب بازنده»، نوشت: «پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی در عملیات ‎طوفان الأقصی به اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش اثبات کرد، امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی است.»
«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی را به ملت بزرگ فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه از جمله در سرزمین فلسطین تبریک می‌گویم، گفت: آنچه که امروز اتفاق افتاد در راستای استمرار پیروزی‌های جریان مقاومت ضد صهیونیستی در حوزه‌های مختلف از جمله در سوریه، لبنان و اراضی اشغالی است.
او با بیان اینکه در این عملیات صهیونیست‌ها دچار غافلگیری جدی شدند، گفت: این موضوع بار دیگر اثبات کرد که در چارچوب یک اقدام جدی عملیاتی صهیونیست‌ها به چه میزان شکننده هستند و از روحیه لازم برای مقاومت برخوردار نیستند.سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان کرد: امیدواریم که جریان مقاومت بتواند با روحیه عالی در مسیر آزادسازی فلسطین و تحقق آرمان مردم فلسطین به پیروزی‌های هر چه بیشتری دست پیدا کند.
براساس آخرین خبرها شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر دیروز گزارش داد که در عملیات طوفان الاقصی، دست کم ۱۰۰ صهیونیست کشته شده‌اند. همچنین تعداد مجروحان صهیونیست به ۱۰۰۰ تن افزایش یافته است. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش داد که حدود ۱۵۸ مجروح صهیونیست در وضعیت خطرناک و بغرنجی هستند.همچنین شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود ۵۰ اسیر در اختیار حماس در «کیبوتس بیری» در نزدیکی غزه هستند.دیروز به دلیل وضعیت امنیتی، سفرهای هوایی نیز از مبدأ و به مقصد اراضی اشغالی، یا به تاخیر افتاد یا لغو شدند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر