رهاسازی یک فرد سنجاب ایرانی در زیستگاه طبیعی منطقه حفاظت‌شده هلن





رهاسازی یک فرد سنجاب ایرانی در زیستگاه طبیعی منطقه حفاظت‌شده هلن

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵، ۱۳:۵۵

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: یک فرد سنجاب ایرانی پس از طی مراحل درمان و بازپروری در زیستگاه طبیعی خود در منطقه حفاظت‌شده هلن رهاسازی شد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، محسن کریمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یک فرد سنجاب ایرانی که پیش‌تر توسط یک خانواده به طور ناخواسته در محیط خانگی نگهداری می‌شد، پس از اطلاع از وحشی بودن این گونه و مخاطرات ناشی از ادامه نگهداری، توسط همان خانواده به مرکز درمان و بازپروری حیات‌وحش استان تحویل داده شد.

 وی گفت: این حیوان پس از انتقال به مرکز، توسط کارشناسان مورد ارزیابی کامل جسمانی و رفتاری قرار گرفت و طی دوره‌ای از مراقبت‌های دامپزشکی، تغذیه تخصصی و بازپروری، شرایط لازم برای بازگشت به طبیعت را بازیابی کرد.

 کریمی افزود: پس از تأیید سلامت کامل، این سنجاب در زیستگاه طبیعی خود در منطقه حفاظت‌شده هلن که از زیستگاه‌های مهم گونه سنجاب ایرانی در کشور به شمار می‌رود، رهاسازی شد.

 وی بیان کرد: نگهداری گونه‌های حیات‌وحش در محیط‌های خانگی می‌تواند موجب بروز استرس، اختلالات تغذیه‌ای، کاهش مهارت‌های بقا و در نهایت افزایش خطر مرگ در طبیعت شود.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از شهروندان خواست در صورت مشاهده یا مواجهه با گونه‌های حیات‌وحش، از نگهداری آن‌ها در محیط‌های غیرطبیعی خودداری کرده و موارد را از طریق اداره حفاظت محیط‌زیست یا مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *