معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست:

طی ۵ سال۴۰ میلیون درخت شمشاد از بین رفت





طی ۵ سال۴۰ میلیون درخت شمشاد از بین رفت

۹ بهمن ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ در مدت ۵ سال ۴٠ میلیون درخت شمشاد در شمال کشور از بین رفت این در حالیست که نقش زیادی در تامین داروهای ضد سرطان دارند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، هادی کیادلیری روز دوشنبه در نشست «نقش زنان در دستیابی به محیط زیست مطلوب، هم اندیشی برای آینده ای پایدار» با حضور شینا انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: تاریخ ایران و فرهنگ ما همواره بر حفظ محیط‌زیست و طبیعت تاکید دارد، همچنین در دین مبین اسلام هم به احترام به طبیعت اشاره شده است.

 

 

وی اظهارداشت: امروزه در زمینه محیط زیست طبیعت با چالش های زیادی مواجه هستیم از جمله کاهش بارندگی و در مقابل افزایش تبخیر، به عنوان مثال ۱۳۱ میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب را داریم که هر سال ۵ میلیارد متر مکعب به آن اضافه می شود.

 

 

وی ادامه داد: چالش بعدی فرسایش خاک است ۸۲ درصد از خاک کشور در کمتر از یک دهه مواد آلی خود را از دست داد، ۱۶ تا ۲۵ تن در هکتار فرسایش خاک داریم. وضعیت جنگل های زاگرس هم بسیار نگران کننده است اگر قرار باشد حاصلخیزی آن برگردد باید حدود ۵۰ درصد درآمد نفتی کشور برای آن هزینه شود.

 

 

کیادلیری افزود: در ۱۶ سال اخیر روزانه ۵۰۰ هکتار از سطح جنگل ها و مراتع را از دست دادیم بر این اساس در این مدت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار را از دست دادیم.

 

 

وی تاکید کرد: شرایط طبیعی کشور نامطلوب است این مشکلی است که همگان مسبب آن هستیم برای همین هم راه حل آن مشارکت همگانی است که در این میان نقش زنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

۶۵ درصد ارتباط مردم با طبیعت با کمک زنان صورت می گیرد

وی گفت: ۶۵ درصد ارتباط مردم با طبیعت با کمک زنان صورت می گیرد، زنان سرمایه بزرگی برای پایداری محیط زیست هستند، جنبش های زیادی در چند سال گذشته توسط بانوان صورت گرفته که نقش زنان را بیش از پیش مشخص می کند.

 

 

وی اظهارداشت: محققان معتقدند طبیعت سرشتی زنانه دارد بین زن و طبیعت تشابه زیادی وجود دارد هر دو امکان زایش دارند و مکانی برای پروراندن هستند، در تاریخ ایرانیان به زنان اهمیت زیادی می دادند از این روست که نام کشورمان زنانه است.

 

 

کیادلیری گفت: نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می‌دهند از این رو نقش زیادی در مسایل مختلف به ویژه حفظ محیط‌زیست دارند، جامعه‌ای موفق است که وضعیت اجتماعی زنان آن جامعه بهتر باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ثبت تلفات جانی در فرانسه و هشدارهای بی‌سابقه در انگلستان

گرمای کشنده در اروپا

ثبت تلفات جانی در فرانسه و هشدارهای بی‌سابقه در انگلستان

استقرار هزاران سار صورتی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان انگوت

حضور پرندگان مهاجر در شمال غرب کشور

استقرار هزاران سار صورتی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان انگوت

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

بحران در زیستگاه‌های حساس حیات‌وحش

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

گامی مؤثر در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان تهران

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

وضعیت نگران‌کننده تراز آب بزرگ‌ترین دریاچه جهان

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

حفاظت از تالاب‌های کشور

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

محیط زیست و آیین‌های مذهبی

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم

تالاب زیر فـــــرش سبز مرگ

سنبل آبی چگونه به تهدیدی برای تالاب‌های گیلان و مازندران تبدیل شد؟

تالاب زیر فـــــرش سبز مرگ

بارندگی‌های پربازده کرمانشاه، تهدیدی خاموش برای تابستان شد

هشدار نسبت به بحران آتش‌سوزی در زاگرس

بارندگی‌های پربازده کرمانشاه، تهدیدی خاموش برای تابستان شد