پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | زباله‌سوز شهرداری تهران؛ وعده‌ای که عملیاتی نشد

زباله‌سوز شهرداری تهران؛ وعده‌ای که عملیاتی نشد





زباله‌سوز شهرداری تهران؛ وعده‌ای که عملیاتی نشد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶

شهردار تهران سال گذشته وعده داد گه زباله‌سوز تهران با ظرفیت ۶۰۰۰ تنی با مشارکت طرف چینی به‌زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود که با گذشته چند ماه همچنان این وعده عملیاتی نشده است.

مهر ماه سال گذشته علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و هیئت همراه سفری را به چین داشتند که در این سفر قراردادها و توافقاتی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل، واگن‌، اتوبوس‌های برقی و تاکسی‌های برقی و… منعقد شد.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم، همچنین در این سفر، بازدیدی هم از مجموعه بزرگ زباله‌سوز متعلق به یک شرکت بزرگ چینی صورت گرفت که در همین ارتباط شهردار تهران تاکید بر سرمایه‌گذاری در این بخش و راه‌اندازی زباله سوز 6000 تنی در تهران داشت و براساس توافق صورت گرفته در مدل مشارکتی سهم شهرداری تهران در راه‌اندازی این پروژه 30 درصد و 70 درصد دیگر با سرمایه‌گذاری و مشارکت طرف چینی عنوان شد و در این قرارداد آمده بود که شرکت سرمایه‌گذار چینی طی مدتی که در مدل اقتصادی پیش‌بینی می‌شود، فعالیت کرده و بعد از آن تجهیزات را به صورت اورهال شده تحویل شهرداری تهران بدهد.

ارزش این پروژه  احداث زباله‌سوز، بیش از 600 میلیون دلار برآورد شده بود که براساس گزاراشات اعلام شده از سوی شهرداری تهران، این کارخانه پسماند‌سوز  روزانه تا دو هزار و 450 مگاوات برق ناشی از سوزاندن زباله‌های تهران تولید خواهد کرد.

پس از این سفر، در آذر ماه سال گذشته تفاهم‌نامه مشارکتی در طراحی، احداث و بهره‌برداری پسماندسوز 6 هزار تُنی تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سرمایه‌گذاران چینی در تهران امضا شد.

علی رغم وعده‌ داده شده از سوی شهردار تهران و مسئولان شهری هنوز خبری از استقرار و راه‌اندازی زباله سوز 6 هزار تنی نیست و با این شرایط و با توجه به عمر باقیمانده از این دور از مدیریت شهری پیش‌بینی می‌شود که این وعده در این دوره از مدیریت شهری، عملیاتی و اجرا نشود.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر