پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شرایط آب و هوایی کشور تا اواسط شهریور

شرایط آب و هوایی کشور تا اواسط شهریور





شرایط آب و هوایی کشور تا اواسط شهریور

۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، تا اوایل شهریور بارش در سواحل خزر و جنوب، جنوب‌ شرق گرایش به نرمال دارد. برای مناطق محدودی از شمال ‌غرب، نیمه غربی خزر و جنوب‌، جنوب ‌شرق بارش ‌های محلی پیش ‌بینی شده است. سایر مناطق عمدتا بی ‌بارش یا بارش آنها قابل توجه نیست. در این دوره دمای هوا در سواحل خزر، نوار شمال ‌غرب و نوار ساحلی جنوب‌ شرق، جنوب کشور نرمال و در سایر مناطق کشور بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از اول مرداد ماه تا ۱۱ شهریور ماه طی ۱ تا ۷ مرداد در نوار شمالی و مناطق محدودی از جنوب – جنوب ‌شرق کشور بارش رخ می‌دهد. بارش انباشته برای غرب خزر و مناطق محدودی از شمال‌ غرب با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است. سایر مناطق بی‌بارش یا بارش آن‌ها کمتر از نرمال است.

 

طی هفته دوم در استان‌های نوار شمالی، شمال ‌غرب، مناطقی از کوه‌های زاگرس شمالی و مناطق محدودی از جنوب-جنوب‌ شرق کشور بارش رخ می‌دهد که در استان‌های ساحلی خزر و نوار شمال ‌غرب بیشتر از نرمال است. در مناطق محدودی از مرکز و غرب خزر و نوار شمال‌ غرب کشور بارش انباشته با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور مطابق با فصل بارش قابل توجهی دریافت نمی‌کنند.

 

طی هفته‌های سوم و چهارم میانگین بارش کشور در محدوده نرمال خواهد بود. در مناطق محدودی از مرکز و غرب سواحل خزر، نوار شمال ‌غرب و مناطق محدودی از جنوب- جنوب ‌شرق کشور با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر برآورد می‌شود. مرکز و شرق کشور بی‌بارش خواهند بود.

 

طی هفته‌های پنجم و ششم بارش در سواحل خزر گرایش به کمتر از نرمال و در جنوب-جنوب ‌شرق در محدوده نرمال برآورد می ‌شود. سایر مناطق مطابق با فصل بارش قابل توجهی دریافت نمی‌ کنند.

 

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور از ۱ تا ۷ مرداد دمای هوا در دامنه شمالی کوه‌های البرز نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۶ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش ( ۳ تا ۶ درجه ) در مرکز و شرق کشور رخ می‌دهد.

 

طی هفته دوم دمای هوا در دو سوی کوه‌های البرز، شمال ‌غرب و غرب بین ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۶ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش برای مناطق مرکزی کشور پیش‌بینی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در هفته‌های سوم و چهارم دمای هوا در دو سوی کوه های البرز، شمال ‌غرب و نوار جنوبی کشور نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود. دمای هوای هفته ‌های پنجم و ششم در شرق خزر و نوار جنوب ‌شرق کشور نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر