پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیشگیری از آتش‌سوزی بوستان‌های غرب تهران

پیشگیری از آتش‌سوزی بوستان‌های غرب تهران





پیشگیری از آتش‌سوزی بوستان‌های غرب تهران

۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴

مساحت زیادی از محدوده منطقه ۲۲ تهران گرفتار علف‌های هرزی شده‌است که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی در این نواحی شود. به همین منظور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری این منطقه از علف‌زنی و پاکسازی از بوستان‌های جنگلی خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، «محمد حسن فصیح» با اشاره به رویش و تراکم بالای علف در فصل بهار در بوستان‌های جنگلی محدوده منطقه ۲۲ تهران گفت: بخش‌هایی از اراضی این بوستان به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار، خشک و امکان آتش سوزی در آن افزایش پیدا می‌کند. به همین منظور از سوی چند تیم اداره فضای سبز منطقه و نواحی شش‌گانه، طرح پاکسازی علف‌های هرز در این بوستان به اجرا درآمده‌است.

او افزود: بیش از ۹۰ بوستان محلی و فرامنطقه‌ای در این منطقه وجود دارد که حجم وسیع آن بوستان‌های جنگلی مانند چیتگر، لتمال کن، آبشار تهران، خرگوش‌دره و وردآورد است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ادامه داد: تمامی این حجم مساحت به شکل مکانیزه صورت گرفته است و پیش از این آموزش‌های لازم به نیروهای اجرایی برای استفاده از دستگاه‌های مکانیزه ارائه شده است.

فصیح تصریح کرد: حذف به موقع علف‌های هرز خشک به عنوان راهکاری برای پیشگیری از آتش سوزی در فصل گرما خواهد بود.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر