پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیداشدن یک گروه گردشگر مفقودشده در جنگل مینودشت

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان خبر داد

پیداشدن یک گروه گردشگر مفقودشده در جنگل مینودشت





پیداشدن یک گروه گردشگر مفقودشده در جنگل مینودشت

۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از پیداشدن یک گروه گردشگر ۱۶ نفره، که در مناطق جنگلی مینودشت گم‌شده بودند، خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «قاسم غریب‌آبادی» با اعلام این خبر گفت: ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۱۷ خرداد گزارش گم‌شدن یک گروه ۱۶ نفره گردشگر اهل تهران در مناطق جنگلی روستای ساسنگ شهرستان مینودشت از طریق نیروهای مردمی ‌به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان اعلام شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: یک تیم پنج نفره کوهستان از نیروهای هلال احمر مینودشت و گالیکش برای پیدا کردن این گروه تهرانی به منطقه جنگلی ساسنگ اعزام شدند.

 

او ادامه داد: هم زمان با اعزام تیم، گردشگران راه خود را پیدا کرده و امدادگران آنها را در مسیر رؤیت کرده و آنها را تا محل امن همراهی کردند. 

 

غریب‌آبادی عنوان کرد: تعدادی از گردشگران به دلیل خستگی، گرسنگی و کمبود آب آشامیدنی دچار ضعف شده و برای بازگشت با سختی روبرو بودند که امدادگران به وضعیت آنها رسیدگی کردند. همچنین یکی از زنان همراه گروه از ناحیه دست آسیب جزئی دیده بود اقدامات لازم برای مصدوم انجام شد و عملیات حوالی ساعت ۱۲ ظهر به پایان رسید.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: این گردشگران از روز قبل به ارتفاعات روستای ساسنگ رفته بودند که پس از برخورد با تاریکی هوا راه را گم کردند و به ناچار شب را در جنگل گذراندند. آنان پس از روشن شدن هوا وضعیت خود را به شماره ۱۱۲ هلال‌احمر اطلاع دادند.

 

او در ادامه به گردشگران توصیه کرد که از رفتن به مناطق جنگلی ناشناس بدون داشتن راهنمای محلی خودداری کرده و طوری برنامه‌ریزی کنند تا پیش از تاریکی هوا از جنگل خارج شوند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر