پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اصلاح سیستم آب و فاضلاب در سطح پایتخت

اعضای شورای شهر تهران تاکید کردند:

اصلاح سیستم آب و فاضلاب در سطح پایتخت





اصلاح سیستم آب و فاضلاب در سطح پایتخت

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳

اعضای شورای تهران درباره مسائل مختلف مربوط به آب و فاضلاب پایتخت نظرات خود را در صحن این شورا ارائه دادند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش مدیرعامل آبفا در صحن شورای شهر تهران به بیان نظرات خود پرداختند و «سوده نجفی»، رئیس کمیته سلامت شورای شهر، با بیان‌ اینکه به دلیل عدم وجود سیستم فاضلاب در منطقه ۲۲، فاضلاب برخی برج‌ها رها و جاری شده بود که مشکلات محیط زیستی را به دنبال داشته‌است، گفت: اتصال فاضلاب این منطقه به سیستم فاضلاب شهر باید با همکاری شهرداری و آبفا انجام شود.

او با بیان اینکه امروز شاهد حکمرانی مطلوب آب از لحاظ ارتقاء بهداشت و دیگر بخش‌ها هستیم و در شورا گزارشات محرمانه‌ای را در این زمینه دریافت کردیم ادامه داد: به دلیل مشکل کم آبی باید نسبت به فرهنگ‌سازی، به ویژه در سنین پایین، برای صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام شود؛ اما متأسفانه این موضوع هم در آبفا و هم مدیریت شهری ضعیف است و باید به آن توجه شود.

 

عدم آبرسانی به موقع بوستان‌ها

در ادامه «ناصر امانی» رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ابزار آراستگی شهر، اجرای کامل سیستم فاضلاب است، گفت: در بازدیدهایی که از مناطق داشتیم شاهد جاری شدن فاضلاب در محلات بودیم، به خصوص در مناطق ۲۱ و ۲۲ هنوز سیستم فاضلاب اجرایی نشده و یا در برخی محلات منطقه ۱۲ با اینکه سیستم فاضلاب اجرایی شده، انشعابات متصل نشده است و دقت داشته باشید که آمار شهرداری حاکی از این است که تعداد حیوانات موذی به دلیل سیستم فاضلاب افزایش یافته است.

او با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات آبیاری بوستان‌ها عدم آبرسانی به موقع است که باعث خشک شدن آن‌ها شده است، گفت: نگهداشت سه بوستان مهم لویزان، چیتگر و سرخه‌حصار بر عهده شهرداری است؛ اما تعداد زیادی از درختان به دلیل عدم آبرسانی به موقع، خشک شده و باید قطع شوند.

 

تخلیه غیرمجاز فاضلاب در سیستم آب شهری

همچنین در ادامه «محمد آقامیری»، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، نیز با اشاره به تخلیه غیرمجاز فاضلاب در سیستم آب شهری، گفت: شرکت خاکریز آب تمام نقاطی که فاضلاب به سیستم آب وارد می شود را شناسایی کرده و درخواست داریم گزارش آن ارائه شود. این برای مردم اهمیت دارد که سیستم فاضلاب در سطح شهر به درستی اجرایی شود.

او درباره فرونشست نیز با بیان اینکه به دلیل خشکسالی، مشکلات محیط زیستی و فرونشست را شاهد هستیم و پیش‌بینی شده که میزان کسری آب به ۲۲۰ میلیارد لیتر برسد، گفت: پرسش ما این است که آبفا چه برنامه‌ای برای مدیریت شرایط دارد و گزارشات در مورد جلوگیری از فرونشست و همچنین تمهیدات بهداشتی در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله به جز ایجاد مخازن آب اضطراری باید ارائه شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر