پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آغاز سفر زوج استرالیایی به ایران با یک ماشین ۱۰۰ساله

آغاز سفر زوج استرالیایی به ایران با یک ماشین ۱۰۰ساله





آغاز سفر زوج استرالیایی به ایران با یک ماشین ۱۰۰ساله

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴

زوج جهانگرد استرالیایی که با خودرو تاریخی ۱۰۰ساله از انگلستان به استرالیا سفر می‌کنند، در مسیر این ماجراجویی وارد ایران شده‌اند.

به گزارش پیام ما به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، «لانگ» و «بیو کیدبی» که سفر خود را روز 13 فروردین امسال از پایتخت انگلستان آغاز کردند، تا کنون کشورهای فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، بلغارستان و ترکیه را پشت سرگذاشته و روز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 از طریق مرز بازرگان وارد ایران شدند.
این جهانگردان، طی ۱۲ روز اقامت در کشورمان از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرهای ماکو، تبریز، زنجان و تهران بازدید می‌کنند و پس از توقف یک روزه در پایتخت، به کاشان، اصفهان و یزد خواهند رفت.
کرمان، بم و زاهدان شهرهایی هستند که لانگ و بیو کیدبی پس از عبور از آنها از طریق مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان که مهمترین گذرگاه مرزی مشترک ایران و پاکستان است، خاک ایران را ترک خواهند کرد.
سال 1927 یک گردشگر استرالیایی به نام «فرانسیس بیرتلز» که علاقه‌مند به رانندگی و سفر بود، با این خودروی بین از لندن به استرالیا سفر و در مسیر خود از کشورهای یاد شده از جمله ایران بازدید کرد. این زوج ماجراجوی استرالیایی امسال پس از گذشت حدود یکصد سال از سفر بیرتلز، با خودرو این Beanکه اکنون در زمره خودروهای ارزشمند تاریخی قرار دارد، وارد ایران شده‌اند.
این گروه دو نفره که با پشتیبانی انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، همکاری کلوپ ملی سافاری و حمایت ماموت خودرو در جاده‌ها و مسیرهای ایران پیمایش می‌کنند، پس از کشورمان از کشورهای پاکستان، هند، مالزی و سنگاپور عبور کرده و به و مقصد نهایی خود در استرالیا می‌رسند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

اذرحزین

خوش بگذره

اذرحزین

عالی ,,,👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر