پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چهارمحال‌ و بختیاری می‌تواند قطب گردشگری باشد

وزیر میراث فرهنگی:

چهارمحال‌ و بختیاری می‌تواند قطب گردشگری باشد





چهارمحال‌ و بختیاری می‌تواند قطب گردشگری باشد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت چهارمحال و بختیاری به دلیل موقعیت آب‌وهوایی بسیار خوب، اکوتوریسم و طبیعت فوق‌العاده‌ می‌تواند قطب گردشگری باشد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «عزت‌الله ضرغامی» امروز، بیستم اردیبهشت‌ماه، در بدو ورود به شهرکرد گفت: در آخرین جلسه هیات دولت، بعد از گزارش مشروح در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های گردشگری که ارائه شد رییس‌جمهور دستورات اکیدی صادر کردند و بانک مرکزی موظف شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت ویژه و به سرعت در اختیار پروژه‌های گردشگری قرار دهد.
او افزود: تعداد پروژه‌هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حدی است که اگر این میزان تسهیلات در طول سال جاری اختصاص داده شود در حقیقت رکوردی برای کل تاسیسات گردشگری شامل بخش‌های اقامتی، هتل‌های چهار ستاره، پنج ستاره و مراکز مختلف گردشگری است که تا پایان سال بتوان افتتاح کرد، در واقع فرصت بسیار خوبی برای پروژه‌های نیمه تمام است.
ضرغامی ادامه داد: با نگاهی که دولت دارد و آخرین جلسه‌ای که در معاونت اجرایی رییس‌جمهور تشکیل شد و روز شنبه آخرین جلسه اجرایی با حضور روسای بانک‌ها و نماینده وزارت گردشگری انجام خواهد شد مابقی پروژه‌ها که نیاز به تسهیلات بانکی دارند در آن جلسه حل و فصل خواهند شد که به نظر می‌رسد در آستانه یک تحولی برای اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان مراکز گردشگری هستیم.
او گفت: چهارمحال و بختیاری از استان‌هایی است که می‌تواند قطب گردشگری باشد، موقعیت آب و هوایی بسیار خوب، اکوتوریسم و گردشگری و طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد، بخش‌های تاریخی استان بخش‌های مفصلی است، یک استان ویژه و تاریخی است بسیاری از آثار تاریخی ما شاید به ۱۰ هزار سال قبل می‌رسد.
او با بیان اینکه گردشگری سرمایه‌گذاری سودآوری است، افزود: به همه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند اعلام می‌کنم سرمایه گذاری در گردشگری بسیار سودآور است، درآمد پایدار دارد و یک سرمایه‌گذاری پاک به شمار می‌رود. نیاز امروز اجتماعی مردم است که امیدواریم بتوان برای چهارمحال و بختیاری که موقعیت بسیار ویژه‌ای دارد با همکاری همه نهادهای استانی سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهیم تا در آینده نزدیک وضعیت گردشگری استان آنطور که شایسته است ارتقا یابد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *