پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تشکیل “۶ کمیته تخصصی حیات وحش” با حضور اساتید محیط‌زیست

تشکیل “۶ کمیته تخصصی حیات وحش” با حضور اساتید محیط‌زیست





تشکیل “۶ کمیته تخصصی حیات وحش” با حضور اساتید محیط‌زیست

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵

 مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت از حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کمیته‌های تخصصی حیات وحش با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران این حوزه خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم غلامرضا ابدالی؛ مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت از حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر نقش دانشگاهیان در ارتقای شاخص‌های محیط زیستی کشور به‌ویژه در حفاظت از حیات وحش اظهار کرد: دانشگاهیان و پژوهشگران بازوی قدرتمند سازمان حفاظت محیط زیست هستند که هرگونه اقدامی باید با مشورت این عزیزان و استفاده از داده‌های بروز آنها صورت بگیرد.

او تأکید کرد: اساتید دانشگاه و پژوهشگران به طور مداوم داده‌های بروز و دسته اول و تجربیات موفق کشورهای جهان را رصد و بررسی کرده و به همین منظور مشورت با آنها برای ما امری ضروری محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت از حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: به همین منظور برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و صاحب‌نظران، تشکیل کمیته‌های تخصص گونه‌های ارزشمند را در این دفتر دنبال کردیم و نهایتاً 6 کمیته حفاظت و تکثیر یوز آسیایی، کمیته تخصصی آبزیان آب‌های داخلی، کمیته تخصصی خرس، کمیته تخصصی خزندگان و دوزیستان، کمیته تخصصی میش مرغ و کمیته تخصصی درنای سیبری تشکیل شد.

ابدالی تصریح کرد: در هر یک از این کمیته‌ها اساتید رشته‌های مربوطه حضور دارند و هر تصمیمی که خروجی این کمیته‌ها باشد، با تأیید این صاحب‌نظران خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *