پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برگزیدگان جشنواره امین‌الضرب معرفی شدند

.

برگزیدگان جشنواره امین‌الضرب معرفی شدند

جایزه اول گزارش توصیفی به خبرنگار «پیام ما» رسید





برگزیدگان جشنواره امین‌الضرب معرفی شدند

۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۳۵

 

پنجمین جشنواره امین الضرب نفرات برتر خود را شناخت. در این جشنواره که از سوی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد؛ زهرا روستا از روزنامه «پیام ما» در بخش گزارش توصیفی رتبه نخست را کسب کرد. روستا در گزارشی با عنوان: «آب مهمتر از شناسنامه است» زندگی ساکنان حاشیه تالاب خشکیده هامون را توصیف کرده بود. در این مراسم، امیر ناظمی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی به شکل‌گیری رویکرد جدید در این حوزه اشاره کرد: بر اساس رویکرد جدید مفهوم «خلق ارزش مشترک» شکل گرفته است. در این رویکرد تامین‌کنندگان محصولات و خدمات به سمت بازی برد-برد میان کسب‌وکار خود و جامعه مدنی که مشتریان هستند، گام برمی‌دارند. بر مبنای این مدل از خلق ارزش‌های مشترک، در آینده‌ای نه چندان دور با بنگاه‌هایی مواجه خواهیم بود که سطح تاثیرگذاری آنها فراتر از یک بنگاه اقتصادی است.محمد مهدی فرقانی، استاد پیشکسوت علوم ارتباطات و عضو هیات داوران پنجمین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب، هم از مسئولیت‌های اجتماعی روزنامه‌نگاران سخن گفت: رسانه‌ها شمشیر دو دم‌اند؛ اگر در خدمت کشف و بیان حقیقت باشند، مقدس هستند و اگر در پی جعل و تحریف و سانسور باشند، شاید این شغل به مشمئزکننده‌ترین حرفه تبدیل شود.
او با عرض تسلیت به خاطر درگذشت مهسا امینی، گفت: در همه مشاغل از پزشکی گرفته تا کسب‌وکار و تجارت و روزنامه‌نگاری، مسئولیت‌ اجتماعی صادق بوده و البته وزن مسئولیت اجتماعی در روزنامه‌نگاری از همه مشاغل بیشتر است. در واقع روزنامه‌نگاری چنانچه از پس این مسئولیت برنیاید، به جامعه و نسل‌ها خیانت کرده است. اگرچه باید به این نکته نیز توجه داشت که ایفای مسئولیت اجتماعی منوط است به برخورداری از حق و اختیار.او یادآوری کرد که روزنامه‌نگاران در شرایطی می‌توانند پاسخگو باشند که از حق جست‌وجو و کشف برخوردار باشند.فرقانی درباره آثار رسیده به جشنواره هم گفت: وقتی آثار رسیده را بررسی می‌کردم، رگه‌هایی از مسئولیت اجتماعی را در آن مشاهده کردم؛ به رغم آنکه احساس کردم دغدغه‌های مهم جامعه در این آثار غایب است. اما رگه‌های مسئولیت ‌اجتماعی در دو حوزه یادداشت و مقاله و گزارش تحلیلی قابل مشاهده بود. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران هم در این مراسم گفت: اگر کشور به دنبال توسعه اقتصادی و رشد تجاری است، راهی جز نگاه به بخشی خصوصی وجود ندارد تا پایه اقتصاد مردم و دولت سیاست‌گذار باشد.«مسعود خوانساری» تاکید کرد که باید نگاه به بخش خصوصی متمرکز شود؛ زیرا کشورها از طریق توسعه اقتصادی به سلامت، رفاه و امنیت دست پیدا می‌کنند.
خوانساری بیان کرد: توسعه و رونق اقتصادی بدون رجوع به سوابق و استفاده از تجربیات گذشته نمی‌تواند اتفاق رخ دهد و جشنواره فرهنگی امین‌الضرب بر همین پایه شکل گرفت. او گفت: رسانه می‌تواند نقطه اتصال دولت و نهادهای مردمی باشد و با شرح اوضاع، توجه را به نقاط کور اقتصاد جلب کند.
در پایان این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف جوایزشان را دریافت کنند. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:
*گزارش خبری- تحلیلی
نفر اول: زهرا علی اکبری (خبرآنلاین)
نفر دوم: مهفام سلیمان‌بیگی (شرق)
نفر سوم: محمدمهدی حاتمی (تجارت‌نیوز)
*گزارش توصیفی:
نفر اول: زهرا روستاا (پیام ما)
نفر دوم: فهیمه طباطبایی (همشهری)
نفر سوم: فرزانه طهرانی (اقتصادآنلاین)
*مصاحبه:
نفر اول: از دید هیات داوران کسی جائز رتبه اول نشد.
نفر دوم: محمد آزاد، محمد باقرزاده (شرق)
نفر سوم: مریم بابایی (دنیای انرژی)
*تیتر:
نفر اول: مونا روشندل (ترابران)
نفر دوم: الهه صالحی (پیوست)
*یادداشت و سرمقاله:
نفر اول: مریم بابایی (کسب‌وکار نیوز)
نفر دوم: محسن شمشیری (اقتصادگردان)
نفر سوم مشترک: حامد شایگان (خبرگزاری بازار)
نفر سوم مشترک: مریم رحیمی (تجارت نیوز)
*پادکست:
نفر برگزیده: رامیار منوچهرزاده (رادیو نیست)
*ویدئو ژورنال:
نفر برگزیده: سعید برآبادی (تجارت‌نیوز)

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *