پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با فعال کردن بازارچه‌های مرزی کولبری سامان می‌یابد

رئیس جمهور در جمع مردم سقز:

با فعال کردن بازارچه‌های مرزی کولبری سامان می‌یابد





با فعال کردن بازارچه‌های مرزی کولبری سامان می‌یابد

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۰

رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کردستان برای تامین آب شرب و رفع مشکلات ورود کالا از مرز غربی کشور قول مساعد داد.
سید ابراهیم رئیسی دیروز جمعه در جمع مردم سقز با تأکید بر اینکه مرز تهدید نیست و مرزها فرصت‌ها هستند، گفت: ما در کنار مرزی قرار گرفته‌ایم که بهره‌برداری از این نقطه مرزی فرصت جدی برای کشور ایجاد می‌کند.
او با اشاره به اینکه از کارهایی که باید با سرعت در شهرستان سقز ایجاد شود، فعال شدن بازارچه مرزی است، افزود: بازارچه مرزی که فعال شود دادوستدهای رسمی صورت می‌گیرد.
رئیسی مسئله کولبری را یکی از نگرانی‌ها اصلی دولت دانست و ادامه داد: عزیزی که کالاهای مرزی را به آن طرف مرز منتقل می‌کند وقتی از بازارچه رسمی این کار را انجام دهد، دیگر جان خود را به خطر نخواهد انداخت چرا که این فرد به دنبال رفع نیاز خود است لذا ما باید راه‌های قانونی را باز کنیم تا مردم از این طریق داد‌و‌ستدهای خود را انجام دهند و به سود خود برسند.
رئیس جمهور بیان کرد: ما با فعال کردن بازارچه مرزی و بخش تولید و ایجاد اشتغال این نگرانی که در منطقه است و گاهی خبرهای آن به بیرون می‌رسد، مانند مسئله کولبری را سامان می‌بخشیم.
او اقتصاد روستا را یکی از مشکلات مردم این شهرستان دانست و افزود: روستاییان ما امروز از روستاها مهاجرت کرده و در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند دلیل این امر هم نبود صرفه اقتصادی بخش کشاورزی است و در این راستا دولت و مسئولان در تمام حوزه‌ها باید کاری کنند که کشاورزی برای فرد کشاورز صرف داشته باشد.
رئیسی افزود: راهکار رفع این مشکل این است که اگر تسهیلاتی در این بخش وجود دارد به کشاورزی که در روستا تولید ‌می‌کند، اختصاص یابد و خریدار خوب و بازار مناسب برای فروش محصول وجود داشته باشد و هم مورد حمایت قرار گیرد و هم خرید محصول تضمین شده باشد.
او تأکید کرد: در استانی که استان کشاورزی است یکی از راهکارهای اصلی فعال شدن اقتصاد روستاست که در این راستا دولت مصمم است تا اقتصاد روستا را فعال کند.
او مسئله آب آشامیدنی را از دیگر مسایل مورد اشاره استان و منطقه اعلام کرد و افزود: با وجود آب فراوان در سطح استان، نباید مسئله آب شرب دغدغه و مورد نگرانی مردم منطقه باشد؛ مسئله آب آشامیدنی جزو مواردی است که در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد. رئیسی تصریح کرد: بهره‌برداری درست از منابع خدادی آب فراوان در کردستان، راهکار مهم در حل مسئله آب شرب است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *