پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رانندگان اتوبوس واحد تهران دست از کار کشیدند

رانندگان اتوبوس واحد تهران دست از کار کشیدند





رانندگان اتوبوس واحد تهران دست از کار کشیدند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۰

رانندگان و کارگران بازنشسته و شاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نسبت به شیوه محاسبه حقوق و دستمزدشان معترض شده و این وضع را ناشی از شیوه مدیریت شهردار تهران دانسته‌اند.
بررسی‌های خبرنگار پیام ما نشان از آن دارد که حقوق و دستمزد رانندگان و دیگر شاغلان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بر اساس مصوبه مزد شورایعالی کار محاسبه نشده است. این وضع سبب شد تا رانندگان اتوبوس‌ها به ویژه خطوط تندرو ۳،۴ و ۵ پایتخت نسبت به این اقدام معترض شده و دست از کار بکشند که همین امر سبب شد مسافران این خطوط ساعات زیادی سرگردان بمانند.
وب‌سایت خبری – تحلیلی اکو ایران هم در این‌باره نوشت : در اقدامی خلاف عرف مدیریت شهری، زاکانی حقوق کارگران  شرکت واحد را براساس مصوبه دولت درباره کارمندان خود، تنها ۱۰ درصد افزایش داده است. رانندگان اتوبوس‌های واحد به این تصمیم شهرداری اعتراض داشته و به همین دلیل در برخی از خطوط دست از کار کشیده‌اند.پیش از این نیز اخباری مبنی بر اعتراض رانندگان اتوبوسرانی بخش خصوصی درخصوص جبران نشدن دستمزد خدمات شنیده شده بود.
همین وضع سبب شد تا شعارهایی علیه علیرضا زاکانی شهردار پایتخت از سوی رانندگان معترض سر داده شود و خواهان استعفای او شوند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نرگس روحانی

وقتی شهردار پزشک بشه منافع خودش را فقط در نطر می‌گیرد عین پزشکان دیگر همکارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *