پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پلیس ادعای سرقت سریالی تجهیزات شهری را رد کرد

واکنش پلیس به اظهارات عضو شورای شهر درباره افزایش سرقت‌ تجهیزات شهری

پلیس ادعای سرقت سریالی تجهیزات شهری را رد کرد





پلیس ادعای سرقت سریالی تجهیزات شهری را رد کرد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۲۴

| پیام ما | سرقت تجهیزات شهری در پایتخت مدتی است که سوژه تذکر اعضای شورای شهر تهران شده است. شهریور پارسال بود که مدیرعامل سابق شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرده بود که سارقان از هرچیزی که دستشان به آن برسد، دزدی می‌کنند، از دستگاه کارت خوان گرفته تا پیچ و مهره و گاردریل و پشتی صندلی. بعد از او مدیرکل حقوقی سازمان حمل‌و‌نقل ترافیک نیز به یکی از رسانه‌ها گفته بود که سرقت‌ها افزایش پیدا کرده است و باندهای سرقت با دستگاه‌های پیشرفته نسبت به قطع و برش و حمل و انتقال گاردریل‌ها اقدام می‌کنند. ماجرا با تذکر اعضای شورای شهر درباره موضوع ادامه پیدا کرد. غائله با واکنش پلیس و تذکر اعضای شورای شهر و ورود استانداری تهران به موضوع ادامه کرد تا سه روز گذشته که یکی از اعضای شورا شهر تهران مجددا به موضوع سرقت‌ تجهیزات شهری واکنش نشان داد و گفت ایجاد و القای حس ناامنی و ترس در استفاده از تجهیزات شهری از انگیزه‌های این سرقت‌ها بوده است. فحوای صحبت او که خبر از افزایش آمار سرقت تجهیزات شهری بود، دیروز با واکنش رئیس پلیس تهران مواجه شد.

 

سرقت تجهیزات شهری اتفاق تازه‌ای نیست. مسئولان شهری در گفت‌وگوهایشان گفته‌اند که باتوجه به افزایش قیمت آهن‌آلات و فلزات مختلف در سال‌های اخیر گاردریل و تابلوها و حتی تابلوهای بهشت زهرا هم سرقت شده‌اند. اما اعضای شورای ششم از روزهای ابتدایی حضورشان در بهشت به موضوع واکنش جدی نشان دادند. آخرین اظهار نظر مربوط به ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه است. او که از مدیران شهرداری در دوره قالیباف به حساب می‌آید، سه روز پیش در تذکری با استناد به بند 30 ماده 80 قانون تشکیلات و وظایف شوراها تاکید کرد: نظارت بر حسن اجرا امور مالی شهرداری، تمام سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و حفظ سرمایه، دارایی‌ها و اموال اختصاصی شهرداری جزو وظایف قطعی شورای اسلامی شهر است؛ من در تاریخ هشتم اسفندماه سال گذشته درباره سرقت‌هایی از اموال عمومی شهر به ویژه پل حکیم تذکراتی را به شهرداری تهران دادم و از شهرداری تهران درخواست کردم با تعامل و هماهنگی با فرمانده تهران بزرگ، عوامل سرقت را شناسایی و معرفی کنند.
او ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز امسال سرقتی بزرگ‌تر و پیچیده‌تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه‌های بزرگ پل صدر که ارتفاع آن خیلی بزرگ‌تر از پل قبلی است، به‌طور کامل به سرقت رفت که البته اطلاعی ندارم که چه اقدامی برای شناسایی این افراد انجام شده است، اما به هر حال این سرقت‌ها حکایت از تداوم سرقت‌های برنامه‌ریزی شده و القای ترس و ناامنی به شهروندان دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انگیزه‌ای فارغ از انگیزه‌های مالی پشت این اقدام وجود دارد، تاکید کرده بود: ایجاد و القای ناامنی و ترس به اعتقاد من در استفاده از تجهیزات شهری از انگیزه‌های این سرقت‌ها بوده و گویی یک باند پشت این اتفاق است که به ایستگاه‌های بی آر تی نیز سرایت یافته است؛ همچنین برخی از خانواده‌های معزز شهدا اعلام کردند تابلوهای مزار شهدا نیز در یکی از قطعات بهشت زهرا به‌طور کامل سرقت شده است.

سرقت تجهیزات شهری در پایتخت مدتی است که سوژه تذکر اعضای شورای شهر تهران شده است

به‌گفته این عضو شورای شهر تهران، در زمان بهره‌برداری از پل صدر، شهردار وقت تهران یک تقسیم‌کاری انجا شده است، به طوری که حفاظت و نگهداری را به شهرداری منطقه یک سپرد و تأمین منابع مالی بر عهده معاونت مالی و کنترل ایمنی نیز بر عهده معاونت فنی و عمران باقی ماند. امانی تاکید کرد: نمی‌دانم در دوره پنجم آیا این تقسیم کار تغییر کرده و در این دوره سیاست شهرداری تهران چیست، اما به نظر می‌آید برای حفظ تأسیسات حیاتی و جلوگیری از سرقت‌های سازماندهی شده حتماً در سطح شهر تهران تدبیری اندیشیده شود و سازمان‌های امنیتی و انتظامی باید وارد عمل شوند.
کمی بعد از تذکر امانی، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران هم به موضوع سرقت‌های سریالی تجهیزات شهری واکنش نشان داد و گفت این اتفاق تنها یک سرقت نیست و «به نظر می‌رسد که جریان سیاسی و پشت پرده‌ای وجود دارد که می‌خواهد وحشت و ناامیدی را ترویج کند و شهرداری باید اقدام قابل قبولی در این زمینه انجام دهد.»

ماجرای سرقت تجهیزات شهری به نشست خبری زاکانی هم راه پیدا کرد. شهردار تهران که برای سرقت تجهیزات شهری از صفت شوم استفاده کرده بود گفت: در منطقه ۲۲ کاری انجام شده بود و بخشی از پل را سرقت کردند که البته پیگیری‌های مربوط به آن انجام شد و مشخص شد که مربوط به کارفرما بوده است

ماجرای سرقت تجهیزات شهری به نشست خبری زاکانی هم راه پیدا کرد. شهردار تهران دوشنبه، نوزده اردیبهشت در نشست خبری خود درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش سرقت تجهیزات شهری توضیحاتی داد. او که برای سرقت تجهیزات شهری از صفت شوم استفاده کرده بود گفت: در منطقه ۲۲ کاری انجام شده بود و بخشی از پل را سرقت کردند که البته پیگیری‌های مربوط به آن انجام شد و مشخص شد که مربوط به کارفرما بوده است. او تاکید کرد: در نقاط شهری به دنبال تشدید روشنایی‌ها هستیم و در زمینه جلوگیری از سرقت‌ها، با دستگاه‌های انتظامی همکاری لازم انجام می‌شود. باید مجموعه خودمان نیز در حوزه‌های مختلف نظیر خدمات شهری در مناطق فعال باشد تا مانع این اقدامات شوند.
دیروز، 21 اردیبهشت اما رئیس پلیس پایتخت هم به موضوع سرقت‌های شهری واکنش نشان داده است و لفظ سرقت سریالی تجهیزات شهری که اعضای شورا در تذکرات خود به آن اشاره کرده بودند را رد کرده است. سردار رحیمی درباره اینکه آیا سرقت تجهیزات شهری افزایش پیدا کرده است یا نه به ایسنا گفته است: فردی که این اظهارات را بیان کرده در جایگاهی نیست که درباره این موضوعات نظر بدهد. حالا ممکن است سرقت در جایی رخ دهد، اما معنایش افزایش سرقت نیست.
رحیمی با بیان اینکه ایشان از این آمارها اطلاعی ندارند و نباید بدون اطلاع حرفی زد، ادامه می‌دهد: ما مسئول امنیت شهریم، پلیس مسئول امنیت شهر است و الحمدالله این را به شما اعلام می‌کنم که ما در بهترین شرایط امنیتی هستیم. بالاخره در یک شهر با حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت سرقت و سارق هم وجود دارد و ما هم با آنها برخورد می‌کنیم، اما نباید این موضوع را تعمیم دهیم و این موارد به معنای افزایش سرقت و … نیست.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در عین حال تاکید کرده است که اگر حتی یک مورد نیز از چنین مواردی رخ دهد، پلیس خود را ملزم به برخورد با آن می‌داند، درباره اینکه گفته شده پشت پرده این اقدامات موارد مالی نبوده و هدف‌های سیاسی و … وجود دارد نیز می‌گوید:‌ من صراحتا در مورد تهران می‌گویم و هرکسی هم باید در اندازه مسئولیت و اطلاعاتش صحبت کند، ما جرائم سازمان یافته نداریم و با طرح‌هایی که اجرا کرده‌ایم سازمان جرم و جرائم سازمان یافته را از بین برده‌ایم. او ادامه می‌دهد:‌ این‌ها مواردی نیست که مشکل آنچنانی ایجاد کند. یکسری از جرائم عاملش بیکاری و تورم و فقر است که خب باید حل و فصل شود. پلیس هم با مجرمان و افرادی که بخواهند امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازد، برخورد جدی می‌کند. باید دید، بعد از این، در ادامه این دوئل رسانه‌ای تا چه اندازه انتقاد پلیس را می‌پذیرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

تبلیغ کالاهای انرژی‌بر ممنوع

جزئیات مصوبهٔ شورای‌عالی انرژی تشریح شد

تبلیغ کالاهای انرژی‌بر ممنوع

تشدید ناترازی بنزین در نوروز

دولت برآورد دقیقی از میزان مصرف سوخت برای سفرهای پیش رو ندارد

تشدید ناترازی بنزین در نوروز

ناترازی بلندمدت گاز

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران: طی چند سال آینده ناترازی سنواتی تولید و مصرف گاز کشور به ۵۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

ناترازی بلندمدت گاز

 کنشگران سند امنیت غذایی را مطالبه کنند

محمد درویش در غرفه پیام ما در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد:

 کنشگران سند امنیت غذایی را مطالبه کنند

«مهاجرت اجباری» نتیجه تخریب منابع آب

«مهاجرت اجباری» نتیجه تخریب منابع آب

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

وعده بهره‌برداری از ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پیک تابستان

وعده بهره‌برداری از ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پیک تابستان

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *