پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیگیری قضایی مرگ مادران چابهاری

اولیای یکی از درگذشتگان زنان جان باخته در بیمارستان چابهار از بیمارستان شکایت کرد 

پیگیری قضایی مرگ مادران چابهاری





پیگیری قضایی مرگ مادران چابهاری

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۱۱

سوگل دانائی- از ابتدای سال 1400 تاکنون 15 مرگ مادری در چابهار ثبت شده است. این خبری بود که روزنامه «پیام ما» روز شنبه 7 اسفند ماه منتشر کرد. براساس این گزارش جلساتی برای جست‌وجوی علت مرگ مادری دوشنبه دوم اسفند تشکیل شده بود که هنوز منتج به نتیجه نشده بود. همایون دادگر، سرپرست شبکه بهداشت چابهار در گفت‌وگو با «پیام‌ما» تاکید کرد بود که کووید ۱۹،‌ خونریزی شدید و غیرقابل کنترل، قصور پزشکی و کمبود امکانات درمانی از علل احتمالی مرگ مادران عنوان شده است. داوود ورشوساز، سرپرست بیمارستان امام علی چابهار اما خبر از تشکیل کمیته حقیقت یابی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و معاونت درمان این دانشگاه تشکیل شده است. کمیته‌ای که تاکنون علت مرگ‌ها را مشخص نکرده است.
با این حال یکی از اولیای دم، مادران چابهاری در روزهای اخیر از بیمارستان امام علی چابهار با عنوان قصور پزشکی، شکایت کرده‌است. محمد سهیم بادپا، وکیل دادگستری وکالت خانواده ریحانه قدری را به عهده گرفته است. زنی که 15 آذرماه فوت شده است و مقابل علت مرگ او در فهرست مرگ مادری بیمارستان، خونریزی و هسیتروکتومی نوشته شده است. بادپا در گفت‌وگو با روزنامه «پیام‌ما» می‌گوید خانواده ریحانه قدری، در بازپرسی شعبه اول چابهار شکایتی ثبت کرده است که این شکایت تحت رسیدگی است. او می‌گوید 9 اسفند نیز نامه‌ای به کمیسیون اصل نود نوشته است و در آن از زایشگاه بیمارستان امام علی که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی است، شکایت شده است. در بخشی از این نامه آمده است: حق حیات، سلامت و زایمان ایمن به طور خاص در اسناد مهم بین‌المللی از جمله ماده 55 منشور ملل متحد، بند 1 و 2 ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر، ماده 6 کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی، ماده 12 کنوانسیون حقوق اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی و کنوانسیون بین‌المللی رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و اعلامیه اسلامی حقوق بشر مورد تاکید قرار گرفته است، در حقوق داخلی نیز در بند 12 اصل 3 و اصل 29 و 21 و 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به بهداشت و سلامت اشاره شده است.»
در بخش دیگری از این نامه که یک نسخه از آن به دست خبرنگار روزنامه «پیام‌ما» رسیده است، تاکید شده است: «از آنجایی که تعداد فوت شدگان مادران باردار در بیمارستان امام علی (ع) چابهار، موجب نگرانی و نارضایتی شهروندان شده است، فلذا با تقدیم این نامه از طرز کار زایشگاه بیمارستان امام علی چابهار و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شکایت داشته و تقاضای رسیدگی به موضوع مورد استدعاست.»
به گفته بادپا، اولیای دم و شهروندان چابهاری، قصور پزشکی و بی‌احتیاطی و کمبود کادر درمان و تجهیزات بیمارستانی را از عوامل مرگ مادری می‌دانند، او می‌گوید اگر یک درصد از مرگ‌ها به دلیل قصور پزشکی باشد هم بیمارستان بایستی پاسخگو باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

پلاستیک‌ها اینجا دفن شدند

گزارشی از پاکسازی ۵ ساعتهٔ جنگل‌های عباس‌آباد

پلاستیک‌ها اینجا دفن شدند

خلأ قانونی مدیریت پسماند پرتوزا

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش کرد

خلأ قانونی مدیریت پسماند پرتوزا

شناسایی مشکلات آلایندگی استان خوزستان

نماینده مردم اهواز خبر داد:

شناسایی مشکلات آلایندگی استان خوزستان

۲۱ همت خسارت سه سال سیل به کشور وارد شد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران:

۲۱ همت خسارت سه سال سیل به کشور وارد شد

تاثیر رنگ بام‌ها در مدیریت گرمای شهری

تاثیر رنگ بام‌ها در مدیریت گرمای شهری

تشدید بحران در آبخوان‌های خراسان رضوی

تاکنون ۴۳۰ پروژۀ تغذیۀ مصنوعی در کشور انجام شده، اما وضعیت آبخوان‌ها همچنان بحرانی‌ است

تشدید بحران در آبخوان‌های خراسان رضوی

دولت سبز برای بریتانیا

به‌گفتۀ کارشناسان، پیروزی حزب کارگر بریتانیا می‌تواند شروعی برای اقتصاد کم‌کربن باشد

دولت سبز برای بریتانیا

ادعای رشد ۴ برابری حجم آب «دریاچۀ ارومیه»

پس از انتشار خبر کاهش دوبارۀ سطح تراز آب این تالاب در خرداد امسال دوباره مطرح شد

ادعای رشد ۴ برابری حجم آب «دریاچۀ ارومیه»

۶۰ دقیقه،‌ سهم روزانۀ اهالی «خیج» از آب آشامیدنی

«پیام ما» مشکل بی‌آبی در یکی از روستاهای شهرستان شاهرود را بررسی کرد

۶۰ دقیقه،‌ سهم روزانۀ اهالی «خیج» از آب آشامیدنی

۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست

۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست

نظر کاربران

راشد

چابهار که نیست کشتارگاه مخصوصا زایشگاه لامصب مریض با حال وخیم میره زایشگاه نامه سقط دکتر داره میگن میدونیم حالت بده برو مطب بعد ازش ی انگشت میگیرن که به مسولیت خودش بیمارستان رو ترک کرده فقط میخوان جیب هاشون پر شه مسولین کجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر