مخالفت با طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی





۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۰:۰۰

کارزاری با نام مخالفت با طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی در وب‌سایت کارزار در جریان است که با هشتگ #اصلاح_آموزش_پزشکی پیگیری می‌شود. در بخشی از متن این کارزار خطاب به آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: « امروز جامعه بزرگ دانشجویی علوم پزشکی کشور پهناورمان با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های دهه‌های اخیر خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. طرح مبهم «اصلاح آموزش پزشکی» که توسط مجلس محترم شورای اسلامی اعلام وصول شده، جرقه‌ای بر «مهندسی‌سازی» رشته‌های علوم پزشکی بوده و دیر نیست روزی که آمار فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته‌ها از سایر رشته‌های وزارت علوم پیشی بگیرد. یقینا هرگونه افزایش ظرفیت در رشته‌های علوم پزشکی به‌ویژه در سه رشته پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی بدون توجه به امکانات دانشگاه‌ها برای تربیت دانشجو و همچنین با در‌نظر گرفتن محدود بودن محیط‌های بیمارستانی و درمانی و تعداد تخت‌های موجود، موجب تهدید آشکار سلامت مردم ایران و تربیت کادر پزشکی کم‌مهارت است. از سوی دیگر در این طرح، رشد ۴۰ درصدی سالانه پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی و همچنین ارائه مجوز به مراکز غیرانتفاعی برای تربیت دانشجو نه‌تنها در مغایرت اساسی با ظرفیت‌های بیمارستانی و امکانات آموزشی موجود است، بلکه با کاهش جدی ظرفیت علمی پذیرفته‌شدگان تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

پزشک

این طرح شاید علوم پزشکی ایران را به نابودی بکشاند ، ولی برای عده ای نون داره! دانشگاه غیر انتفاعی دندانپزشکی از ۱۰ سال پیش لابیگریهاش شروع شده !!! و درضمن مجید حسینی معیوبالعقل رفیق گرمابه و گلستان قالیبافه...

منصوره جوادزاد

محالف

ببل

به

زهرا

این ظلم به مردمه

زهرا

با افزایش ظرفیت مخالفم

دکتر محمد امیر فتحی

افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی خدمت به دولت‌های خارجی از جمله کانادا و استرالیاست، به جای این طرح بسیار سطحی نگرانه،می‌بایست اصلاح زیرساخت‌های سلامت در دستور کار قرار گیرد

دکتر

ما به ازای هر 300 نفر جمعیت ایران، یک نفر دانشگاه رفته داریم که به همون ازا یک نفر پزشک بخواهیم؟؟؟ وزارت علوم اگر میتونه کاری کنه، همون مهندسی رو سر و سامون بده

پزشک معتمد

اینکار به نفع مردمه به ضرر نظام فرسوده و کهنه بهداشت و درمان ، چرا برعکس میگید، هرجا جامعه پزشکی با چیزی مخالفت کنه ینی به ضرره جیبشه نه مردم ،
به اسم مردم به کام پزشکان و دندانپزشکان مخالفت میکنید!!!

دکتر محسن نعیمی

دقیقا

Hgv

ااا

دکتر جواد

این طرح به ضرره نظام فرسوده و کهنه بهداشت و درمان و مافیای اونه ، چرا برعکس میگید ، هرکجا پزشکا با چیزی مخالفن ینی به ضرره جیبشونه ، خجالت بکشید به اسم مردم به کام خودتون حرف نزنید ، افزایش ظرفیت کجاش به ضرره مردمه

سهند

افزایش ظرفیت ،تهدید سلامت .تربیت اقا زاده های نور چشمی به عنوان پزشک نتیجه ای جز تحویل پزشکان بی سواد به جامعه نخواهد داشت .کمی تامل دوست عزیز

فرید

تعارض منافع شدیدی در علوم پزشکی داریم.
هر طرحی که تعارض منافع رو از بین ببره خوبه

دکتر محسن نعیمی

از خوبی های این طرح هرچی بگم کم گفتم.ایجاد رقابت بین پزشک ها مهم ترین نکته هست که در نهایت به سود بیمار تموم می شه. اینو من می فهمم که سالها با دانشجو های بی انگیزه و بی سواد پزشکی سر و کله زدم

رادمهر

استاد اجازه اگه قرار باشه کسی تا ۵۳ سالگی حق مطب نداشته باشه که همون یک اپسیلون ان.یزه هم از بین میره
با این مغز میخوایی پزشکی قبول بشی ؟ ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تیم‌ ملی ما یا آن‌ها؟

واکاوی شکاف میان فوتبال، سیاست و افکار عمومی در یک نشست

تیم‌ ملی ما یا آن‌ها؟

محدودسازی اینترنت  توسعه اینترنت روستایی را  کُند می‌کند

وزیر ارتباطات در نخستین نشست خبری خود مطرح کرد

محدودسازی اینترنت توسعه اینترنت روستایی را کُند می‌کند

تابستانی گــــــرم‌تر از همیشه | پیام ما

هواشناسی هشدار داده که بارش‌های امسال سدها را پر کرده است اما تابستان پیش‌رو گرم‌ترین فصل سال‌های اخیر خواهد بود

تابستانی گــــــرم‌تر از همیشه | پیام ما

وقتی تاب‌آوری کافـی نیست

وقتی تاب‌آوری کافـی نیست

گیشـــــــه زنده شــد؟

نگاهی به وضعیت گیشه سینما و تئاتر در روزهای پس از جنگ

گیشـــــــه زنده شــد؟

سرنوشت مبهم یک کار خیر

گزارش «پیام ما» از پرونده خرید تجهیزات برای بیمارستان «لامرد»که به اختلافی طولانی کشید

سرنوشت مبهم یک کار خیر

کنکوری‌ها در انتظار یک تاریخ قطعی

بلاتکلیفی دانش‌آموزان در سایه جنگ

کنکوری‌ها در انتظار یک تاریخ قطعی

سمت درست تاریخ

به بهانه برگزاری دادگاه پژمان جمشیدی؛ چرا درک فرد آزاردیده از تجاوز و همراهی با او برای ما مشکل است؟

سمت درست تاریخ

نغمه‌هایی که از دریا می‌آینــــــد

گفت‌وگو با «سید فؤاد توحیدی»، پژوهشگر موسیقی نواحی درباره ریشه‌های جغرافیایی و فرهنگی نغمه‌های جنوب

نغمه‌هایی که از دریا می‌آینــــــد

نگاهی به دغدغه‌های محیط‌زیستــی از دریچه تصاویر

«محیط‌زیست از نگاه هنرمندان» منتشر شد

نگاهی به دغدغه‌های محیط‌زیستــی از دریچه تصاویر

بیشترین نظر کاربران

گیشـــــــه زنده شــد؟

گیشـــــــه زنده شــد؟