پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کرونا و بحران اقلیمی اولویت مجمع عمومی سازمان ملل

کرونا و بحران اقلیمی اولویت مجمع عمومی سازمان ملل





۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۰۰

پیام ما – رهبران جهان این هفته با تمرکز بر افزایش تلاش ‌برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کووید 19 به سازمان ملل در نیویورک باز می‌گردند، در حالی که سال گذشته آنها مجبور شدند به صورت آنلاین در مجمع سخنرانی کنند.
رویترز نوشت امسال هم حدود یک سوم از 193 کشور عضو سازمان ملل متحد در حال برنامه‌ریزی برای حضور ویدیویی هستند اما باقی روسای جمهور، نخست وزیران و وزیران خارجه به ایالات متحده سفر کنند.
ایالات متحده آمریکا تلاش کرد تا رهبران را از آمدن به نیویورک منصرف کند تا مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رویدادی منجر به انتشار ویروس تبدیل نشود که این تلاش موفقیت آمیز نبود اما تشریفاتی برای این نشست ایجاد شده که هرکس وارد سالن اجتماعات می‌شود باید اعلام کند که واکسن زده است.
البته این سیستم در زمانی که اولین رئیس‌جمهور بخواهد سخنرانی کند در عمل از بین می‌رود چرا که اولین سخنران رئیس‌جمهور برزیل است و او از جمله کسانی است که به واکسن بدبین است. ژائیر بولسونارو هفته گذشته اعلام کرد نیازی به تزریق واکسن ندارد زیرا پس از آلوده شدن به کووید -19 در حال حاضر مصونیت دارد.
البته در صورتی که نظرش تغییر کند یک ون در خارج از ساختمان سازمان ملل متحد برای یک هفته به انجام آزمایش رایگان و تزریق اولین دوز واکسن جانسون و جانسون می‌پردازد.
آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد به رویترز گفت که بررسی تعداد دیپلمات‌های مسافر که واکسن زده‌اند و ایمن شده‌اند و نشان می‌دهد که نابرابری در رابطه با واکسیناسیون در کشورها چقدر چشمگیر است. او در تلاش است تا یک برنامه جهانی برای واکسیناسیون 70 درصد از مردم جهان تا نیمه اول سال آینده انجام دهد. برای مثال از 5.7 میلیارد دوز واکسن کرونا در سراسر جهان سهم آفریقا فقط 2 درصد بوده است. بایدن روز چهارشنبه میزبان نشستی مجازی از واشنگتن با رهبران و سران خواهد بود که هدف آن افزایش توزیع واکسن در سطح جهان است.
اما قبل از شروع سخنرانی های سالانه، گوترش دبیرکل سازمان ملل و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا اجلاس را با صحبت در مورد نشست آب و هوایی کوپ26 که قرار است در نوامبر در گلاسکو برگزار شود آغاز می‌کنند به این امید که کوپ 26 را از شکست نجات دهند.نماینده آمریکا هم گفته است که اولویت این کشور در اجلاس عمومی سازمان ملل پایان دادن به همه‌گیری و بحران های اقلیمی است.همانطور که دانشمندان هشدار می‌دهند که گرمایش زمین به طور خطرناکی از کنترل خارج شده است ، کنفرانس سازمان ملل متحد با نام کوپ 26 قصد دارد اقدامات بزرگتر و بلندپروازانه‌تری را نسبت به آنچه تاکنون انجام شده در زمینه آب و هوا به عنوان هدف تعیین کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *