پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اولویت مدیریت شهری حفظ باغات فعلی باشد

عضو سابق شورای شهر تهران:

اولویت مدیریت شهری حفظ باغات فعلی باشد





۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۵۳

افشین حبیب‌زاده، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت باغات تهران گفت: «در رابطه با موضوع محیط زیست‌، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما باید حفظ باغ‌های شهر تهران باشد». به گزارش ایسنا، حبیب‌زاده تاکید کرد «اگر مدیریت شهری به سمتی برود که دوباره اجازه ساخت و ساز در باغات داده شود، وضعیت مطلوبی مورد انتظار نخواهد بود. لذا باید اولویت ما حفظ باغات فعلی باشد». او درباره مدیریت پسماند هم گفت: «در رابطه با موضوع پسماندها، جای پیشرفت در طرح تفکیک از مبدا پسماندها وجود دارد. این طرح طرح خوبی‌ست که به تصویب نیز رسیده است و فقط نیاز به اجرای صحیح دارد.
البته نباید از این موضوع غافل شد که کاهش تولید پسماند از مبدا نیز از اهمیت غیرقابل انکاری برخوردار است». حبیب‌زاده بر لزوم توجه به پروژه‌های کوچک اشاره کرد و افزود: به‌رغم اینکه توجه به پروژه های عمرانی و نگه‌داری از سازه‌های شهری در پایتخت لازم است اما به عقیده من یکی از مهمترین مسائل توجه به ظرفیت پیاده‌روهای تهران است. شورای پنجم ساخت پیاده‌رو ها را آغاز کرد اما این تازه گام‌های ابتدایی این پروژه است و نیاز به توسعه دارد. در کنار ساخت جاده‌ها و بزرگ‌راه‌ها‌، توجه به پیاده‌رو ها نیز بسیار مهم است. یکی از برنامه‌های شورای پنجم در رابطه با محله محوری‌، پروژه‌های کوچکی بود که با توجه به تعریف مردم محله‌ها در خود محله‌ها صورت می‌گرفت. این پروژه‌ها نیاز مردم در محلات را برطرف می‌کرد و در عین حال نیاز به هزینه زیادی نیز نداشت.
پایش وضعیت شهر نیازمند تجهیزات پیشرفته است
او گفت: با توجه به ریسک بلایای طبیعی در تهران، اصلی‌ترین راه پیشگیری از بلایای طبیعی مانند فرونشست زمین، پیشگیری است. ما باید برای پیشگیری، ابزار مناسب جهت پایش زمین را داشته باشیم. متاسفانه ما فاقد این تجهیزات هستیم. در دوره شهرداری آقای قالیباف دستگاهی خریداری شد و یکبار شهر پایش شد و حفره های زیرزمینی کشف شد. بدون پایش، ما نخواهیم توانست از بروز فرونشست جلوگیری کنیم. ما حتی از تاسیسات زیرزمینی خود نیز باخبر نیستیم و در بسیاری از پروژه‌ها با موارد غیرقابل پیش‌بینی رو‌به‌رو می‌شویم. البته در رابطه با جمع‌آوری آب های سطحی و جلوگیری از سیلاب اقدامات بسیار مثبتی انجام شده است، اما در رابطه با فرونشست هنوز جای پیشرفت داریم. در حال حاضر در برخی نقاط دنیا، تجهیزاتی وجود دارد که به محض وقوع زلزله گاز شهری را قطع می‌کند. این دستگاه ها با اطلاعاتی که از زمین جمع آوری می کنند این فرایند را اجرا می‌کنند. او اجرای طرح تفصیلی را لازم و ضروری خواند گفت‌: ما باید توجه بسیار زیادی به اجرای طرح تفصیلی داشته باشیم. تراکم و تعداد طبقات در تهران به قدری زیاد شده است که شهر دیگر توانایی پذیرش آن را ندارد. درست است که افزایش طبقات باعث سودآوری برای شهرداری می‌شود؛ اما بهای گزافی دارد. سکونت جدید باید بر اساس طرح تفصیلی باشد. هرچه تراکم بیشتر شود نیاز به حمل و نقل شهری و بالطبع ترافیک بیشتر می‌شود که پیامدهای منفی زیادی دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی فرهنگی خبر داد

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

لج‌بازی «نجومی» زاکانی

شهردار تهران بی‌اعتنا به کارزار مخالفت‌ شهروندان و کارشناسان، بر ساخت مسجد در پارک قیطریه تأکید کرد

لج‌بازی «نجومی» زاکانی

پارک قیطریه‌؛ مبارزه برای شهر

پارک قیطریه‌؛ مبارزه برای شهر

بولدوزر مدیریت شهری در حال تخریب است

شهرداری دست‌بردار قطع درختان «قیطریه» و تخریب این پارک نیست

بولدوزر مدیریت شهری در حال تخریب است

معمای حصارکشی یک بوستان دیگر در تهران

آیا پروژه تخریب پارک قیطریه در پارک اندیشه تکرار می‌شود؟

معمای حصارکشی یک بوستان دیگر در تهران

معمای حصارکشی درختان قیطریه

یک هفته پس از انتشار خبر حصارکشی در پارک قیطریه شورای شهر دربارهٔ این طرح ابراز بی‌اطلاعی کرد

معمای حصارکشی درختان قیطریه

شهرهای لرزان ایران

۶۸ درصد از شهرهای کشور در محدوده و حریم گسل‌ها واقع شده‌اند

شهرهای لرزان ایران

زباله‌گردی مجاز یا گسترش کار غیررسمی؟

زباله‌گردی مجاز یا گسترش کار غیررسمی؟

مصونیت سـاختمان‌های پرخطر

چرا ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مغفول ماند

مصونیت سـاختمان‌های پرخطر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *