پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افزیش مصرف گاز موجب استفاده از سوخت دوم در نیروگاه ها شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

افزیش مصرف گاز موجب استفاده از سوخت دوم در نیروگاه ها شد





۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی: 

افزیش مصرف گاز موجب استفاده از سوخت دوم در نیروگاه ها شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با بیان اینکه خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری در سطح شهرها و جاده‌ها باید با جدیت ادامه یابد، گفت: به دلیل برودت هوا، رشد مصرف گاز بیشتر از میزان پیش‌بینی شده بوده و به همین دلیل در برخی از نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت دوم شده‌ایم. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور که با حضور مدیرعامل توانیر و مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور با هدف تاثیرگذاری در مصرف سوخت نیروگاهی برگزار شد، با توجه به تجربه دو هفته گذشته، بر لزوم هماهنگی‌های بیشتر در میان دستگاه‌های مسئول تاکید کرد.

او این جلسه را نشستی تعاملی با هدف کمک به کاهش مصرف گاز کشور برشمرد و ضمن دعوت از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز به منظور تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها گفت: به دلیل برودت هوا، رشد مصرف گاز بیشتر از میزان پیش‌بینی شده بوده و به همین دلیل در برخی از نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت دوم شده‌ایم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این که صنعت برق در تابستان کار بزرگی در کنترل پیک انجام داد، خاطرنشان کرد: نتیجه همه فعالیت‌ها باعث شد که رشد پیک‌ در تابستان امسال به یک درصد کاهش یابد. او ادامه داد: با کاهش رشد پیک در نهایت هزینه‌های سالانه کاهش و سرمایه‌گذاری‌ها به سمت زمینه‌های زیرساختی دیگر سوق پیدا کرد.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، این تجربه‌ای بود که در کارنامه مدیران صنعت برق ثبت شد و بر اساس این تجربه نیز مقرر شد که در تعامل با مسئولان استانی و همکاران وزارت نفت و شرکت گاز، مدیریت مصرف انرژی را داشته باشیم تا همکاران شرکت گاز بتوانند گاز رسانی به مشترکان خانگی را بدون مشکل داشته باشند.

او همچنین در خصوص کاهش روشنایی‌ها نیز با تصریح اینکه ما روشنایی‌های غیرضروری را کاهش می‌دهیم و روشنایی‌های ضروری باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: کنترل روشنایی‌های غیرضروری به خودی خود نشانگر آن است که ما برای برطرف کردن مشکلات نیازمند مدیریت مصرف هستیم‌.

حائری ادامه داد: روشنایی‌های غیرضروری باعث می‌شود که منابع سوخت‌ ما هدر رود، همچنین دستگاه‌های اداری نیز باید از روشن نگه داشتن سیستم‌های گرمایشی پس از ساعات کاری بپرهیزند.

او تاکید کرد: با مجموع اقدامات باید مصرف سوخت نیروگاه‌ها تا 10 میلیون لیتر در روز  کاهش یابد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *