پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | زوم بهارستان بر روی بحران آب | در یک سال گذشته بیشترین تذکرات شفاهی نمایندگان به آب اختصاص داشته است

زوم بهارستان بر روی بحران آب | در یک سال گذشته بیشترین تذکرات شفاهی نمایندگان به آب اختصاص داشته است





۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷

زوم بهارستان بر روی بحران آب

در یک سال گذشته بیشترین تذکرات شفاهی نمایندگان به آب اختصاص داشته است

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک سال گذشته به مساله بحران آب توجه ویژه‌ای داشتند. براساس گزارشی که روز گذشته معاون نظارت مجلس از اقدامات خانه ملت در سال دوم (از هفت خرداد 96 تا 15 اردیبهشت امسال) ارائه کرد، بیشترین تذکر شفاهی نمایندگان در این بازه زمانی به بحث تامین و انتقال آب اختصاص داشته به طوری‌که از 147 تذکری که به وزیر نیرو داده شده، 85 تذکر یعنی 58 درصد تذکرات به رضا اردکانیان در رابطه با بحران آب بوده است. توجه نمایندگان به مساله آب به حدی بوده که مجموع تذکرات وزیر نیرو در سال دوم مجلس دهم نسبت به سال اول، 28 درصد افزایش پیدا کرده در حالی که متوسط افزایش تعداد تذکرات شفاهی، 11 درصد بوده است. 

بر اساس گزارش یاد شده، جاده‌های شهری و روستایی (وزیر راه) با 67 تذکر، خرید تضمینی و بیمه محصولات کشاورزی (وزیر کشاورزی) با 36 تذکر، حقوق و مسائل رفاهی (وزیر آموزش و پرورش) با  29 تذکر و مسائل مربوط به موسسات مالی و اعتباری (وزیر اقتصاد) با 27 تذکر پس از بحران آب، بیشترین موضوع تذکرات شفاهی بوده‌اند. در همین حال از میان 182 تذکری که به شخص رییس جمهور به‌واسطه عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه وی داده شده، 16 تذکر به سازمان محیط زیست مربوط بوده که از این نظر در بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در رتبه اول است.

تذکرات کتبی

تفکیک موضوعی تذکرات کتبی هم نشان می‌دهد اگرچه بحران آب موضوع بیشترین تذکرات نبوده اما از اهمیت تقریبا بالایی در بین نمایندگان برخوردار بوده است. به طوری که پس از 104 تذکر کتبی به وزیر راه در رابطه با جاده‌های شهری و روستایی و مسائل مدیریتی، 79 تذکر  به وزیر کشاورزی در رابطه با خرید تضمینی محصولات کشاورزی و 72 تذکر به وزیر اقتصاد در رابطه با موسسات مالی غیرمجاز، تذکرات کتبی با موضوع بحران آب و سدسازی به وزیر نیرو 71 مورد بوده که چهارمین موضوع مورد توجه نمایندگان در این بخش محسوب می‌شود. در همین حال سازمان حفاظت محیط زیست با 31 تذکر کتبی، پس از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی، سومین دستگاه زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری از نظر تعداد تذکرات کتبی از سوی نمایندگان مجلس است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *