سایت خبری پیام ما آنلاین | تاسیس موزه استاد باستانی پاریزی

تاسیس موزه استاد باستانی پاریزی





۱۲ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۵۹

تاسیس موزه استاد باستانی پاریزی

مشاور فرهنگی و گردشگری اتاق بازرگانی ایران از تاسیس موزه استاد فقید محمدابراهیم باستانی پاریزی خبر داد.
به گزارش ایسنا، پیروز ارجمند ۱۱ دی‌ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه «آینه‌دار دوران» در شهر سرچشمه، با بیان این‌که استاد باستانی پاریزی یک شخصیت ملی است، گفت: با همکاری خانواده مرحوم باستانی پاریزی و حمایت مسئولان، موزه باستانی پاریزی در پاریز راه‌اندازی می‌شود.
او افزود: از یک سال پیش طرح‌هایی را درباره استاد باستانی‌ پاریزی آغاز کردیم و توفیقی است که برای این استاد خدمت کنیم. در گام نخست این پروژه، برگزاری نمایشگاه «آینه‌دار دوران» کار گروهی هنرمندان تصویرساز را داریم و بعد از این درصدد هستیم که با همکاری مس سرچشمه و دانشگاه تهران جایزه‌ تصویرگری باستانی‌ پاریزی را برگزار کنیم.
مشاور فرهنگی و گردشگری اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کارهای اولیه این جایزه انجام شده و منتظر امضای نهایی تفاهم‌نامه هستیم که به زودی انجام خواهد گرفت.
ارجمند با بیان این‌که خانه پدری استاد باستانی‌ پاریزی در پاریز به موزه استاد تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این خانه حدود یک قرن قدمت دارد. بخشی از این خانه نیز به خانه فرهنگ و هنر پاریز تبدیل می‌شود و احیاگر فرهنگ استاد پاریزی خواهد بود.
این پژوهشگر تصریح کرد: موزه چهار استاد بنا می‌شود که استادان روح‌الله خالقی، روح‌الامینی، باستانی‌ پاریزی و هوشنگ مرادی‌ کرمانی هستند.
او همچنین گفت: پاریز صنایعی از جمله گلیم، نمدمالی و طرح فرش خاص خود را دارد که ایجاد خانه فرهنگ در پاریز می‌تواند این شهر را به یک دوره پست‌مدرن تبدیل کند و محل آموزش‌های هنری برای جوانان و نوجوانان و نیز موزه مردم‌شناسی شود.
ارجمند با بیان این‌که بنای یادبودی نیز به مسابقه گذاشته می‌شود که به یاد دو بزرگ پاریز شهید الله‌دادی و استاد باستانی‌ پاریزی است، ادامه داد: امیدواریم با تاسیس موزه، آثار استاد به موزه باستانی‌ پاریزی انتقال پیدا کند.
او ثبت‌ نام استاد باستانی پاریزی در دایرهالمعارف بزرگ اسلامی و طرح تاسیس بنیاد استاد باستانی پاریزی را از دیگر اقدام‌های پیش‌بینی‌شده برشمرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *