سایت خبری پیام ما آنلاین | رییس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد 1،800،000 تبعه بی سواد در ایران

رییس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد 1،800،000 تبعه بی سواد در ایران





۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۰

رییس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد
1،800،000 تبعه بی سواد در ایران

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت:در استان کرمان 24 مرکز یادگیری محلی در حال ایجاد است که این مراکز براساس مصوبه دولت شکل می‌گیرد و یک واحد آموزشی است.
به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان اظهار کرد:بعد از هشت سال وقفه، شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی در کشور در دولت یازدهم احیاء و تاکنون 6 جلسه با حضورمعاون اول رییس جمهور و وزراء برگزار شده است.
باقرزاده با اشاره به اینکه دولت در اسفندماه سال 93 مصوبه‌ای داشته که در سالهای بعد از انقلاب بی نظیر بوده و در دنیا نیز کمتر کشوری دولت اینقدر با مسئله سوادآموزی درگیر شده باشد، تصریح کرد:این باور ایجاد شده که بیسوادی با بسیاری از آسیبهای اجتماعی گره جدی خورده است و اگر این مسئله حل نشود، سرمایه‌گذاری در مقابله با آسیب ها ارزش افزوده کمتری خواهد داشت.
وی بیان کرد: ناتوانی‌های ناشی از بیسوادی فقط به ناتوانی در خواندن، نوشتن و حساب کردن ختم نمی شود و شمول وسیع تری از ابعاد سواد از جمله سواد اقتصادی، سیاسی و… را در بر می گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه کنی بیسوادی مختص آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد:آثار بیسوادی متوجه همه هست و امروز سوادآموزی هر قابلیت، توانایی و اطلاعاتی که برای تجربه زندگی بهتر به افراد کمک می کند را شامل می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:مراکز یادگیری محلی یک تجربه موفق جهانی است و در استان کرمان 24 مرکز در حال ایجاد است و این مراکز براساس مصوبه دولت شکل می گیرد و یک واحد آموزشی است.
وی با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهایی است که بیشترین پذیرش اتباع را دارد که عمده آنها غیرقانونی هستند، افزود: در تمام دنیا سخت ترین مجازات را برای کسانی می دانند که غیرقانونی وارد آن کشور می شوند اما این تسامح درباره اتباع افغانی به خرج داده شده و از 3 میلیون نفر اتباع خارجی که در کشور وجود دارد، به طور متوسط 60 درصد آن ها بیسواد هستند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *