پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خبر داد برگزاری «جایزه باستانی پاریزی» در کرمان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خبر داد برگزاری «جایزه باستانی پاریزی» در کرمان





۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰:۰۵

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خبر داد
برگزاری «جایزه باستانی پاریزی» در کرمان

پیام ما- جایزه باستانی پاریزی با محوریت «تاریخ ایران»،«فرهنگ ادب عامه» و«مردم‌شناسی» از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار می‌شود.
بابک آل طه، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری که دیروز در سالن اجلاس این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سی و پنجمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت:«پس از روی کار آمدن دکتر میرزاده و معاونت دانشجویی طه هاشمی به عنوان معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفت، تشکیل شورای راهبردی فرهنگی، اجتماعی دانشگاه بود. این شورا به ریاست دکتر میرزاده و دبیری دکتر طه هاشمی شکل گرفت. یکی از پیشنهادات اجرای طرح ماندگار فرهنگی بود.»
آل طه ادامه داد:«یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی تکریم به مفاخر است. از آن جایی که مرحوم دکتر باستانی پاریزی 70 سال در حوزه تاریخ، فرهنگ و ادبیات عامه کرمان قلم زده است، پیشنهاد دادیم که جایزه باستانی پاریزی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شود.»
وی درباره اهداف این جایزه، گفت: «زنده نگه‌داشتن نام و یاد مفاخر معاصر ایران، معرفی بیشتر و بهتر استاد باستانی پاریزی در مجامع علمی، ایجاد انگیزه و تشویق پژوهشگران حوزه تاریخ، ادب و فرهنگ ایران، ارتقای سطح کیفی تحقیقات تاریخی و ادبی، ایجاد تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز معتبر ایران‌شناسی، قدردانی و تجلیل از مستشرقین و ایران‌شناسان و تلاش برای خلق پژوهش‌های فاخر در حوزه کرمان‌شناسی از اهداف برگزاری «جایزه باستانی پاریزی» است.»
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ضمن ضرورت توجه به مفاخر اظهار داشت:« الگوسازی از شخصیت های دانشگاهی از جمله اهداف ماست. با توجه به این که استاد باستانی پاریزی در آثار خود نگاه و توجه ویژه ای به کرمان داشته است، جایزه ای به نام ایشان طراحی شد تا این جایزه تداوم بخش راه ایشان باشد.»
آل طه کارهای فرهنگی که در خصوص حوزه کرمان انجام می گیرد را نیازمند توجه خاص بر شمرد و افزود:«در جایزه باستانی پاریزی مقالات و آثاری که در خصوص کرمان کار شده است، توسط داوران به طور خاص بررسی شده است تا کمکی به فعالیت های فرهنگی کرمان باشد.»
وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به بین المللی شدن جایزه باستانی پاریزی گفت:«در حال حاضر جایزه، ملی می باشد که در قدم بعدی قصد داریم این طرح را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنیم و برای آن بودجه ای در نظر گرفته شود تا تداوم آن راحت تر صورت بگیرد. گام بعدی نیز بین المللی شدن جایزه است. به این ترتیب دانشگاه آزاد نزد مستشرقین شناخته تر می شود و همچنین تعامل بین دانشگاه ها نیز بهتر صورت خواهد گرفت.»
آل طه آثار ارسالی به دبیرخانه را جایزه مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد:«کیفیت و کمیت آثار ارسالی برای سال اول برگزاری جایزه مناسب و بالاتر از حد تصور ما بود. صد و بیست اثر در دبیرخانه ثبت شده که 91 اثر مورد داوری قرار گرفته و بیست اثر به مرحله بعدی راه یافت که آثار برتر از بین این آثار انتخاب خواهد شد.»
دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با یاد آوری این که تداوم این جایزه اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد:«یکی از دغدغه های اصلی، تداوم این جایزه است و به همین دلیل بخش زیادی از اعضای هیات امنای این جایزه، اشخاص حقیقی و از دوستداران استاد باستانی پاریزی هستند. کسانی که هم به استاد علاقه مند هستند و هم تداوم جایزه برای شان مقدور است. یعنی اگر در آینده بنابر این شد که نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این جایزه کم رنگ تر شود، این افراد توانایی و قابلیت ادامه آن را داشته باشند.»
وی آقایان دکتر میرزاده(رییس دانشگاه آزاد اسلامی)، دکتر سید محمدکاظم موسوی‌بجنوردی (رییس مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی)، حجت الاسلام سید محمود دعایی (نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات)، دکتر خضری(مدیر کل دفتر ریاست دانشگاه آزاد) را از جمله میهمانان مراسم جایزه باستانی پاریزی برشمرد و گفت:« قرار بود این مراسم در روز سوم دی ماه مقارن با تولد مرحوم دکتر باستانی پاریزی برگزار شود؛ اما به دلیل این که امسال سوم دی ماه با روز تعطیل مصادف می شود، مراسم به روز قبل آن یعنی پنج شنبه دوم دی ماه منتقل شد.»
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت:«35 درصد آثار ارسالی به دبیرخانه مربوط به مولفان کرمانی است. امیدواریم این جایزه در جهت اجرای سیاست های کلان دانشگاه آزاد در حوزه فرهنگ موفق باشد و علاقه و انگیزه دانشجویان کرمانی را در حوزه های فرهنگی کرمان بیش تر کند.»
وی از مراسم نکوداشت مفاخر کرمان به صورت آزمایشی، همزمان با برگزاری جایزه باستانی پاریزی خبر داد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *