پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پایداری صنعت گردشگری در گرو پایداری هویت شهری

پایداری صنعت گردشگری در گرو پایداری هویت شهری





۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۷

پایداری صنعت گردشگری در گرو پایداری هویت شهری

هویت تمدنی و دستاوردهای مختلف در دوره های گوناگون در شهرها و مناطق ایران، باعث داشتن فرهنگ و هویت شهری قابل توجهی شده است. این داشته ها و شهرهایی که دارای سابقه سکونت بالایی هستند باعث هویت شهری و فرهنگ منحصر به فرد گردیده است. این بستر فرهنگی و هویت شهری، اقتصاد مناطق و شهرها صنعت توریسم را با نهادهای پایداری همراه نموده است. چنین وضعیتی نیازمند پژوهش های کاربردی و بنیادی در حوزه گردشگری مرتبط با هویت شهری و فرهنگ می باشد. پژوهش های فوق می توانند در مراکز پژوهشی و علمی-دانشگاهی و سایر نهادهای مرتبط به عمل آیند. این پژوهش ها در نشست ها و همایش های علمی می توانند ارائه شوند. چنین بستری ضرورت راه اندازی همایش وضعیت شهری، فرهنگ و گردشگری را به وجود آورده است.

هدف از برگزاری همایش 

-ارائه آخرین دستاوردهای علمی مرتبط با معماری و شهر سازی در شهرهای مختلف ایران 

-ارائه پژوهش های مرتبط با گردشگری و فرهنگ مرتبط با دستاوردهای تمدنی در دورهای مختلف 

-ارائه یافته های علمی مرتبط با موضوعات مردم شناسی، معماری، فرهنگ، گردشگری در شهرها و روستاها و مناطق مختلف ایران 

-ارائه پژوهش های علمی در سطوح دانشگاهی، مراکز پژوهش و دانشجویان

این همایش با توجه به تعدد مراکز علمی می توانند ارائه شوند. چنین بستری ضرورت راه اندازی همایش هویت شهری، فرهنگ گردشگری را به وجود آورده است.

-ارائه آخرین دستاوردهای علمی مرتبط با معماری و شهرسازی در شهرهای مختلف ایران 

-ارائه پژوهش های مرتبط با موضوعات مردم شناسی، معماری، فرهنگ گردشگری، در شهرها و روستاها و مناطق مختلف ایران 

-ارائه پژوهش های مناطق علمی در سطوح دانشگاهی، مرکز پژوهش دانشجویان

این همایش با توجه به تعدد مراکز علمی و آموزشی در سطح کشور و استان کرمان می تواند زمینه انگیزسازی در بین جامعه علمی فراهم سازد.

همایش هویت شهری، فرهنگ و گردشگری با جایگاه بین رشته ای و پاسخگویی به توقعات مختلف اساتید و دانشجویان و پژوهشگران می تواند جشنواره ای از پژوهش های موردی و بنیادی را باعث شود. بدین اساس اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می توانند تمامی یافته های علمی خود را در حوزه های معماری، شهرسازی، مردم شناسی، فرهنگ، گردشگری، اقتصاد منطقه ای و… به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند. ارائه یافته ها  می تواند جامعه را جهت استفاده از نتایج این یافته بهره مند سازد و توسعه جامعه و کشور را به همراه آورد.

ارائه یافته های علمی در استان کرمان خود در چهارچوب اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زای کشور است. این نوع رویکرد شرایط توسعه علمی را نیز به همراه خواهد آورد.

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *