پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دکتر باستانی پاریزی در جشنواره بین المللی حقیقت

دکتر باستانی پاریزی در جشنواره بین المللی حقیقت





۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۰

دکتر باستانی پاریزی در جشنواره بین المللی حقیقت

مستند یک عمر در گهواره به کارگردانی سید حمید میرحسینی روایتگر زندگی پرفراز و نشیب مرحوم محمدابراهیم باستانی ‌پاریزی مورخ، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران  در جشنواره بین المللی فیلم مستند  ایران  «سینماحقیقت» به نمایش در می آید. 

 عوامل این پروژه، سمیرا شیخ مظفری مدیر تولید و برنامه‌ریز، غلامرضا سعادت و علیرضا نجیب‌زاده مدیر تصویربرداری، محمد هاشمی صدابردار و سارا رحیمی دستیار کارگردان و علی درویشی تهیه کننده این اثر هستند. و افرادی چون احمدرضا احمدی،  دکتر پیروز ارجمند، سید محمود دعایی، محمد علی علومی، بلقیس سلیمانی و حمید و حمیده باستانی پاریزی در مقابل دوربین این مستند قرار گرفته اند.

استاد باستانی‌پاریزی در سوم دی ماه 1304 هجری شمسی در پاریز از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد .وی تا پایان تحصیلات ابتدایی در پاریز تحصیل کرد و سال 1320 تحصیلات خود را در دانشسرای مقدماتی کرمان ادامه داد و پس از گرفتن دیپلم در سال 1325 برای ادامه تحصیل به تهران رفت و تحصیلات خود را در رشته تاریخ دنبال کرد .سال 1337 در آزمون دکترای تاریخ پذیرفته شد و دوره دکترای تاریخ را هم در دانشگاه تهران گذراند. یکی از علل اقبال مردم به آثار دکتر باستانی‌پاریزی علاوه بر صداقتش در نقل تاریخ بیان حوادث با استفاده از شعر و داستان و لطایف و ظرایف ادبی است که تاریخ را خواندنی و دلپذیر کرده است.

قابل ذکر است مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که فرمایش حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *