سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۰

ارتقای دانش بهره‌برداران و مرتع‌داران، مبنای تفاهم‌نامه منابع طبیعی و نهضت سوادآموزی
در راستای بالا بردن دانش و سواد عرصه نشینان منابع طبیعی و بهبود کیفیت اجرای پروژه‌ها، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضای مدیران اداره کل منابع طبیعی و نهضت سوادآموزی استان کرمان رسید. در این جلسه که در دفتر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد؛ رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به خطراتی که محیط‌زیست را تهدید می‌کند، ارتقای سواد بهره‌برداران منابع طبیعی را در این راستا گامی بسیار مهم دانست و گفت: «درصورتی‌که این جوامع مراحل تکمیلی سواد را طی کنند بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در زمینه احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی برطرف خواهد شد.» وی افراد بی‌سواد و کم‌سواد را دارای آمادگی خوب برای دریافت مطالب دانست و تلاش در زمینه‌ی نگارش مطالب مفید و انتقال فرهنگ منابع طبیعی به جامعه هدف را خواستار شد .معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گفت: «بسیاری از اشتباهات حادث‌شده در زمینه تخریب منابع طبیعی ناشی از عدم آگاهی و معرفت افراد در این حوزه است .» صباحی با استقبال از انعقاد این تفاهم‌نامه افزود: «با توجه به نیاز جامعه‌ی امروز به حفظ منابع طبیعی و بی‌سوادی و کم‌سوادی اکثر جامعه‌ی ساکن در این عرصه‌ها سعی می‌کنیم با همکاری مشترک در خصوص تدوین کتاب‌هایی با موضوع منابع طبیعی و استفاده از مطالب این کتاب‌ها در کلاس‌های درس، هرچه بیشتر در نشر و ترویج این فرهنگ کوشا باشیم.»

تجلیل از شهرداری هنزاء به‌عنوان دستگاه برتر در سرشماری نفوس و مسکن رابر
شهرداری هنزاء به‌عنوان دستگاه برتر در سرشماری نفوس و مسکن رابر مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم که جعفر رودری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حضور داشت، از علی بهرامی، شهردار هنزاء تقدیر شد.

انجام 90 درصد خدمات ثبتی به‌صورت الکترونیک
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان در جلسه با معاونین و مسئولین فناوری و اطلاعات دادگستری، شهرداری و ادارات مسکن و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن و منابع طبیعی بابیان اینکه 90 درصد خدمات ثبتی امروزه به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود، عنوان کرد: «در راستای اجرای دولت الکترونیک با استفاده از بستر شبکه دولت و ارتباط آن شبکه با سیستم اتوماسیون ادارات، اداره ثبت به دنبال انجام مکاتبات اداری خود با سایر اداراتی که بیشترین مکاتبات با اداره ثبت‌اسناد و املاک دارند به‌صورت الکترونیک است.» رضا طالبی زاده افزود: «با برقراری ارتباط الکترونیکی و انجام مکاتبات، اداراتی مانند ثبت‌اسناد و املاک، دادگستری، شهرداری، مسکن و شهرسازی که مکاتبات آن‌ها زیاد است علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه ارباب‌رجوع، کاهش ارتباط مستقیم ارباب‌رجوع با کارمند را در پی خواهد داشت.»
وی اضافه کرد: «مهم‌ترین مزیت مکاتبات الکترونیک افزایش امنیت در جابجایی اطلاعات و جلوگیری از جعل مکاتبات بین ادارات مختلف می‌باشد. گام بعدی در راستای اجرای دولت الکترونیک در اداره ثبت‌اسناد و املاک ارسال اوراق و مستندات پرونده‌های ثبتی از طریق سامانه با سطح دسترسی مشخص است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *