پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تهیه تجهیزات اطفای حریق برای همیاران طبیعت

فرمانده یگان حفاظت‌ محیط‌زیست استان تهران:

تهیه تجهیزات اطفای حریق برای همیاران طبیعت





تهیه تجهیزات اطفای حریق برای همیاران طبیعت

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳

فرهاد زندی فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران از تهیه و توزیع تجهیزات لازم برای اطفای حریق بین همیاران طبیعت، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، فرهاد زندی گفت: نقش همیاران محیط‌زیست در اطفای حریق عرصه‌های طبیعی را نباید نادیده گرفت، در همین راستا کارت برای همیاران طبیعت صادر و کلاس‌های آموزشی اطفای حریق برای همیاران و دهیاران برگزار می‌کنیم. از ظرفیت آنان برای اطفای حریق‌های رخ داده در سال جاری استفاده شده است.

او در ادامه به ایجاد تفاهمنامه این یگان با یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران و تیم‌های آتش‌نشانی و دهیاری‌ها برای همکاری هنگام آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه اشاره کرد.

زندی اضافه کرد: طی سه سال گذشته میزان حریق نسبت به سال‌های قبل از آن بسیار کاهش یافته است. در سال جاری تاکنون سه مورد حریق در مناطق چهارگانه محیط‌زیست رخ داده است که مساحت آن در مجموع کمتر از یک هکتار بوده است آن هم در پارک ملی خجیر و سرخه حصار رخ داده است.

او درباره شدت حریق‌های رخ داده در مناطق چهارگانه محیط‌زیستی استان بیان کرد: آتش‌سوزی‌ها شدت داشته ولی عوامل آتش‌نشانی و محیط‌‌زیست به‌موقع اقدام کردند و از گسترش آن جلوگیری شد چراکه طی روز به وقوع پیوست و دسترسی جاده‌ای به آن‌ها دشوار نبود علاوه‌ بر آن زود اطلاع‌رسانی شد.

فرهاد زندی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش وقوع حریق اظهارکرد: در سال جاری تمام مسیرهای دسترسی فرعی مورد استفاده که بعضا در آن‌ها آتش‌سوزی با منشاء انسانی رخ می‌داد، بسته و مسیرهای مشخص تعریف شد علاوه بر آن کانون‌های بحران مورد شناسایی قرار گرفت و در این کانون‌ها نیروهای محیط‌زیست در آخر هفته مستقر شدند و آموزش‌های مقطعی لازم به طبیعت‌گردان نیز داده شده بود.

او در ادامه اضافه کرد: عوامل طبیعی نقش به خصوصی در تعداد آتش‌سوزی‌های رخ داده در مناطق چهارگانه دارد. بارندگی بهار به‌ویژه در مناطق شمالی استان خوب بود البته با توجه به سرمای این مناطق آتش‌سوزی در آن‌ها رخ نداد ولی در پارک ملی خجیر و سرخه حصار این اتفاق رخ داد.

زندی درباره وضعیت تجهیزات اطفای حریق یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران اظهارکرد: تجهیزات لازم تهیه شد. به عنوان نمونه لباس مخصوص اطفا و دستگاه دمنده که تاثیر زیادی بر خاموش کردن آتش دارد و وسایل مورد نیاز برای حمل آب تهیه و بین دهیاری‌ها و … توزیع شده است حتی به آتش‌نشانی هم تجهیزاتی دادیم که برای اطفای حریق استفاده و به ما کمک کنند.

او در پایان بیان کرد: در کانون‌های حریق هر روستا ۵ تا ۱۵ نفر به عنوان همیار مخصوص در اطفای حریق به ما کمک می‌کنند که اسم و مشخصات آنان ثبت شده است تا اگر خدای نکرده اتفاقاتی هنگام اطفا برای آنان رخ داد بتوانند از حمایت‌های بیمه‌ای استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر