پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱:۲۶

شست و شوی تأسیسات شبکه‌های برق دشت زحمتکشان شهر چترود
روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نوشت: مانور شست‌ و شوی مقره ها و تأسیسات شبکه برق دشت زحمتکشان شهر چترود انجام شد. مدیر امور برق چترود، در خصوص برگزاری این مانور گفت: «به دلیل آلودگی ناشی از گردوغبار کوره‌ها،کثیف شدن مقره ها و تأسیسات شبکه برق واقع در دشت زحمتکشان، در اولین بارندگی این منطقه، شبکه برق قطع و خاموشی‌های بی‌برنامه باعث نارضایتی مشترکین می‌گردد. در همین راستا، جهت جلوگیری از موارد مذکور مانوری با همکاری خودروهای آتش‌نشانی شهرداری کاظم‌آباد، زنگی‌آباد و دهیاری روستای رحیم‌آباد انجام و حدود 11 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 21 سری کات اوت، و 32 دستگاه ترانسفورماتور این محدوده شست و شو و تمیز شد.»

انعقاد تفاهم‌نامه مابین منابع طبیعی و کمیته امداد
تفاهم‌نامه همکاری جهت ارتقای وضعیت معیشتی بهره برداران و بهبود منابع طبیعی استان با حضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کمیته امداد استان کرمان منعقد شد. در این جلسه که در دفتر مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان برگزار شد؛ مدیر کل منابع طبیعی با تشریح رویکرد پروژه های بین‌المللی استان و سایر فعالیتها گفت: «هدف ما در اجرای این پروژه ها تغییر وضعیت بهره برداران و استفاده کمتر از جنگل ها، مراتع و کم شدن اتکاء بهره برداران به عرصه های منابع طبیعی است که این موضوع به خوبی می‌تواند کمکی به پیشبرد سیاستهای کمیته امداد – بهبود وضعیت درآمدی مددجویان و کم شدن آمار این افراد در سطح کلان کشور – باشد.» دکتر صالحی مدیر کل کمیته امداد نیز در این جلسه با تشکر از فعالیتهای صورت گرفته در بخش منابع طبیعی استان گفت: «با تغییر نگاه حادث شده در سطح کشور در حال حاضر کمیته امداد نیز در پی آن است تا با ایجاد شغلهای پایدار و درآمد زا مددجویان را به سوی خود اتکایی پیش برده و از آمار این افراد کاسته شود.»

باید برای بعد از تولید محصولات کشاورزی برنامه داشته باشیم
«کرمان نو» نوشت: فرماندار جیرفت گفته تولید محصولات کشاورزی به لحاظ کیفی و کمی رشد خوبی داشته ولی برای بعد از تولید کاری صورت نگرفته، لذا صنعت باید مکمل بخش کشاورزی باشد. احمد ‌‌امینی ‌روش در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مسائل بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در دانشگاه جیرفت صحبت می‌کرد، توضیح داد که محصولات کشاورزی باید درجه‌بندی شده تا محصولات درجه‌یک صادر، درجه‌دو مصرف داخل و درجه سوم فرآوری شوند. وی تصریح کرد: «اتاق بازرگانی و دولت در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی در بلندمدت هستند.» او می‌گوید که باید فاصله بین علم و عمل در جامعه از بین برود تا شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم لذا دانشجویان وارد عرصه کار و صنعت شوند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود. فرماندار جیرفت معتقد است اعضای هیأت علمی سرمایه‌های اصلی دانشگاه هستند لذا با پژوهش محوری رشد علمی کشور را بالا ببرند. به گفته امینی روش برای رقابت در بازارهای جهانی باید محصولاتی متناسب با ذائقه بازارهای جهانی و همچنین استانداردهای موجود دنیا تولید کنیم. باوجود هشت دانشگاه،۲۰هزار دانشجو و اعضای هیأت علمی این دانشگاه‌ها ظرفیت علمی مناسبی در جیرفت و جنوب کرمان وجود دارد که در همین زمینه همایش بین‌المللی دانشگاه جیرفت می‌تواند گام مؤثری در راستای توسعه پژوهش در منطقه باشد. فرماندار اعلام کرد که امنیت غذایی، کشت‌های نوین و مبارزه‌های بیولوژیکی در این همایش مدنظر است و دستاوردهای آن می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزان منطقه باشد. در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جیرفت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت، رئیس دانشگاه این شهر و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امضا شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر