پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پرواز به کرانه های فردا

پرواز به کرانه های فردا





۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۰۶

پرواز به کرانه های فردا

کتاب پرواز به کرانه های فردا(ایران1425) نوشته مهدی ایرانی کرمانی است. در این مجموعه نویسنده سوار بر سیمرغ افسانه ای، نگاهی گذرا به تاریخ اسطوره ای و باستانی ایران می اندازد و آن گاه سیمرغ زمان را درمی نوردد و او را به سال 1425 می برد. در آن زمان به جای جای ایران سر می کشد و با شخصیت های برجسته فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به گفت و گو می نشیند. وی با نگاهی به آینده، نقشه راهی را برای رسیدن به جامعه مدرن و کمال مطلوب خود ترسیم می کند و بر اساس دانسته هایش آینده را از منظر گذشته و واقعیت های حال باز می آفریند.
پرواز به کرانه های فردا توسط انتشارات فرزانه در شمارگان 2 هزار نسخه و در 338 صفحه به چاپ رسیده است.
نویسنده، ایده های اقتصادی و توسعه ای خود در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و… را در قالب دیالوگ ها دو یا چند نفره و یا به شکل سخنرانی و کنفرانس و شیوه ای داستانی بیان می کند. در گذشته نیز این شیوه دستمایه برخی از صاحب نظران فرهنگی و… نیز بوده است.
نویسنده، از این کتاب تحت عنوان گزارش نام می برد و می نویسد:«نقش ما در این گزارش نقش یک راوی است و خالصانه وامدار همه شخصیت های نیمه تخیلی هستیم، که در جای جای ایران ملاقات کرده ایم. بزرگ ترین وام را به همسرم لی لا سازگار دارم که بی یاری هایش این نوشته به این صورت در نمی آمد.
خواسته و آرزوی ما راحتی و آرامش، رفاه و احساس موفقیت و ارتقای جایگاه غرور آمیز هم وطنان مان در عرصه ملی و جهانی است. نگرش ما در این گزارش خوش بینانه و سرشار از امید و شادخویی است که ما را به سوی ستایش از زندگی و زیبایی ها رهنمون می کند و هیچ گونه همخوانی با بدبینی و نا امیدی و ذلت طلبی و مویه و مرثیه که ما را به سمت مرگ اندیشی و شکست و خودشکنی و خود کشی سوق می دهد ندارد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *