پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اختصاص سه سالن برای اسکان موقت مردم در زرند

اختصاص سه سالن برای اسکان موقت مردم در زرند





۹ آبان ۱۳۹۵، ۱:۴۶

اختصاص سه سالن برای اسکان موقت مردم در زرند

فرماندار زرند گفته ستاد بحران شهرستان زرند تشکیل‌شده و ابعاد مختلف زمین ‌لرزه ۴،۷ ریشتری بررسی‌ و سه سالن برای اسکان موقت مردم نظر درگرفته شده و در حال حاضر شرایط زندگی در زرند عادی است. به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو» حبیب‌الله خنجری با اشاره به اینکه در اثر این زمین‌لرزه ۱۰ نفر مجروح شدند گفته است پنج نفر از آن‌ها به‌صورت سرپائی معالجه و از بیمارستان مرخص شدند و مابقی با شکستگی جزئی هنوز در بیمارستان بستری هستند. فرماندار زرند بابیان اینکه در حال حاضر شرایط زندگی در زرند عادی است اضافه می‌کند به دلیل پس‌لرزه‌های بعدی مردم کمی نگرانند و تیم‌های امدادی و ستاد بحران شهرستان در حال آماده‌باش هستند.همچنین او از آماده‌سازی سه سالن برای اسکان موقت مردم در زرند خبر داده و خاطرنشان کرده است. خنجری بابیان اینکه هیچ آواری ناشی از زلزله اتفاق نیفتاده است خبر داده توزیع چادر نداریم و تیم‌های کارشناسی در حال بررسی خسارت‌های مالی زلزله هستند.
مدیرعامل هلال‌احمر استان نیز اعلام کرد که در لحظات اولیه بروز زمین‌لرزه یک اکیپ از مرکز استان کرمان به خانوک و کاظم‌آباد شهرستان زرند اعزام و شرایط منطقه بررسی‌شده است. علی گنج کریمی از تجمع عده‌ای مردم زرند برابر هلال‌احمر به‌منظور دریافت چادر خبر داده و گفته است شرایط در زرند عادی بوده و مشکلی در شهرستان دیده نمی‌شود. ساعت 17:32 عصر جمعه بود که زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین، در 1 کیلومتری زرند، 19 کیلومتری یزدانشهر و 24 کیلومتری خانوک رخ داد. مردم زرند که در حال فراموش کردن زلزله‌های پیاپی هفته گذشته بودند، مجدداً پس از زلزله 4.7 ریشتری به خیابان‌ها آمدند. زلزله‌های پیاپی شهرستان زرند از پنج‌شنبه، 29 مهر شروع شد. شامگاه پنج‌شنبه زلزله‌ای به بزرگی 4.8 ریشتر در زرند رخ داد و تا شامگاه جمعه 14 بار دیگر این شهر لرزید. این زلزله‌ها در روزهای بعد هم رخ داد و باعث شد زرندی‌ها هفته گذشته را با ترس سپری کنند.
زلزله‌های هفته گذشته موجب مصدومیت 24 نفر دیگر به‌طور غیرمستقیم شد. همچنین طبق گفته حسین کاظمی مدیر آموزش‌وپرورش زرند، به حدود 30 واحد آموزشی خسارت وارد شد. محمد اسلامی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری زرند هم گفته زلزله اخیر به بخشی از بازار، برج زرندوئیه، مسجد قلعه و آثار یزدان‌آباد خساراتی وارد کرده است. در این راستا محمود وفایی، مدیرکل گردشگری استان هم درخواست کرد که «اگر تسهیلاتی برای زلزله در شهرستان زرند اختصاص یافت، حوزه میراث فرهنگی نیز در این تسهیلات دیده شود.» حبیب‌الله خنجری، فرماندار زرند هم به مهر گفت «هنوز ترس از زمین‌لرزه بین مردم وجود دارد چون شدت زمین‌لرزه ابتدایی زیاد بود.» محسن صالحی، مدیرکل بحران استانداری کرمان دلیل زلزله‌های اخیر زرند را فعال شدن گسل کوهبنان می‌داند. وی گفت: «این گسل از کوهبنان شروع می‌شود و اکثر شهرهای پرجمعیت را پشت سرمی گذارد و از نزدیکی کرمان می‌گذرد و به میانه استان کرمان و شهرستان‌های مرکزی می‌رسد.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *