پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: آب پتروشیمی کرمان از دریای عمان تأمین می‌شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: آب پتروشیمی کرمان از دریای عمان تأمین می‌شود





۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۳:۱۷

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
آب پتروشیمی کرمان از دریای عمان تأمین می‌شود

سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت که قرار شده سه تا چهارماه در این سمت باقی بماند. او همچنین از انتقال آب از دریای عمان برای پتروشیمی کرمان خبر داد.
مهدی حسینی نژاد یک روز پس از آغاز به کار در سمت جدیدش، روبروی خبرنگاران نشست و به سؤالات آن‌ها پاسخ گفت. وی که روز گذشته پس از قبول استعفای محمود سلطانی زاده، رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، توسط وزیر صنعت به سرپرستی این سازمان رسید در پاسخ به این سؤال «پیام ما» که «وزیر صنعت در حکم شما مدت‌زمان سرپرستی را مشخص نکرده و این می‌تواند بدین معنا باشد که هر زمان احتمال دارد مسئولیت سازمان به کس دیگری برسد، وقتی شما از زمان حضورتان در سمت سرپرستی مطمئن نیستید، چگونه توان برنامه‌ریزی دارید» گفت: «یکی از دلایلی که بنده این مسئولیت را قبول کردم آشنایی با فضای سازمان بود. وقتی‌که یک فردی از بیرون از سازمان رئیس شود، به زمان برای آشنایی با وظایف سازمان نیاز دارد اما طبیعتاً بنده آشنا هستم. من به دلیل اینکه بتوانیم بهتر آن برنامه‌های از پیش تعیین‌شده سازمان در قالب سند راهبردی را انجام دهیم، این پست را قبول کردم.» حسینی نژاد در پاسخ به دیگر سؤال ما مبنی بر اینکه «آیا به شما شفاهی هم نگفته‌اند چه مدت سرپرست هستید» گفت که «طبق توافقی که با دوستان داشتیم، قرار شده سه تا چهارماه سرپرست باشم.»
وی در پاسخ به این سؤال ما مبنی بر اینکه «شما دیروز به‌صورت چراغ خاموش و ناگهانی به‌ عنوان سرپرست منصوب شدید بدون اینکه هیچ‌کدام از مسئولان استانی حضورداشته باشند. آیا انتصاب شما با مقامات کرمانی هماهنگ شده بود» اظهار کرد: « استانداری در جریان است. حدود دو هفته قبل با استاندار کرمان صحبت کردم و با هماهنگی ایشان این پروسه دنبال شده است.»
در بحث معدن کوهشاه همه ملزم به رعایت قانون هستیم
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه در پاسخ به سؤال «کرمان نو» پیرامون وضعیت معدن کوهشاه با اشاره به اینکه معدن کوهشاه در سال‌های 89 و 90 مجوزهای مربوط به اکتشاف را از دستگاه‌های متولی مثل محیط‌زیست اخذ کرده، افزود: «همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم. به استناد قانون الان وزارت صنعت ملزم کرده که صدور گواهی کشف را ما داشته باشیم اما از این‌طرف هم مخالفت‌های محیط‌زیست، آب منطقه‌ای و علوم پزشکی وجود دارد.» وی اضافه کرد: «سال‌های پیش پروانه اکتشاف در این معدن صادرشده اما چند سال بعد به دلیل مخالفت برخی ارگان‌ها، در کرمان با ادامه فعالیت مخالفت شده و پرونده در استان بسته‌شده است اما مکتشف ما مجوز اکتشاف را قبلاً گرفته بود و کار را هم انجام داده و الان باید مجوز بهره‌برداری به او داده شود.»
آب پتروشیمی کرمان از دریای عمان تأمین می‌شود
گزیده دیگر اظهارات حسینی نژاد را در ادامه بخوانید:
در نظر داریم برای پتروشیمی آب از دریای عمان بیاوریم. این کار را هم سرمایه‌گذار انجام می‌دهد. البته استفاده از پساب فاضلاب هم یکی از راه‌هاست که هرکدام بهره‌وری بیشتری داشته باشند، انتخاب می‌شوند. الان اما بیشتر بحث بر سر انتقال آب از دریای عمان است.
{درباره استعفای سلطانی زاده}: آقای سلطانی زاده اعتقادشان بر این بود که یک مدیر یک مدت‌زمان مدیریت مفیدی را دارد و بیش از 2 سال یا 3 سال نمی‌تواند. به همین دلیل از شهریورماه سال گذشته سه نوبت استعفا کرده بودند اما شخص وزیر قبول نمی‌کرد و درنهایت با اصرار ایشان اسفند سال قبل استعفا پذیرفته شد. ما هم دوست نداشتیم آقای سلطانی زاده برود.
{در پاسخ به سؤالاتی پیرامون مشکل پرداخت حقوق در معادن مختلف}: مشکل زغال‌سنگ به سالیان قبل برمی‌گردد. برای صنعت زغال‌سنگ ما که از سال‌های 54 تا 56 بحث‌های بهره‌برداری شروع‌شده، فرآوری در نظر گرفته نشده است. این امر باعث شده ما برای فروش به یک شرکت مثل ذوب‌آهن منحصر شویم. زغال‌سنگ در هیچ کجا اقتصادی نیست و نیاز به یارانه دارد. اما صنایع فرآوری زغال اقتصادی و سودآور است و متأسفانه در کرمان دیده نشده است. تمام استان برای رفع مشکل زغال‌سنگ بسیج شده است. خوشبختانه الان اوضاع زغالی ما بهتر شده. اگر با این مشکلات، مدیریت خوبی نبود، با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه بودیم. یک‌شبه مشکل صنعت زغال که در طول 40 سال همواره بوده، حل نمی‌شود. در بخش خصوصی بهره‌وری بسیار بالاتر است. اما عموماً اعتصابات ما در معادن خصوصی است. دلیلش این است که سرمایه‌گذارانی که به معادن ورود کرده‌اند، بهره‌وری معدن را بالابرده‌اند. مثلاً در یک معدن دولتی با بیش از هزار نفر 2200 تن بهره‌وری داشتیم الان با 180 نفر 2500 تن بهره‌وری داریم. چون خصوصی شده. اما به دلیل نداشتن پشتوانه مالی معادن خصوصی مشکل پیداکرده‌اند. دیگر مشکل هم این است که زغال‌سنگ صنعت اشتغال بری شده درصورتی‌که نباید این‌گونه می‌شد. کارگران معدنی ما بسیار سخت‌کوش هستند و چند سال است که مشغولند و به‌راحتی نمی‌شود تعداد آن‌ها را کم کرد. باید صبر کنیم به بازنشستگی برسند و بعد سیاست‌های جدیدی ایفا شود.
خام فروشی در کرمان بسیار کم شده و فقط معادن کوچک خام فروشی می‌کنند.
{درباره مشکلاتی که برای معدن کاران پیش‌آمده و برخی معادن تعطیل‌شده‌اند}: تقریباً 40 درصد مساحت استان توسط دستگاه‌هایی مثل محیط‌زیست، انرژی اتمی و میراث فرهنگی بلوکه‌شده اگرچه که ما پتانسیل معدنی بالایی داریم. برای کار معدنی دوستان باید محدوده معدنی را به ما اعلام کنند تا از دستگاه‌های مختلف استعلام بگیریم و بعد کار خود را شروع کنند که با مشکل مواجه نشوند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

مقابله با سدسازی ترکیه در چارچوب روابط دوجانبه

عضو هیات نمایندگان استان آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مقابله با سدسازی ترکیه در چارچوب روابط دوجانبه

لزوم برنامه اقدام مشترک در مقابله با سد سازی‌های ترکیه

علی ارواحی متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی در گفت‌وگو با پیام ما:

لزوم برنامه اقدام مشترک در مقابله با سد سازی‌های ترکیه

معرفی تورهای خارجی ارزان

معرفی تورهای خارجی ارزان

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

پساب‌های کارخانه مس ارمنستان وارد رود ارس می‌شود

  بهرامن نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در دومین همایش توسعه پایدار در صنعت معدنکاری:

پساب‌های کارخانه مس ارمنستان وارد رود ارس می‌شود

توافق کارشناسان ایران و آذربایجان در خصوص موقعیت ایستگاه‌های رودخانه ارس

توافق کارشناسان ایران و آذربایجان در خصوص موقعیت ایستگاه‌های رودخانه ارس

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *