پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

اسامی فرآورده‌های گوشتی و نمک‌های غیرمجاز اعلام شد
سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده گوشتی و نمک‌های غیر مجاز را اعلام کرد و از مصرف‌کنندگان خواست در صورت مشاهده این محصولات، با تماس با شماره تلفن 66405569 مراتب را جهت جمع آوری آنها از سطح عرضه اطلاع دهند. روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اهمیت سلامت فراورده های غذایی و پیرو نظارتهای سختگیرانه و مستمری که در خصوص این قبیل محصولات در سطح عرضه صورت می گیرد سوسیس و کالباس با نام های تجاری yorouk ،pinar ،doyum ، زوان و ساندویچ باگت کالباس ۶۰ درصد مرغ با نام تجاری هیلا با استناد به مدارک ارائه شده از سوی اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مبنی بر عدم دارا بودن مشخصات معتبر، به عنوان محصولات غیر مجاز معرفی می گردند. در این اطلاعیه همچنین به نمک با نام تجاری پرگل، نمک تصفیه شده یددار با نام تجاری گلچین، نمک یددار با نام تجاری صدفک و نمک میوه‌ای (نمک یددار رنگی) با نام تجاری رنگین کمان به عنوان فراورده های مغایر با ضوابط بهداشتی سازمان غذا و دارو اشاره شده است.

سرماخورده‌ها ماست و دوغ نخورند
سرماخوردگی شایع‌ترین بیماری ویروسی در پاییز و زمستان و شایع‌ترین بیماری عفونی در انسان است که عامل آن ویروس‌هـا هستند و با علائم تب، آبریزش بینی، سوزش مخاط، سرفه و کسالت بدن شروع می‌شود و ممکن است سالانه 4 تا 5 بار فرد دچار این بیماری شود. متخصصان طب سنتی بر این باورند که برای درمان سرماخوردگی نباید از آنتی بیوتیک استفاده کرد. از آنجایی که علت این بیماری ویروس‌ها هستند لذا مصرف آنتی بیوتیک‌ها تأثیری در درمان بیماری ندارند و حتی مصرف آنها می‌تواند باعث طولانی شدن روند بهبودی شود. از نظر حکمای طب اسلامی و سنتی مصرف مداوم سیب با پوست به‌ویژه صبح‌ها قبل از صبحانه عامل موثری در پیشگیری از سرماخوردگی و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود؛ همچنین مصرف مخلوط آب پرتقال و لیموی شیرین به‌صورت هـر 8 ساعت یک لیوان در کاهش طول بیماری موثر است. مصرف عسل و آب‌لیموی تـازه در ابتدای سرماخوردگی باعث کاهش شدت بیماری می‌شود؛ مصرف یک لیوان دم‌کرده‌ نعنا یا پـونـه همراه با چند قطره آب‌لیموی تازه و کمی عسل یا نبات هر 8 ساعت یک بار تأثیر بسیار خوبی در کاهش مدت بیماری و بروز عوارض آن دارد.

پاهایتان را ضربدری روی هم نیندازید!
هنگام نشستن، یکی از شیوه‌های ظاهرا شیک و زیبا، انداختن پاها روی هم به صورت ضربدری است. خیلی‌ها هم در این حالت احساس راحتی می‌کنند و هر چند دقیقه پایی را که رو قرار می‌گیرد، عوض می‌کنند. از نقطه نظر روانی البته، برخی با حالتی تقریبا جمع شده، وقتی در موضع تدافعی قرار می‌گیرند، این کار را به صورت غیر ارادی انجام می‌دهند. جالب است که بدانید چهار دلیل وجود دارد برای اینکه دیگر نباید هنگام نشستن پاهایتان را به صورت ضربدری روی هم بیندازید و بدانید که این شیوه نشستن، اصلا شیوه خوبی نیست. اگر پاها را ضربدری روی هم بیاندازیم موجب ایجاد بیماری هایی مثل بروز درد کمر و گردن، احتمال ابتلا به واریس وریدهای پا، افزایش فشار خون و آسیب به اعصاب پا می شود. شاید تعجب کنید که انداختن پا روی پا چه ربطی به فشار خون دارد! اما باید بدانید که در این حالت، افزایش مقاومت در برابر جریان خونرسانی بیشتر می‌شود. از آنجا که فشار خون عبارت است از میزان جریان خون ضرب در مقاومت شریانی، پس افزایش جزء مقاومت عروقی، می‌تواند منجر به بالا رفتن فشار خون شود!

روش‌های مقابله با خشکی پاییزی پوست
پاییز با همه زیبایی و جذابیتش برای برخی شروع بیماریی‌های پوستی است که با سرمای هوا شایع می‌شوند. افراد مبتلا به این مشکل با کمی پیشگیری و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده قبل از شروع فصل سرما می توانند شدت خشکی پوست‌ را کاهش دهند. بیشتر آب بنوشید: برای افرادی که از خشکی پوست و اگزماهای شدید رنج می‌برند، نوشیدن روزانه بیش از 8 لیوان آب پیشنهاد می‌شود چون روی رطوبت پوست تاثیر مستقیم می‌گذارد. درمانی برای خشکی پاها: نظر کارشناسان پوست برای درمان خشکی پا، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده مخصوص پاست. بهترین زمان برای این کار قبل از خواب است. چربی‌های سالم استفاده کنید: استفاده از چربی‌های طبیعی مانند آووکادوو، روغن کتان، روغن زیتون و امگا3 که حاوی هیدراتاسیون و ضد پیری هستند،پیشنهاد می‌شود. ماسک‌های طبیعی را فراموش نکنید: از ماسک‌های طبیعی مانند ژل‌های آلوئه ورا، خیار و گل‌های مختلفی مثل گل رز و محمدی پوست خشک را شفا می‌دهند. مرطوب‌کننده‌ها در حمام: استفاده از مرطوب‌کننده‌ها در فضای مرطوب حمام باعث می‌شود این مواد در لابه‌لای سلول‌های پوستی شما نفوذ کند. لوسیون‌های بدن بهترین گزینه برای مرطوب کردن پوست هستند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *